معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شاهرود:
علاقه دانش آموزان به ورود در رشته علوم انسانی/کیفی شدن رشته علوم انسانی در مدارس
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه آمار تغییر رشتهها نشان میدهد که دانش آموزان علاقهمند به ورود رشتههای علوم انسانی هستند، اظهار کرد: اگر مسیر از همان ابتدا برای دانشآموز شرح داده شود قطعاً موفقیتهای بیشتری عاید آنها خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، هادی عامریان در همایش استانی ارتقای سطح کیفی آموزش در رشته علوم انسانی به میزبانی پژوهشسرای شاهرود با بیان اینکه آمار تغییر رشتهها نشان میدهد که دانش آموزان علاقهمند به ورود رشتههای علوم انسانی هستند، اظهار کرد: اگر مسیر از همان ابتدا برای دانشآموز شرح داده شود قطعاً موفقیتهای بیشتری عاید آنها خواهد شد.
عامریان بابیان اینکه توانستیم به سمت کیفی شدن رشتههای علوم انسانی گام برداریم، اضافه کرد: درگذشته رشتههای ریاضی و تجربی در صدر بودند، اما امروز مشاهده میکنیم که به دلیل تقاضای خانوادهها و دانش آموزان آمار داوطلبان علوم انسانی کشور رو به افزایش است و میبایست در سیاستگذاریها دانش آموزان را به سمت رشتههای موردنیاز کشور سوق دهیم.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر بارها بر لزوم تحول در علوم انسانی تأکید کردند و افزود: اگر بخواهیم از محتوای مطالب علوم انسانی برگرفته از ایدئولوژی مادی و غربی استفاده کنیم قطعاً تضادهایی ایجاد خواهد شد لذا برای جلوگیری از این موارد مقام معظم رهبری بر این امر تأکید داشتند.
وی بابیان اینکه لزوم تحول به معنا خواهد بود که هنوز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، اقتصاد، روانشناسی، حقوق و رشتههای علوم انسانی بر مبنای متون غربی پایهگذاری شدند، افزود: نتوانستیم پیوست یا ترجمه خوبی به لحاظ اسلامی به علوم انسانی بزنیم که منطبق بر جامعه ما باشد.
معاون آموزشی اداره آموزشوپرورش شاهرود بابیان اینکه کاربرد علوم انسانی حتی در علوم غیرانسانی نیز به اثبات رسیده است، گفت: ۴۰ درصد موفقیت یک کارگاه صنعتی منوط بر مسائل فنی و حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد به مباحث مدیریتی مرتبط با علوم انسانی برمیگردد.
عامریان با بیان اینکه در متوسطه اول شاید دانش آموزان به خوبی به رشتههای انسانی هدایت نشدهاند، تصریح کرد: بر این اساس طرح شهاب اجرا و تا مقاطعی نیز جلو آمد، ولی به هدف موردنظر مبنی بر شناسایی استعدادهای برتر در علوم انسانی نرسید و نتوانست جهتدهی نخبگان را انجام دهد.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان اینکه نخبگان میتوانند در مسائل سیاسی، بینالملل، اقتصاد و سایر مباحث اینچنینی برای کل کشور نقشآفرین باشند، افزود: در آموزشوپرورش به این سمت گام برداشتیم که مدارس نمونه به جذب دانش آموزان در علوم انسانی اقدام کردند و اصل بر این بنا نهاده شد که حتی با پایینتر بودن نرم دانشآموز این رشتهها در مدارس دایر باشند تا دانش آموزان مستعد بتوانند وارد این عرصه شوند.
لازم به ذکر است، همایش «ارتقای سطح کیفی آموزش در رشته علوم انسانی» شامل شش کارگاه آموزشی برای دروس جغرافیا، جامعهشناسی، دین و زندگی، روانشناسی و ریاضی و آمار بود که با حضور ۲۰۰ نفر از دبیران رشتۀ علوم انسانی استان سمنان و مدیران مدارس در شاهرود برگزار شد.
عامریان بابیان اینکه توانستیم به سمت کیفی شدن رشتههای علوم انسانی گام برداریم، اضافه کرد: درگذشته رشتههای ریاضی و تجربی در صدر بودند، اما امروز مشاهده میکنیم که به دلیل تقاضای خانوادهها و دانش آموزان آمار داوطلبان علوم انسانی کشور رو به افزایش است و میبایست در سیاستگذاریها دانش آموزان را به سمت رشتههای موردنیاز کشور سوق دهیم.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر بارها بر لزوم تحول در علوم انسانی تأکید کردند و افزود: اگر بخواهیم از محتوای مطالب علوم انسانی برگرفته از ایدئولوژی مادی و غربی استفاده کنیم قطعاً تضادهایی ایجاد خواهد شد لذا برای جلوگیری از این موارد مقام معظم رهبری بر این امر تأکید داشتند.
وی بابیان اینکه لزوم تحول به معنا خواهد بود که هنوز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب، اقتصاد، روانشناسی، حقوق و رشتههای علوم انسانی بر مبنای متون غربی پایهگذاری شدند، افزود: نتوانستیم پیوست یا ترجمه خوبی به لحاظ اسلامی به علوم انسانی بزنیم که منطبق بر جامعه ما باشد.
معاون آموزشی اداره آموزشوپرورش شاهرود بابیان اینکه کاربرد علوم انسانی حتی در علوم غیرانسانی نیز به اثبات رسیده است، گفت: ۴۰ درصد موفقیت یک کارگاه صنعتی منوط بر مسائل فنی و حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد به مباحث مدیریتی مرتبط با علوم انسانی برمیگردد.
عامریان با بیان اینکه در متوسطه اول شاید دانش آموزان به خوبی به رشتههای انسانی هدایت نشدهاند، تصریح کرد: بر این اساس طرح شهاب اجرا و تا مقاطعی نیز جلو آمد، ولی به هدف موردنظر مبنی بر شناسایی استعدادهای برتر در علوم انسانی نرسید و نتوانست جهتدهی نخبگان را انجام دهد.
معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با بیان اینکه نخبگان میتوانند در مسائل سیاسی، بینالملل، اقتصاد و سایر مباحث اینچنینی برای کل کشور نقشآفرین باشند، افزود: در آموزشوپرورش به این سمت گام برداشتیم که مدارس نمونه به جذب دانش آموزان در علوم انسانی اقدام کردند و اصل بر این بنا نهاده شد که حتی با پایینتر بودن نرم دانشآموز این رشتهها در مدارس دایر باشند تا دانش آموزان مستعد بتوانند وارد این عرصه شوند.
لازم به ذکر است، همایش «ارتقای سطح کیفی آموزش در رشته علوم انسانی» شامل شش کارگاه آموزشی برای دروس جغرافیا، جامعهشناسی، دین و زندگی، روانشناسی و ریاضی و آمار بود که با حضور ۲۰۰ نفر از دبیران رشتۀ علوم انسانی استان سمنان و مدیران مدارس در شاهرود برگزار شد.
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار