کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون به تبیین رویکردهای این مرکز در ارائه راهکار برای مسائل بانک اشاره نمود
کد خبر: ۹۱۹۹۵۶۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون ،کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در جلسه‌ای که صبح امروز به مناسبت روز پژوهش و بزرگداشت این روز با حضور سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت برگزار شد گفت: راهبرد مرکز آموزش و پژوهش در حوزه پژوهش، پرداختن به مسائل مربوط به بانک و ارائه راهکارها و پیشنهادهای کاربردی و اثربخش می‌باشد. وی افزود: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانکی تخصصی و حرفه‌ای به دنبال تحقق اهداف توسعه‌ای مبتنی بر مأموریت و رسالت قانونی می‌باشد. حرکت این بانک در مسیر توسعه‌ای و اشتغال آفرینی لازم است با حداکثر بهره‌وری و کارآمدی و اثربخشی همراه باشد. به همین جهت نیاز است کلیه فرآیندها و رویه‌های اجرایی بانک به‌درستی طراحی و تدوین گردیده و در صورت نیاز اصلاح گردد.

وی با اشاره به مناسبت روز پژوهش گفت: امور روابط عمومی بانک با گرامیداشت مناسبت‌ها نقش مهمی در تبیین مسائل و افزایش توان واحدها بر عهده دارد.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: نگاه پژوهشی و حل مسئله در فرآیندها و عملیات بانکداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پرداختن به این امر مهم موجب می‌شود تا از شتاب‌زدگی و نگاه رفع تکلیفی و جزءنگری پرهیز شود. وی در همین رابطه افزود: این بانک به‌عنوان نهاد مالی با مسائلی از قبیل انضباط مالی، انضباط نقدینگی، شفافیت مالی، مدیریت ریسک، تخصیص بهینه، فروش اموال مازاد و تملیکی مواجه است که برای انجام بهینه آن‌ها می‌بایست همواره راهکارهای اثربخش ارائه گردد و در این راستا واحد پژوهش بانک در ساماندهی نظریات و گزینه‌ها نقش محوری دارد.

وی همچنین یادآور شد: بانک نیازمند نگاهی سیستماتیک می‌باشد که نقش همه واحدها در سیستم در خدمت اهداف کلی سیستم تعریف گردد و مدیریت زنجیره ارزش باید جایگزین نگاه‌های تک‌بعدی واحدها به مسائل باشد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون ارتباط با مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی را از برنامه‌های این مرکز عنوان نمود و گفت: تجربه اساتید و نخبگان علمی در تبیین وضعیت فعلی و ارائه راهبردها و راهکارها مثمر ثمر است.

میرزاخانی با اشاره به خلاقیت دانشجویان در ارائه راهکارهای نوگرایانه گفت: بخشی از امور پژوهشی بانک مبتنی بر بهره‌گیری از خلاقیت و ابتکار دانشجویان تعریف‌شده است. این ارتباط دوسویه است؛ از سویی باعث جریان پیشنهادها و راهکارهای مالی و بانکداری در ارتقای سطح عملیات بانک می‌شود و از سویی دانشجویان را در ورود به مسائل کاربردی و اجرایی تقویت می‌کند.

در این جلسه حسین سرین رئیس اداره کل پژوهش نیز نسبت به ارائه فعالیت‌های این اداره کل در حوزه‌های بانکداری دیجیتال، بانکداری باز، رضایت سنجی مشتری، بانکداری اجتماعی، اندازه‌گیری شاخص‌های بانکداری اجتماعی، آسیب‌شناسی عدم بازگشت به‌موقع اقساط تسهیلات به چرخه تسهیلات دهی بانک، مدیریت زنجیره ارزش مطالبی را بیان نمود.

در این جلسه کتاب «میانبر جاری‌سازی استراتژی» نوشته جوون دی فلندر و ترجمه حسین سرین و مصطفی باقری تحت نظارت مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون رونمایی گردید. این کتاب که پیشگفتار آن به قلم حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون تدوین گردیده است، دربرگیرنده مسائل سازمانی و روان‌شناسی در اجرای استراتژی است و شامل فصل‌های «تلاش حماسی جهت برقرار کردن ارتباط»، ((ذهن)) مشتمل بر «تسهیل انتخاب‌های کوچک»، «تصمیمات بزرگ به‌طور شفاف و قابل‌رویت»، «ترسیم خط پایان»، ((قلب)) مشتمل بر «اندازه‌گیری دوباره»، «اشتراک‌گذاری داستان‌های استراتژی»، «بالا رفتن از نردبان تعهد»، «فراتر از علائق شخصی»، ((دستان)) مشتمل بر «از عهده پیچیدگی برآمدن»، «قدرت عادت‌ها را تجربه کنید»، «ریتم هفت‌روزه خود را پیدا کنید» و «اتصال ناگسستنی ذهن، قلب و دستان» می‌باشد.

شایان‌ذکر است که این جلسه با حضور میر عباس موسویان رئیس اداره کل آموزش و جمعی از همکاران روابط عمومی بانک توسعه تعاون برگزار شد و از همکاران این مرکز با اهدای گل تقدیر گردید.

ارسال نظرات