در پنجشنبه این هفته به سراغ شهید امنیت ،شهید روح الله عالی رفتیم.
کد خبر: ۹۱۹۸۵۵۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، پنج شنبه این هفته را مزین به نام شهید امنیت، شهید روح الله عالی کردیم.

فرازی از زندگی نامه این شهید را در ادامه بخوانید:

روح الله عالی در سال ۱۳۶۰ در یک خانواده مؤمن در شهرزاهدان به دنیا آمد وی به عنوان فرزند اول خانواده شغل پاسداری را انتخاب کرد روح‌الله در ابتدا راننده آمبولانس سپاه بود و مدتی بعد در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) تهران قبول شد. سال ۱۳۸۵ به عنوان افسر سپاه پاسداران در دانشگاه امام حسین (ع) آموزش دید. همان سال خدمتش را در تیپ نیروی مخصوص ۱۱۰ سلمان‌فارسی شروع کرد. بعد از مدتی به عنوان مسئول تحلیلی برنامه‌ای در عملیات بود. بعد سمت جانشین گردان میرجاوه را عهده‌دار شد. از آنجا هم فرمانده گردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهدا (ع) شد روح‌الله متأهل بود و دو فرزند به نام‌های محمدعرفان و محمدسبحان داشت. یکی‌شان هفت ساله و آن یکی چهار ساله است روح الله درروز ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ به عنوان فرمانده گردان بخش کورین از توابع شهرستان زاهدان به همراه نیروهایش در مسیر زاهدان به کورین در حال انجام مأموریت و تأمین امنیت بودند که به خودرویی مشکوک می‌شوند. وقتی دستور ایست و بازرسی می‌دهند، لباس نظامی بر تن داشتند. از افراد داخل خودرو که بعد‌ها مشخص شد از اشرار معروف منطقه بودند تقاضای مدارک شناسایی می‌کنند. ناگهان دو شرور به طرف ایشان شلیک می‌کنند و ایشان به سختی مجروح می‌شود. کمی بعد هم بر اثر جراحات وارده به شهادت می‌رسد.

دل‌نوشته‌ای از همسر شهید امنیت روح‌الله عالی

شب‌ها که از نیمه می‌گذرند داغ نبودنت جگرم را پاره پاره می‌کند. می‌دانم علی‌الظاهر نیستی! که در حقیقت از همیشه بیشتر هستی!
وقتی اراده دیدنت را می‌کنم به ناگاه به عناوین مختلف بودنت و دستگیری کردنت را به رخم می‌کشی.
روح‌الله جان! بیا و بنگرچه کسانی دم از توی شهید می‌زنند.کسانی که تمام دغدغه زندگی و عمرشان شهید و شهادت است، کسانی که در عمل، در گفتار، در منش، در عشق ورزیدن به شهید همواره خدا را در نظر دارند. هم اینان در واقع امر ادامه‌دهنده راه شهید هستند و دامان و قلب و روح خود را با گل تقوا آراسته‌اند و خود را آماده پرورش سربازان آخرالزمانی سیدالشهدا می‌کنند.
شهدا رفته‌اند.تا به ما بفهمانند دنیا محل گذر و مزرعه آخرت است. آنچه از این دنیا با خود می‌بریم مهم است.
خداوند فرمود:من فعل الحسنه،این یعنی: بسیاری از کار‌هایی که فکر می‌کنیم حسنه است و مرضی خداوند منان، حقیقت ظلماتی است که در همین دنیا می‌ماند و ما را با دست خالی به سوی آخرت روانه می‌سازد.


باور قلبی شهدای والامقام این بود که آرامش نه در ماندن بلکه در حضور موثر برای دفاع از ارزش‌ها و نظام اسلامی است و به‌همین خاطر جان خود را در راه خدا فدا کردند. شهدا باعث اقتدار نظام اسلامی و کشورمان شدند و امیدواریم ما هم بتوانیم در تحقق آرمان‌های شهدا ثابت قدم باشیم.


روحش شاد و یادش گرامی.
ارسال نظرات