مراسم پاسداشت شهدای هنرمند با عنوان «شاهدان شیدایی» به مشارکت مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان کشور عصر دیروز(شنبه ۲۳ آذر ماه) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۱۱۹
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، مراسم پاسداشت شهدای هنرمند با عنوان «شاهدان شیدایی» به مشارکت مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان کشور عصر دیروز(شنبه ۲۳ آذر ماه) در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که رسالت بوذری اجرای آن را برعهده داشت ، پس از قرائت قرآن کریم و پخش کلیپ، ابوالفضل آقاسی فرزند مرحوم محمدرضا آقاسی به شعرخوانی پرداخت.
امیر نصیربیگی رئیس بسیج هنرمندان کشور درادامه طی سخنانی، شهادت را بزرگترین هنر شهیدان دانست و گفت: ۲۱۵۹ شهید هنرمند را در کنگره شهدای هنرمند شناسایی کرده‌ایم و امیدارم با حضور خانواده شهدای هنرمند، هر سال بتوانیم همایش شاهدان شیدایی را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم.
در ادامه مراسم از ​خانواده‌های شهیدان محمد تنگستانی، جعفر پاو، مجید جباری شهیر، حجت‌الله یخچالی و علیرضا قدیمی تجلیل به عمل آمد.
اجرای قطعه «مدافعان حرم» توسط علیرضا افتخاری بخش دیگری از مراسم بود و سپس مرشد محسن میرزاعلی ابیاتی را در وصف امیرالمؤمنین(ع) خواند و به نقالی و روایت خاطره ای درباره شهدا پرداخت.

سردار پاسدار نعمان غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین سخنران ویژه این مراسم بود.وی با ذکر خاطره ای از شهدای دوران دفاع مقدس از جمله شهید ولیزاده خطاب به هنرمندان و کارگردانان فیلم و سینما گفت‌: شما که جلوه های هنر را در عرصه های مختلف خلق می کنید و هر کدام از آن راهی از ادامه راه شهداست باید بیشتر به این عرصه توجه کنید و در تولید آثار فرهنگ ایثار و شهادت پویاتر عمل کنید.
وی افزود: ای هنرمندان و ای کسانی که قلم شما عمق وجود رزمندگان را حکایت کرده و میکند، بیشتر درباره شهدا قلم بزنید. خون شهدا جوشید تا امروز ما در امنیت کامل برنامه ای به این زیبایی در حضور خانواده شهدای هنرمند داشته باشیم.
در بخش دوم تجلیل از خانواده شهدای هنرمند از خانواده شهیدان فیروز حمیدی زاده، ارکان قدیمی، مجید غلامی، فریبرز یزدان شناس، هادی باغبانی، حمید زاهدی، ماشالله صفاری، عباس آقا دادی، عبدالرضا مصلی نژاد و مصطفی چمران با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

بخش دیگر این مراسم به تجلیل از هنرمندان اختصاص داشت. در این قسمت از جمال شورجه، مرتضی سرهنگی، محمد گلریز و مسعود نجابتی تقدیر شد، البته مسعود نجابتی به دلیل سفر مشهد نتوانست در مراسم تجلیل خود حضور داشته باشد.
مهدی چمران به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: نمی‌خواهم وقت حضار را بگیرم. تنها به سخنانی کوتاهی اکتفا می‌کنم. امام فرمودند شهادت هنر مردان خداست. این جمله بیانگر هر آن چیزی است که باید گفته شود. همچنین مقام معظم رهبری در زمان زخمی شدن شهید چمران به ملاقات او آمدند و کتابی هنری دستشان بود. شهید چمران از او درباره علاقه‌مندی ایشان به هنر پرسید و گفت‌و‌گویی یک‌ساعته پیرامون هنر بین آنها رخ داد. مقام معظم رهبری درباره شهید چمران گفتند که وی علاوه بر مبارز بودن، هنرمند نیز بود.
در سومین بخش از مراسم تجلیل از خانواده شهدا از خانواده شهیدان علی اصغر فلاح، جواد اسدی، ابراهیم اصغرزاده، علی حسین ابراهیمی، سعید بروزی و شهید آقادادی تقدیر شد.
در بخش پایانی این مراسم، از آثار مکتوب شهدای هنرمند با حضور وزیر ارشاد رونمایی شد.

ارسال نظرات