"چهارمین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج" صبح امروز در در مجتمع 5 آذر سازمان بسیج مستعضعفین ،با حضور سردار سلیمانی ریاست سازمان بسیج و سایر فرماندهان و منتخبین جشنواره برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۶۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج،"صبح امروز چهارمین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج در در مجتمع 5 آذر سازمان بسیج مستعضعفین ،با حضور سردار سلیمانی ریاست سازمان بسیج و سایر فرماندهان و منتخبین جشنواره برگزار شد.

 توصیه های آیت الله ناصری به فرماندهان و مسئولین/جلب رضایت خدا  در مسیر حمایت از آرمان های اسلام و انقلاب

در ابتدای این مراسم،دبیر جنشواره اشراف سازمان بسیج، "سرهنگ حاتمی" به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:امام راحل(ره) بسیج را شجره طیبه دانسته و فرمودند: در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام و امام خامنه ای نیز  فرمودند که بسیج کلید طلابی و هدیه خداوند به ملت ایران است و مصداق تبدیل تهدیدها به فرصت هاست.

این جشنواره یکی از موفق ترین برنامه های بسیج است که تاکنون سه جشنواره ملی،برگزار شده و امسال چهارمین آن است که در واقع، نقطه پایانی تمام جشنواره هاست که در رده های بسیج کشوری در حال اجراست. منتخبین حاضر ،که براساس معیارهای تعیین شده اجرا انتخاب شده اند در این جشنواره حضور دارند که به نوعی برترین ها و سرآمدها بسیجیان در سراسر کشور هستند.

این برنامه جهت معرفی و الگو قرار دادن منتخبین برای برنامه های سال جدید برگزار شده است.که از تمام این منتخبین تجلیل به عمل خواهد آمد.

در ادامه گزارش خبرگزاری بسیج " آیت الله  ناصری"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد،به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: درابتدای صحبت به چند فراز از حکت های نهج البلاغه اشاره می کنم:

خدایا پناه می برم به تو از اینکه از اینکه در ظاهر چشم های مردم خود  را خوب جلوه دهم، اما در باطن اعمال داشته باشم. در مسیر ریا و ظاهر سازی برای مردم باشم اما من کاری خلاف آن را ابراز می کنم که از آن مطلعی.آنکه به سوی تو می آید عمل بد من است.ولی آچه برای مردم آشکار می کنم، چیز دیگری است.به مردم نزدیک می شوم در حالی که از رضایت تو دور می شوم.باتوجه به روایت حضرت امیر(ع) باید متوجه این نکته باشیم که پیش خداوند خودمان را اصلاح کنیم تا خداوند رابطه ما و مردم را اصلاح کند.مشکلات ما و جامعه را خداوند حل می کند اگر که با طن ما با خدا اصلاح گردد. اما این را بدانید که هر گاه اصلاح نکنیم خدا ما را به خود واگذار

می کند و این در حالی است که ما توان و قدرت دفاع از خود را نداریم. لذا متوجه محتوای کاملام حضرت امیر (ع) باشیم. 

وی در ادامه افزود: هرکجا که نیت ها خالص باشد،خدا همراهی می کند، کمک می کند. امام راحل(ره) تمام حرکات و رفتارش در راه جلب رضایت خدا بوده .رضایت خدا در کارهای ما به ویژه در مسیر حمایت از  آرمان های اسلام و انقلاب،امر مهمی است که باید به آن توجه کرد.(اگر کسی در مسیر دین کار کند خدا دنیایش را کفایت می کند)

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ادامه چهارمین جشنواره سراسری مالک اشتر اذعان کرد:  مسئله دیگری که در جامعه در رفتار ،گفتار ،شنیدار و تمام مسائل  روزمره  داری و در آن غفلت صورت گرفته،مسئله تفکر و تعقل است.در آیه ای از قرآن آمده:"بشر عباد الذین یستمعون القولو یتبعون حسنه"امام کاظم(ع)،فرمودند.

در این آیه خدوند دو مورد تفکر و تعقل را به ما دستور داده است.اگر تفکر و تعقل در زندگی ما مسئولین، علما و مردم حاکم شود،در تمام عرصه ها برد خواهیم داشت وگرنه ضرر خواهیم کرد. 

