با افتتاح کارخانه «کربن بارد» با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛
خبرگزاری بسیج: با افتتاح شرکت کربن بارد، در جنوب شرق تهران و در مجاورت پالایشگاه نفت تهران، این واحد تولیدی صنعتی به عنوان نخستین پالایشگاه سبز کشور و دوستدار محیط زیست معرفی شد.
کد خبر: ۹۱۹۹۷۸۰
|
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم بهره‌برداری از کارخانه کربن‌بارد اظهار داشت: در وضعیت کنونی کشور اساسی‌ترین مشکل اشتغال است و کارفرمایان  فرماندهان جنگ اقتصادی هستند.

وی افزود: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هیچ پروژه‌ای که مطابق با محیط زیست نباشد   اجرا نمی‌کنیم؛در این راستا در شهرک دارویی ۲۰۰ هکتاری، نزدیک به ۴۰ هکتار درخت‌کاری کردیم و به موضوعات پسماند و فاضلاب آن توجه جدی داشته‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: هزار هکتار در خراسان جنوبی مراتع برای پرورش شتر در نظر گرفته‌ایم و در سیستان و بلوچستان ۲۰۰۰ هکتار در این خصوص ایجاد کرده‌ایم.

مخبر اضافه کرد: در بقیه پروژه‌ها نیز به این موضوع توجه شده است که بخشی از پروژه در اختیار درختکاری و توسعه زیست محیطی باشد و در پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) حتی یک درخت را هم قطع نکرده‌ایم.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون حتی یک باغ را تبدیل به ساختمان یا برج نکرده   و اجازه نمی‌دهیم فضای سبز تغییر کاربری پیدا کند.

وی یادآور شد: در بعضی از کشور‌ها نه نفت، نه آب و نه کشاورزی دارند، اما رشد اقتصادی دو رقمی داشته‌اند که تنها با نیروی انسانی تامین شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در کشور صورت گرفته است که بخشی از آن‌ها بلااستفاده باقی مانده است.

مخبر بیان داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یکصد هزار شغل در سال ایجاد کرده که معنی آن این است که بیش از ۹۰ درصد احیای سرمایه داشته‌ایم.

مخبر افزود: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روزانه بیش از یکصد طرح و ۳۰۰ شغل ایجاد می‌شود که اگر به کارآفرین و مردم توجه بیشتری شود می‌توانیم مسائل و مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم سال آینده با کمک مردم و کارافرینان بیش از ۱۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم.  

مخبر اظهار داشت: 90 درصد اشتغال در کشورهای پیشرفته از طریق بنگاه های کوچک و دانش بنیان ایجاد می شود که متوسط اشتغال آنها بین 50 تا 70 درصد است.

وی افزود: ورود دولت و دستگاه های حاکمیتی به این مقوله اشتباه استراتژیک است لذا دولت باید تسهیلگر باشد کارهای دست و پاگیر اداری از جمله مشکلات و موانع تولید در کشور است که در صورت رفع این موانع سال اینده 60 هزار طرح کوچک و متوسط با 150 هزار شغل ایجاد خواهیم کرد.

 

ارسال نظرات