مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور:

گفتمان سازی و جریان سازی رسالت شاعران انقلابی است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور گفتمان سازی و جریان سازی را رسالت دیگر شاعران انقلابی دانست و تاکید کرد: شاعران روی ارزش‌های دینی و انقلابی باید جریان ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۳۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نصیربیگی در آیین نکوداشت ۴۰ شاعر انقلابی استان در مجتمع امام رضا (ع) مشهد در تبیین ویژگی‌های شعر انقلاب اظهار کرد: شعر انقلاب دارای ویژگی‌هایی چون غفلت ستیزی و دعوت به بیداری است از آنجا که ریشه انقلاب در مبارزه با جهل و نادانی و غفلت است و اصل انقلاب اسلامی، بیداری است لذا شعر انقلابی باید دعوت به بیداری کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از صفات شعر انقلاب مبارزه با طبقه روشنفکران غرب زده است لذا شعر انقلابی باید  این افراد  را به خویشتن دعوت کند و با که  آنان بی‌خبرند و درد دین ندارند مبارزه کند. شعر انقلابی آمده است تا  اپوزیسیون را حذف و خودش نقشه جدیدی را ترسیم کند و این از عهده یک شاعر انقلابی بر می‌آید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور در بیان دیگر ویژگی‌های شعر انقلاب گفت: صفت دیگر شعر انقلاب بازگشت به عشق عارفانه و آسمانی است. در گذشته اشعار به عشق جسمانی تکیه داشت و برخی از این شعرها به شعر‌هایی تبدیل می‌شد که ارزش‌های دین را به سخره می‌گرفت اما انقلاب  اسلامی تحولی ایجاد کرد که این عشق را با مضامین شهادت و خدا و وطن ترکیب کرد.

وی انتظار موعود و احیای عدالت  را از دیگر ویژگی‌ها و مضامین شعر انقلابی عنوان کرد و بیان داشت: این انتظاری است که جامعه را به سمت رشد و مثبت بودن سوق می‌دهد؛ لذا شاعران انقلابی نقش بزرگی دارند.
 
نصیربیگی خاطرنشان کرد: شاعر انقلابی نمی‌تواند منفعل و نسبت به جریانات سیاسی و اجتماعی بی تفاوت باشد. رسالت شاعران انقلابی در جریان پیش برندگی بسیار خطیر است و موضع‌گیری درست و اصولی باید داشته باشند.
 
وی گفتمان سازی و جریان سازی را رسالت دیگر شاعران انقلابی دانست و تاکید کرد: شاعران روی ارزش‌های دینی و انقلابی باید جریان ایجاد کنند چرا که افرادی با شعر شاعران مسیری را شروع و آن را طی می‌کنند پس شما شاعران حکم هدایتگر را  در جامعه دارید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور افزود: شما شاعران انقلابی بایستی روی  فضایل اخلاقی چون مقاومت و عدالت گفتمان سازی کنید و مقام معظم رهبری نیز روی این موضوع تاکید دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ترانه از قالب‌های شعری است که جذابیت زیادی در کشور ما  بویژه برای جوانان دارد  ولی متاسفانه فضای محتوایی ترانه به سمت یاس می‌رود. شاعران انقلابی باید از نقاط امیدبخش سخن بگویند و در حوزه سرود که یکی از پایه‌های پیروزی انقلاب اسلامی متمرکز شوند.
 
بصیربیگی با بیان اینکه انتقال پیام از طریق سرود بسیار راحت‌تر و درک آن آسان‌تر است، افزود: ما نسبت به بحث سرود غفلت کردیم و به اندازه کافی روی این مقوله تمرکز نکردیم لذا امسال بطور اختصاصی جشنواره سرود را برگزار خواهیم کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار