خبرهای داغ:
حبیبی گفت: 224 نفر از سه حوزه انتخابی استان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند که از قزوین 134 نفر، بویین زهرا 51 نفر، تاکستان 39 نفر می باشند.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۵۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اولین نشست خبری رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با حضور منوچهر حبیبی و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد.

حبیبی در این نشست بیان کرد: مهمترین اتفاق سال جاری در حوزه سیاسی بحث انتخابات مجلس است که امیدواریم در تراز نظام و انقلاب برگزار شود و تلاش دست اندرکاران در سه محور اصل رعایت قانون ، امانتداری، آماده سازی بستر برای مشارکت حداکثر ی است. همه وظیفه دارند در راستای انتخابات باشکوه تلاش کنند. مشارکت حداکثری، نظام را از درون بیمه کرده و در عرصه بین الملل قدرت چانه زنی دولت را بالا می برد.

مردم نباید تاوان اختلاف سلیقه ها را بدهند

وی گفت: در همه عرصه ها دشمنان زیادی برای انقلاب وجود دارد و در انتخابات نیز دشمن سعی می کند با ایجاد التهاب، تشنج ایجاد نماید. و اساسا انتخابات صورت نگیرد و وقتی به نتیجه نرسد، اقدام شایعه سازی می کند اما راهبرد ما ایجاد انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: جایی که برای کسی قانون محدودیت ایجاد می کند نباید با امر غیر قانونی خدشه وارد کند. مدیران،حق جانبداری در انتخابات را ندارند اما از نظام باید دفاع نمایند. از نقد منصفانه دفاع کرده اما وارد کردن خدشه به نظام و شایعه سازی را بی پاسخ نمی گذاریم.

حبیبی عنوان کرد: اختلاف سلیقه در هر جامعه ای وجود دارد اما نباید موجب منازعه شود و مردم نباید تاوان اختلاف سلیقه ها را بدهند. هر فردی که به اصل ولایت فقیه معتقد بوده و از فیلترهای نظارت و اجرایی عبور کنند برای ما قابل احترام است.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اضافه،کرد: یکی از آرمان های ما در انتخابات، داشتن یک جامعه اخلاقی است. وقتی انتخابات عرصه ورود حسنات باشد دیگر شایعات جایی ندارد و متعاقبا اخلاق حسنه وارد انتخابات می شود که متاسفانه بشدت مورد خدشه واقع شده است.

224 نفر از سه حوزه انتخابی قزوین، ثبت نام کردند

وی ادامه داد: استان دارای سه حوزه انتخابی قزوین، البرز و آبیک، بویین زهرا و آوج، تاکستان که چهار کرسی مجلس را به خود اختصاص داده و این ستاد از ماه ها قبل شروع به فعالیت کرده است. تعداد شعبات اخذ رای به ستاد کشور اعلام شده و یکی از ملزومات انتخابات، کارت ملی است که 88 درصد واجدین شرکت در انتخابات کارت ملی دریافت کرده اند.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات خانه ملت دیروز به پایان رسید. 224 نفر از سه حوزه انتخابی استان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند که از قزوین 134 نفر، بویین زهرا 51 نفر، تاکستان 39 نفر می باشند.

حبیبی اذعان کرد: از این تعداد 198 نفر مرد، با 88 ممیز 4 درصد کاندیداها و 26 نفر خانم با 11 ممیز 6 درصد کاندیداهای این دوره مجلس در قزوین را تشکیل می دهند که به نسبت دوره قبل 46 ممیز 4 دهم درصد افزایش کاندیداها داشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اضافه کرد: 185 نفر از کاندیداها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، 32 نفر دکترا و 7 نفر دارای تحصیلات حوزوی می باشند. جوان ترین این افراد 30 ساله و خانم و مسن ترین فرد 74 ساله و آقا بوده و 8 نفر از داوطلبین از نمایندگان فعلی و ادواری، 24 نفر استاد دانشگاه، 42 نفر فرهنگی، 66 کارمند و 10 پزشک می باشند.

امکان هیچ گونه تخلفی در انتخابات وجود ندارد

وی با اشاره به منشور کاری خود و انتخابات ادامه داد: نظارت و اجرا هر دو یک هدف مشترک دارند که انتخابات پرشور وسالم است. انتخابات به دنبال مشارکت حداکثری است و اعتقاد ما این است که نظارت مکمل اجرا می باشد. در هر شعبه اخذ رای حداقل 15 تا 20 نفر نمایندگان هیات های اجرایی، نظارت، دستگاه های نظامی و انتظامی، نمایندگان کاندیداها حضور دارند که آرا را رصد می کنند لذا امکان تخلف در روز رای گیری صفر است و این اطمینان را به آحاد مردم و کاندیداها می دهم که امکان هیچ گونه تخلف وجود ندارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین تاکید کرد: انتخابات یک پروژه بزرگ است و در انتخابات پیش رو حدود 20 هزار نفر دست اندرکار امر انتخابات هستند و این کار بزرگ ممکن است اشکالاتی در برخی گوشه ها داشته باشد که قابل رفع می باشد و اصل این است که این امر اساسی زیر سوال نرود.

حبیبی بیان کرد: برای سلامت کار، لیست متهمین، مجرمین و متخلفین دوره پیشین انتخابات را در شهرستان ها از سوی فرمانداران تهیه شده و با هماهنگی دستگاه قضا و دستگاه امنیتی و نظارتی مورد رصد می باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: مدیریت فضای مجازی بسیار اهمیت دارد و این فضا در تمامی محافل رسوخ یافته و دایره آن بسیار وسیع است و در همین راستا کمیته فضای مجازی با مدیریت دادستان قزوین شکل گرفته و تعدادی کانال های غیرمجاز شناسایی شده و در صورت اقدامات سو، پیش از انتخابات با آنها برخورد جدی خواهد شد.

ایجاد ستاد امنیت انتخابات برای اولین بار در استان

وی ادامه داد: برای اولین بار ستاد امنیت انتخابات در استان ایجاد شده که موضوعات مرتبط با انتخابات در آن مطرح شده و گزارشات رصد می شود. در خصوص سلامت انتخابات نیز ستاد پیشگیری و بررسی تخلفات انتخاباتی استان در دادگستری با ریاست رئیس دستگاه قضا استان ایجاد و فعال شده و در شهرستان های تابعه نیز ایجاد شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: از منظر مختلف امر انتخابات انجام می شود و با متخلفین برخورد قانونی جدی خواهد شد. به مدیران و شهرداران و دهیاران و اعضای شورای شهر تذکر جدی داده شد که حق جانبداری از شخص خاصی را ندارند.

حبیبی عنوان کرد: از افشاگری تخلفات انتخاباتی استقبال می کنیم و هرجا که مدیران و شهرداران تخلفی داشتند باید منعکس شود اما باید مستند و مستدل باشد.

رئیس ستاد انتخابات استاندار قزوین با اشاره به اینکه از هیچ تخلفی چشم پوشی نخواهد کرد ادامه داد: در انتخابات بعنوان رئیس ستاد انتخابات بسیار بی رحم عمل خواهم کرد و از نزدیکترین دوستان در هر مقامی عبور خواهم کرد.

حبیبی گفت: جانبداری در انتخابات توسط مسوولان انتخابات ممنوع است زیرا مردم باید به ما اعتماد داشته باشند و بدانند از رای آنها امانتداری خواهد شد.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها