خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی:
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان از راه اندازی خانه نخبگان با رویکرد علوم انسانی در هفته پژوهش خبر داد و گفت: نیاز است خانه نخبگان با رویکرد علوم انسانی راه اندازی شود تا از ظرفیت نیروهای مسلح، دانشگاهیان و حوزویان بیشتر بهره ببریم.
کد خبر: ۹۱۹۸۹۶۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مرتضی عظیمی فر مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: سازمان بسیج علمی به عنوان یکی از نمایندگان نیروهای مسلح در برنامه های هفته پژوهش شرکت دارد و همکاری در برگزاری جشنواره دانش و پژوهش و برپایی نمایشگاه در ذیل این جشنواره انجام می دهیم که تعدادی از ابتکارات مخترعین بسیجی به نمایش گذاشته می شود.

عظیمی فر از راه اندازی خانه نخبگان با رویکرد علوم انسانی در هفته پژوهش خبر داد و افزود: قبلاً خانه نخبگان با رویکرد علوم فنی و مهندسی راه اندازی شده است و اکنون با توجه به تاکید رهبر انقلاب به علوم انسانی مورد نیاز است خانه نخبگان با رویکرد علوم انسانی راه اندازی شود تا از ظرفیت نیروهای مسلح، دانشگاهیان و حوزویان بیشتر بهره ببریم.

وی از ایجاد بانک اطلاعات نخبگان بسیجی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموعه سپاه استان تا این مرحله ۱۱ نیاز دانشی در سال جاری احصاء شده و راهکارهای کاربردی در قالب تیم های اندیشه ورزی ارائه شده که در دست اجراست. 4 پروژه های کاربردی در دست اجراست و حمایت از 3 پایان نامه دانشجویان ارشد نظامی انجام می دهیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت از نخبگان جزو برنامه های جاری سالانه سازمان بسیج علمی پژوهشی است گفت: طرحهایی که امسال حمایت شده ۸طرح بوده که ۴ طرح خروجی مطلوب داشته و 4 طرح در دست اقدام است. این طرحها در زمینه فناوری اطلاعات، الکترونیک و مکانیک بوده است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان افزود: امسال رویکرد ما بر اساس احصای نیاز است و به دنبال رفع نیازهای استان هستیم. بعد از تولید محصول، تجاری سازی و بازاریابی انجام می شود همچنین با سازمان بسیج علمی استانها ارتباط داریم تا محصولات را در صورت نیاز آنها در اختیارشان قرار دهیم.

وی ادامه داد: حوزه بسیج علمی پژوهشی بسته به نوع پروژه ها هر دو طیف نیروهای مسلح و بسیجیان و اقشار مختلف اساتید و دانشجویان را شامل می شود.

عظیمی فر افزود: موقعی که نیازها از دستگاه ها احصاء می شود و طرح مورد نیاز که قابلیت اجرا داشته باشد در صورتیکه محصول محور و مستند محور باشد در کارگروه ها مطرح و کیفیت سنجی می شود و در صورت تایید حمایت می شود.

وی با اشاره به نوع حمایت ها از مخترعین خاطرنشان کرد: حمایت ها مادی و معنوی است در زمینه مادی تسهیلات بلاعوض برای طرح های آماتور و نیمه حرفه ای داریم و حمایت های معنوی شامل توانمندسازی، آگاه سازی و تبلیغات است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان گفت: در طرح های آماتور تا سقف ۵میلیون در استان تایید و طرح های نیمه حرفه ای تا سقف ۲۵ میلیون تومان بر اساس نوع طرح است که در مرکز تایید می شود.

وی ادامه داد: امسال تا کنون ۴۰میلیون تومان از طرح های آماتور و ۳۰میلیون تومان از طرح های نیمه حرفه ای حمایت شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها