یادداشت روز:

داستانی از جنس رونق تولید و توجه به توان داخل و بهتر شدن اوضاع و احوال اقتصادی

پروژه خط آهن چابهار_زاهدان_مشهد_سرخس طولانی ترین و اقتصادی ترین محورریلی در دست ساخت ایران است که چشم امید خیلی ها به برکات آن دوخته شده داستانی از جنس رونق تولید و توجه به توان داخل و بهتر شدن اوضاع و احوال اقتصادی که اگر نیک بنگری پایان خوش داستان رادمردی ایرانیان همیشه در حال تکرار است.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۴۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، یوسف علی بیگی،  مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در یادداشتی نوشت:
مورخان ایران زمین را کشوری زیبا و بی نظیر توصیف نموده و انصافا این گربه نشسته در کنار خلیج همیشه فارس و دریای عمان جای تماشا و تحسین دارد و زیر پای این گربه‌ی زیبا بندری به چشم می‌خورد که نگین این زیبایی را در دست دارد شهری که در آن نه از خزان پاییزی خبریست و نه از خواب زمستانی.

هر چه هست بهارست و بهارست و بهارست و بهار (۴ بهار)، چابهار شهری بندری در جنوب شرقی‌ترین منطقه کشور و در کنار دریای عمان و خارج از محدوده تنگه هرمز به عنوان سوپاپ اطمینان بنادر ایران در افق اقیانوس هند کریدوریست برای مبادلات کالا و وزنه‌ای سنگین در بازار جهانی امروز، اما آنچه که می‌بایست این شاه مهره را به مناطق تجاری ایران وصال کند نخ تسبیح ریل راه آهن است که با گذر از چابهار دانه‌های به هم پاشیده مناطق تجاری را به هم وصل کرده و قطعا مایه خیر و برکات می‌شود، اما افسوس که سال هاست ساخت این راه آهن روی ریل بی پولی جلو می‌رود و حالا و در آذر ماه ۹۸ با آمدن محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سردار محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار است در آینده‌ی نه چندان دور این امر محقق شود و این شهر بندری بی ریل که پرنده‌ای بی بال می‌ماند دوباره در آسمان نیلگونش اوجی بگیرد و مرغ همایی شود بر شانه‌ی اقتصاد ما تا کمر راست کند و از تنور تجارت ایران نان دیگری بر سفره مردم بیاید.

اتصال شبکه ریلی ایران به چابهار که از سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ کلید خورده حالا به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد و می‌توان انتظار داشت بعد از دوران طولانی بلاتکلیفی سرانجام به افتتاح نهایی نزدیک شود اتصال ریلی چابهار به زاهدان فاز نخست این طرح ریلی کلان به شمار می‌رود و بناست پس از آن با رساندن خط ریلی از زاهدان به مشهد و سپس مرز‌های شمال شرقی ایران امکان انتقال کالا‌ها با ریل از چابهار به آسیی میانه فراهم شود .

حال کاوه‌های زمان در قامت سبز پوشان سپاه در آمده اند و دست همت بالازده و هم نوایی صدای پک و سندان زحمت کشان ساخت ریل آهن خبر خوشی از پایان داستانی می‌دهند.

پروژه خط آهن چابهار_زاهدان_مشهد_سرخس طولانی‌ترین و اقتصادی‌ترین محورریلی در دست ساخت ایران است که چشم امید خیلی‌ها به برکات آن دوخته شده داستانی از جنس رونق تولید و توجه به توان داخل و بهتر شدن اوضاع و احوال اقتصادی که اگر نیک بنگری پایان خوش داستان رادمردی ایرانیان همیشه در حال تکرار است و اگر دیروز کاوه ضحاک را که مغز مردمان را برای آرام شدن افعی نفسش می‌خورد امروز کاوه‌های ایران زمین ضحاکان زمان که قصد در انحراف افکار مردم را در این شرایط اقتصادی دارند ناکام می‌گذارند.

#یادداشت_روز_ سرهنگ پاسدار یوسف علی بیگی مدیر روابط عمومی و سازمان بسیج رسانه
ارسال نظرات
آخرین اخبار