 آیت الله  ناصری  یا توجه به انتخابات آینده که در پیش داریم، گفت:  امام راحل،نسبت به هر مسئله مهم کشور گاها چند ماه،به تفکر می پرداختند تا به قطعیت لازم برسند.حرف امام حرفی بود که پشت سرش،فکر و اندیشه و تعقل بود.فرماندهان و مسئولین و حتی مردم این دو مورد را در کارهایشان لحاظ کنندجامعه را باید به همین سو کشاند.سنجش و تعقل درصدر کارها قرار گیرد.اگر این دو در رفتار ما وجود داشته باشد،در مردم حتی در انتخاباتشان انتخاب های بهتری انجام می دهند.

وی افزود: خبری که شنیده می شود باید در آن تامل شود.عاقلانه بررسی شود،تحلیل شود. عقل فعال وجود داشته باشد تا خبر دقیق را دریافت کند.شایعاتی که در جامعه وجود دارد،ناشی از همین غفلت ورزی هاست. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با توجه به  روایات قرانی نقل کرد:  درد تو در خود تو و دوای تو در وجود توست.درد یکی از نعمت های بزرگ الهی است. منشاء درد بد است .اما این درد تو را از ان منشاء آگاه می کند و این آگاهی سبب رسیدن تو به رشد می شود. بنابر این نتیجه می گیریم که خداوند وقتی استعداد و عقل را در وجود انسان قرار داده ، لذا باید آن استعدادها را دریابیم و با عقل و تفکر آن  را در راه رسیدن به به پیشرفت به کار گیریم.

وی افزود: بنابراین درعرصه های خودکفایی و رسیدن به استقلال تام،باید جوانان ما،مردم ما خودشان استعدادها و توانایی هایشان را شناخته،آنها را باور داشته باشند و از آنها در تمام حوزه ها استفاده کنند. البته باید سه نکته را درنظر بگیریم:تدین،تفکر و تعقل.باید در سیستم آموزشی ما وارد شود.مثلا دانش آموزان فقط درس را حفظ می کنند  بدون هیچ کارآیی،چرا که تفکر را از آموزش ما برده اند. بنابراین،برای رسیدن به خودکفایی،تعقل ،تفکر و تدین در سیستم آموزشی ما باید وجود داشته باشد.به امید اینکه استقلال ایران در تمام عرصه ها به جایی برسد که دشمن  نتواند عملی انجام دهد.

بنابه  گزارش خبرگزاری بسیج، ،در این مراسم،"جواد قربانی"، فرمانده گردان امام علی(ع)  از منطقه یافت آباد تهران،برگزیده جشنواره مالک اشتر بسیج به بیان گزارش مختصری از عملکرد مجموعه شان پرداخت و افزود:دست راستم در فتنه 88 قطع شدکه  درمانش چند سال طول کشید. بعد از پایان داستان های فتنه، کار جهادی را به صورت داطلبانه شروع کردیم که عبارتند از: ساخت و ایجاد دو هزار متر مربع بنا به صورت خیریه و رایگان شامل حسینیه، مسجد و... می باشد که  با تشویق سایر فرماندهان کار را ادامه دادیم.

فرمانده گردان امام علی(ع)  از منطقه یافت آباد تهران همچنین در ادامه افزود: در محلی که چهل و دو معتاد در آنجا زندگی می کردند، با هماهنگی سازمان اوقاف و مسجد محل، آنجا را به زورخانه ای تحت عنوان زورخانه مسلم بن عقیل(ع) تبدیل شد  که البته در ابتدا فدراسیون قبول نکردند ، ولی کار را با حمایت سازمان ورزش بسیج پیش بردیم.یک سال بعد با چهارصد ورزشکار نفر اول شدیم  تا جایی که خود فدراسیون از ما تجیل کرد.

