امام جمعه پارسیان:

جاده ای که با هزینه هنگفت بیت المال آماده شده چرا بلا استفاده باشد/ مسئولین در مقابل جان مردم سهل انگاری نکنند

بارانی با اشاره به آماده بودن جاده پارسیان- عسلویه گفت: جاده ای که با هزینه هنگفت بیت المال آماده شده چرا بلا استفاده باید باشد.
کد خبر: ۹۱۹۸۸۳۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

 
 
 
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام بارانی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز حمل ونقل، رشادت و حرکت انقلابی کامیون داران در دوران دفاع مقدس، در برابر تهدیدات رژیم صدام را یادآور شد و گفت: ملت بزرگ ایران از هر صنف و قشری برای انقلاب فداکاری کرده اند و امروز هم یقینا کامیون داران شریف و زحمتکش ما با وجود همه مشکلات اجازه سوءاستفاده را به دشمن نخواهند داد و همگان در حوادث اخیر این موضوع را به خوبی مشاهده کردند.

بارانی، با تاکید بر حمایت مسئولین از این قشر زحمتکش افزود: حمل و نقل از مهمترین مولفه های پیشرفت در عرصه اقتصاد است لذا باید از این عزیزان حمایت کافی انجام بگیرد و اجازه ندهند که معیشت آنها به خطر بیفتد.

امام جمعه پارسیان، ضمن قدردانی از پیگیری مسئولین در بهسازی و تعریض جاده های منتهی به شهرستان، به جاده پارسیان به عسلویه اشاره و تصریح کرد: تعجب آور است که مسیری با هزینه های هنگفتِ بیت المال آماده شده؛ اما مدت هاست که بلااستفاده باقی مانده است، مسئولان باید توجه کنند که با جان مردم نمی شود سهل انگاری کرد و اگر ارگانی هم مخالف است باید دلایل آنها را بشنوید و رفع کنید و اگر دلایل غیرمنطقی بود برخورد کنید.

وی افزود: اگر قرار باشد بودجه بیت المال صرف شود اما مردم نتوانند از آن استفاده کنند چه فایده ای دارد؟ لذا درخواست مردم شریف پارسیان از رئیس کل دادگستری استان، پیگیری قضایی این مساله از باب حقوق عامه است که بحمدلله دستگاه قضایی انقلابیِ استان نیز اعلام کرده اند که به این مسائل ورود خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه پارسیان، با اشاره به روزِ جهانِ عاری از خشونت و افراطی گری، اظهار کرد:درتاریخ، ملتِ بزرگ ایران همیشه به عنوان ملتی بافرهنگ، اصیل و متمدن شناخته شده و هیچگاه در قرن های اخیر متجاوز نبوده است اما در برابر متجاوزین با قدرت می ایستد و از خود دفاع می کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با انتقاد شدید از هیاهوی دولت های اروپایی و اروپا به بهانه صنایع موشکی ایران، عنوان کرد: ملت ایران هیچگاه جنگ تحمیلی را فراموش نمی کند که با استفاده از موشک ها و هواپیماهای اهدایی اروپا و آمریکا، شهرها و خانه هایشان خراب و فرزندانشان به خاک و خون کشیده می شوند و ما نمی توانستیم جواب دهیم و فقط نظاره گر بودیم.

وی ادامه داد: این احمق ها فکر کرده اند ملت باعزت ایران دست روی دست می گذارد تا آنها هر غلطی دوست داشتند انجام دهند، امروز به برکت مجاهدت فرزندان این مرزوبوم، ما با وجود تحریم های فراوان در صنایع نظامی خودکفا شده ایم و آنها از همین ناراحتند.

بارانی، با اشاره به تهدید حمله نظامی به ایران توسط وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: د‌شمنان ملت ایران به خوبی می دانند که اگر دست از پا خطا کنند جمهوری اسلامی چنان جوابی به آنها خواهد داد که هرگز فراموش نکنند و البته کار به یادآوری و فراموشی نمی رسد چون دیگر اثری از آنها باقی نخواهد بود.

امام جمعه شهرستان پارسیان با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در گام اول انقلاب قدم های خوبی در این دو نهاد انسان ساز و جامعه ساز برداشته شده است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم لذا در گام دوم انقلاب نقش حوزه و دانشگاه برای تمدن سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

خطیب نماز جمعه پارسیان، تشکیل کرسی های آزاداندیشی مشترک، تبیین نقش واقعی این دو نهاد در تحقق بیانیه گام دوم، تقسیم کار برای تولید علوم بومی به ویژه در حوزه علوم انسانی، تامین نیروی انسانی عالم و انقلابی و خوشفکر و تشکیل کارگروههای مشترک برای تحقق ماموریت های گام دوم انقلاب را از ضرورت های امروز جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: جوانان عالم و فرهیخته حوزه و دانشگاه باید انقلاب را در این مسیر پیش ببرند و قطعا امید رهبر معظم انقلاب نیز به شما جوانان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان، با اشاره به برگزاری یادواره ۲۵ شهید سرافراز شهرستان پارسیان و دعوت از مردم انقلابی برای حضور در این محفل معنوی، خاطرنشان کرد: همه ما به شهدا مدیون هستیم و قدرشناسی از آنها به شناخت دقیق راه و منش شهدا و حرکت عملی در مسیر آنهاست.

ارسال نظرات