رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور در گفتگو با بسیج:
رحیمی گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با هدف ساماندهی نخبگان، ایجاد خودباوری، تقویت بنیه علمی و بالا بردن انگیزه و شأن اجتماعی بسیجیان از طریق شناسایی، سازماندهی و ارائه حمایت‌های مالی و معنوی است.
کد خبر: ۹۱۹۷۸۷۸
|
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

دکتر رحیمی، رئیس سازمان علمی و پژوهشی کشور در گفتگو با خبرگزی بسیج  درباره رابطه علم و قدرت گفت: این دو مقوله در رابطه بسیار تنگاتنگ تعریف می‌شود و آشکارسازی برنامه‌ها و اقدامات کشور‌ها در فناوری‌های مختلف، بدون مخفی نگه داشتن آن بر خلاف سابق، راهی برای نشان دادن نقش‌آفرینی‌های سیاسی و اقتصادی است و البته ماهیت صاحبان قدرت در ایفای نقش متفاوت علم در دنیای امروز نیز به شدت مؤثر است.

 

وی افزود: در جهان امروز علم چنان قامت افراشته که با یک دست ثروت می‌پراکند و با دست دیگر، نبض اقتصاد و رفاه ملت‌ها را می‌گیرد تا هر که در رقابت ها‌ی فناورانه حرف بیشتری برای گفتن داشت، سهم بیشتری هم از قدرت، دارایی و دانایی برگیرد.

 

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور تاکید کرد: کسب مرجعیت علمی، از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری است و با شناسایی بهره‌مندی از توانمندی دانشگاه‌ها فرصتی برای توسعه‌ی کشور محسوب می شود. لذا، ضرورت دارد برجسته‌ترین توانمندی هر دانشگاه به مجامع علمی معرفی گردد.

 

دکتر رحیمی گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با هدف ساماندهی نخبگان، ایجاد خودباوری، تقویت بنیه علمی و بالا بردن انگیزه و شأن اجتماعی بسیجیان از طریق شناسایی، سازماندهی و ارائه حمایت‌های مالی و معنوی از نوآوران علمی و نهایتاً تولید علم فعالیت می‌نماید.

 

وی افزود: مراکز آموزش عالی و دانشگاه و مراکز رشد می‌توانند در راستای برنامه تحول و نوآوری، اقدام به شناسایی توانمندی‌های برجسته استان خود در سطح کلان منطقه یک آمایشی داشته باشند و نتایج این تحقیقات در مراکز رشد مورد بررسی قرار گیرد.

 

دکتر رحیمی با اشاره به اهمیت مرجعیت علمی در کشور اظهار داشت: ما باید به مرجعیت علمی تبدیل شویم، اگر تحقیقی در گذشته داشته باشیم پی می‌بریم که ما مرجعیت علمی بوده ایم و دشمنان اجازه نمی‌دهند ما دوباره به مرجعیت علمی برگردیم اگر می‌خواهیم در این زمینه به استقلال برسیم باید راه آن را بیابیم و راه آن علم و فناوری است.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ادامه داد: برای موثر بودن در زمینه دانش و فناوری در سطح کشور، فعالیت‌هایی ازجمله راه‌اندازی مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات تجربی انجام داده‌ایم تا بدین وسیله بتوانیم بر داشته‌ها و نداشته‌هایمان اشراف داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: در استان بوشهر پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد که اگر مراکز رشد استان و پارک فناوری و دانشگاه‌ها به کمک سازمان علمی و پژوهشی بسیج آیند می‌توانیم شاهد موفقیت روز افزون جوانان مبتکر باشیم به عبارت دیگر، ما از این طریق می‌توانیم در حوزه‌های تخصصی، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های کشور را بهم پیوند دهیم.

 

رحیمی در رابطه با این موضوع که فعالیت‌های این سازمان محدود به بسیجیان فعال نمی‌شود، گفت: بحث ما در رابطه با کاربردی‌سازی تحقیقات و پروژه‌های مبتکرین و حمایت و تجاری‌سازی آن‌ها مربوط به همه افرادی است که در راه کسب علم تلاش می‌کنند و از نگاه ما بسیجی کسی است که در زمینه علم و فناوری کار کند و مطمنا تحت حمایت ما قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات