خبرهای داغ:

ایجاد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در شاهرود/وحدت حوزه و دانشگاه تحقق بخش خواسته های کشور

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می شود گفت: وحدت حوزه و دانشگاه خواسته های کشور را در کلم دوم انقلاب محقق می کند.
کد خبر: ۹۱۹۹۸۸۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
ایجاد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در شاهرود/وحدت حوزه و دانشگاه تحقق بخش خواسته های کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و در سالن اجتماعات فنی مهندسی این دانشگاه در سخنانی با تشکر از دانشگاه آزاد اسلامی بابت برگزاری این همایش با اشاره به سخنان اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش از پیشنهادات آنان استقبال و بر لزوم تداوم این جلسات و ایجاد دبیرخانه دائمی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد و تصمیم جمع این است که دبیرخانه دائمی در دانشگاه آزاد اسلامی باشد و معاونت فرهنگی این دانشگاه نیز مسئول دبیرخانه باید تا در راستای استمرار ارتباط حوزه و دانشگاه گام‌های موثری برداشته شود.
وی با بیان اینکه مشارکت طلاب و دانشجویان در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه که آینده این دو نهاد هستند باید مورد توجه و زمینه ارتباط آنان نیز فراهم گردد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه در پرتو ایمان به رشد می‌رسد گفت: شهید مفتح دیوار بلند بی اعتمادی بین حوزه و دانشگاه را از بین برد و باید این مهم ادامه داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه علم در سایه تقوا محقق می‌شود افزود: انقلاب اسلامی را باید بهتر بشناسیم و اهمیت علم توحیدی را مورد توجه و دقت قرار دهیم.
امینی با بیان اینکه در گام اول وحدت حوزه و دانشگاه هم سرمایه گذاری و هم هزینه داده ایم که شهدای بزرگواری، چون مفتح و مطهری و بهشتی فدا شدند گفت: اساتید دانشگاه و حوزه باید با هم نزدیک شوند و نهاد رهبری در دانشگاه بر وحدت حوزه و دانشگاه و دو قشر طلبه و دانشجو که در گام اول اثرگذار بودند توجه تا در گام دوم انقلاب هم باید این مهم گسترش یابد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم و بر مبنای هفت اصل بیان شده باید نقش آفرینی کنند، به موضوع انتخابات گریزی زد و گفت: الان حوزه و دانشگاه در بحث انتخابات چکار کرده است چرا که یک سبک زندگی است، این دو نهاد برای انتخابات که خیلی هزینه در ابعاد مختلف دارد، چه کرده است؟.
وی با تاکید بر اینکه باید مردم را به بلوغ انتخاباتی برساند که پول و سرمایه و قبیله نماینده درست نکند تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با آن هفت اصل می‌تواند خواسته‌های کشور را محقق کنند.
امینی با بیان اینکه رهبری انقلاب در کردستان فرمود( وحی حتمی نیست که مردم رئیس جمهور را انتخاب کنند) افزود: ما در انتخابات زوایای مختلف آن که اصلش باشد یا نباشد را بررسی نکردیم، چرا ما به افکار و رفتار تمدن غرب تن دهیم، و الگویی برای دنیا در تمدن آخر الزمانی ایجاد کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها