سرپرست اداره کل میراث فرهنگی زنجان خبر داد: رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به همراه ارزیابان شورای ثبت شهرهای جهانی به منظور بررسی زنجان به عنوان "شهر ملیله" به این شهر سفر می کنند.
کد خبر: ۹۱۹۹۱۳۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ امیر ارجمند اظهار داشت: در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه، دکتر غدا هیجاوی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی همراه با ارزیابان شورای ثبت شهر‌های جهانی به منظور بررسی زنجان به عنوان "شهر ملیله" به زنجان سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: در این سفر بازدیدی از کارگاه‌های آموزشی و تولیدی ملیله در زنجان صورت می‌گیرد.

ارجمند تصریح کرد: مردادماه سال ۹۷ با موافقت شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی، زنجان به عنوان شهر ملی ملیله ایران ثبت شد که پس از آن تلاش‌های بسیاری برای ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی ملیله صورت گرفته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا آبان ماه امسال نیز شهردار زنجان در اولین همایش بین‌المللی شهرداران شهر‌های جهانی صنایع‌دستی به عنوان شهر متقاضی ثبت جهانی ملیله در مالزی حضور یافت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به عیار ۹۹۹ نقره به کار رفته در ملیله زنجان، آنرا هنری خیره کننده خواند و افزود: ملیله زنجان به خاطر اصالت نقوش، بخصوص ظرافت منحصر به فرد آن، از جمله هنر‌های شگفت انگیز و خیره کننده از دیدگاه اهل هنر است.
ارسال نظرات