مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به یکهزار و200 واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر در سال جاری با کارمزد 5 درصد تا سقف 40 میلیون تومان اعطا شده است.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۱۱
|
۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛سجاد صنعتی منفرد ادامه داد:  با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها ، 55 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان در سال جاری  برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

 

وی با بیان اینکه، جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

 

صنعتی منفرد احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی،  تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان را امری مهم و ضروری دانست.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان  با اشاره به اینکه، این نهاد در  جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی کشور در سال 97 رتبه برتر را کسب نمود، خاطر نشان کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی می باشد.

ارسال نظرات