وی افزود: دوباره به صورت جهادی یک زورخانه دیگر احداث کردیم، بعد ازآن در زلزله با حضور جهادی مدافعان حرم و بچه های گردان امام علی(ع) بعد از زلزله کرمانشاه رفتیم و از پارسال تا به امروز دویست و چهار پروژه کوچک و بزرگ را با موفقیت به اتمام رسانده ایم که شامل بازارچه اشتغال ،بازسازای خانه و مدرسه ،نانوایی،حسینیه  مسجد و... بعد از آن پنجاه روز در آق غلا کار کردیم ،هفتاد روز در خراسان شمالی و دو هزار و چهارصد و هفتاد خانواده را به صورت رایگان برای زیارت امام رضا (ع)به مشهد فرستادیم.

فرمانده گردان امام علی(ع)  از منطقه یافت آباد تهران  در ادامه ارایه گزارش خود گفت: در حوزه کار فرهنگی، بیست و هفت حافظ قرآن داشتیم ، در سوسنگرد چند تا خانه ساختیم در ایام درگیری های اخیر تهران در منطقه خلیج، 17 منزل محرومین را بازسازی کرده و چند خانه دیگر را تا پایان سال در همان محله بازسازی خواهیم کرد.

این خدمت رسانی ها ،سبب تغییر  تفکر مردم  نسبت به بسیج  شده است  تا جایی که مردم از بسیجیان تشکر می کردند و با آنان همراه می شدند.بنابر این ،اگر ما و دیگران مشغول خدمت رسانی و کار جهادی باشیم،برکات این خدمت رسانی قطعا به مردم و نظام خواهد رسید.

درادامه چهارمین جشنواره سراسری مالک اشتر،"احمد محمدرضایی"، فرمانده پایگاه شهید رجایی از اصفهان نیز به گزارش از عملکرد پایگاه متبوع خود پرداخت و گفت:در بخش چینش شورا،افرادی که از لحاظ معنویت،تخصص و اخلاقی  (صبر) بهتر بودن را انتخاب کردیم و تمام برنامه های ما از لحاظ کیفیتی مورد رصد و بررسی قرار گرفت. در بخش تعلیم و تربیت 58 حلقه صالحین در حال اجراست همچنین بر اساس نشست های ماهیانه یک نفر به عنوان فرد  برگزیده انتخاب می شود.در قسمت فرهنگی بصیرتی  و فضای مجازی کلیپ های صوتی و تصویری تولید شد .نشست های تخصصی یادواره های شهدا از سایر برنامه های پایگاه شهید رجایی می باشد. 

وی در ادامه افزود: کلاس های تخصصی قرآنی، فن بیان و سایر دوره های آموزشی با کیفیت بالا،در حال برگزاری است. در بحث اردویی و گردشگری اردوهای درون استانی ،برون استانی و همچنین اردوی کسب مهارت زندگی،همراه با برنامه های متنوع داریم.برنامه های آموزش تخصصی در بحث اطلاعات عملیات ،برنامه های ورزشی ،اردوهای جهادی از سایردیگر  فعالیت های حوزه است.. 

فرمانده پایگاه شهید رجایی از اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: در بخش علمی و پژوهشی همایش های تخصصی برای دانشجویان و جوانان برگزار می شود . همچنین مشاورده های تحصیلی رایگان صورت گرفته است.

در بخش طرح اعتلا ،طرح شهید حججی،طرح سلسله  موی دوست، جشن تولد صالحین ،پیک صالحین ،چاپ کتاب،لاله های عشق  و ساخت مجموعه فرهنگی مذهبی شهدای محله سلفی خوراسگان در پیش است. 

لازم به ذکر است:در ادامه آیین  تجلیل از منتخبین رده های برتر و منتخب سپاه و بسیج  تجلیل  و نکوداشت خانواده شهدای امنیت، از جمله مرتضی ابراهیمی،مصطفی رضایی،مجیدشیخی، محمد مهدی رضوان برگزار شد.

*اسامی رده های برتر و منتخب سپاه و بسیج

فرمانده سپاه کربلا، سردار محمد حسین بابایی از استان مازندران (در اجرای طرح های اعتلای بسیج)

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان خوی، محمد باقر اعلایی(در اجرای ماموریت های بسیج)

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جوالائمه خراسان شمالی، مهدی الهی راد (در اجرای طرح راه اندازی صندوق های قرض الحسنه طرح مردم یار بسیج)

 

ارسال نظرات