رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اعلام ساخت پهباد سمپاش مزارع کشاورزی در این استان اظهار داشت: پارک علم و فناوری در چندین حوزه اعم از فضای کاری، فضای آزمایشگاهی و اعطای تسهیلات ورود کرده و امکانات را در اختیار پژوهشگران صاحب ایده قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۹۸۸۷۵
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, علی باستی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحریم‌ها در کنار محدودیت‌هایی که ایجاد کردند فواید بسیار زیادی نیز برای ما به ارمغان آوردند اظهار داشت: فعال‌تر شدن بخش تحقیقات پژوهشی و تجاری‌سازی ایده‌ها به محصول نهایی یکی از این کارکردهای مثبت است که ما از آن استفاده کردیم.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از ساخت و تجاری‌سازی پهپاد سمپاش در استان گیلان سخن گفت و با بیان اینکه این محصول از قابلیت سمپاشی تخصصی مزارع آلوده برخوردار است افزود: از این پهپاد برای شناسایی و سپس سمپاشی تخصصی مزارع استفاده می‌شود و در مدت کوتاهی قادر است سم را به صورت یکنواخت در مزرعه پخش کند.

وی پارک علم و فناوری را واسطه‌ای بین دانشگاه و صنعت ارزیابی کرد و با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان در این محیط ایده خود را به کسب و کار و درآمد تبدیل می‌کنند گفت: پارک علم و فناوری در چندین حوزه اعم از فضای کاری، فضای آزمایشگاهی و اعطای تسهیلات ورود کرده و امکانات را در اختیار پژوهشگران صاحب ایده قرار می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تبدیل ایده‌ها به محصول نهایی و تجاری‌سازی آن و وجود مربیانی برای بازاریابی، حسابداری و برگزاری نمایشگاه‌ها در کنار پژوهشگران را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیانی که در این پارک هستند نقش به‌سزایی در توسعه همه‌جانبه استان گیلان بر عهده دارند.

باستی شرکت‌های موجود در پارک علم و فناوری گیلان را به دو دسته شرکت‌های خلاق یا استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان تقسیم‌بندی کرد و اظهار داشت: یکی از حوزه‌های مهمی که توسط این شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته به حوزه بوم‌گردی، طرح‌های گردشگری استان گیلان و رفع موانع و چالش‌های موجود در آن مربوط می‌شود.

وی از طراحی سامانه رزرواسیون آن لاین بوم‌گردی توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری گیلان خبر داد و تصریح کرد: بررسی گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیانی که با پارک علم و فناوری گیلان همکاری می‌کنند نشان می‌دهد که عملکرد آن‌ها در بخش صادرات تاکنون بسیار خوب و قابل توجه بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات