خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما برای این مملکت خون دادیم و نباید خون این شهدا را پایمال کرد، گفت: سیره ما سیره ائمه اطهار(ع) است و در مسیر آنان قدم برداشتن سخت است.
کد خبر: ۹۲۰۰۳۲۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶

نباید خون شهدا را پایمال کرد/ کاندیداها بیانیه طبق گام دوم انقلاب عمل کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی در دومین سالگرد شهادت شهید «علی خوش لفظ» که با حضور مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا و مردم شهیدپرور همدان در مسجد مهدیه برگزار شد، اظهار داشت: شهادت مقامی بسیار بزرگ است و انسان به آن معرفت پیدا می‌کند و کسانی که حتی اندک معرفتی نسبت به این مقام پیدا کنند پیوسته از خدا می‌خواهند که به این مقام رفیع نائل شوند.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم را ما درک کردیم و شهدای دفاع مقدس را نیز عده‌ای درک کردند و عده‌ای درک نکردند، افزود: این شهدا مجاهدین فی سبیل الله هستند و اینکه رهبری به این شهید بزرگوار می‌فرماید «خدا سایه شما را مستدام دارد» به همین خاطر است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: کسانی که اهل معرفت هستند سه وادی دارند علم، یقین و معرفت؛ اینها لازمه عرفان و سلوک است.

وی با بیان اینکه این شهدا با معرفت کامل رفتند و خوف نداشتند، ادامه داد: علم که وجود داشته باشد خوف می‌آید و انسان از نفسانیات فرار می‌کند و یقین که به وجود آید امید هم می‌آید و بعد از آن معرفت و سپس حب و محبت می‌آید.

مؤمنی تصریح کرد: هیچ چیزی برای شهدا وابستگی ایجاد نکرد در صورتی که دل کندن از متعلقات و وابستگی‌ها سخت است.

وی ابراز داشت: سیره ما سیره ائمه اطهار(ع) است و در مسیر آنان قدم برداشتن سخت است؛ در مسیر حضرت علی(ع) سلوک کردن خیلی سخت است و انسان باید ظرفیت زیادی داشته باشد، خداوند بی‌دلیل به کسی رتبه نمی‌دهد و به بالا نمی‌رساند بلکه او را در امور مختلف امتحان می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما در میان خواص در فتنه اخیر ریزش داشتیم، تصریح کرد: باید اشراف کامل داشته باشیم اما چیزی این میان وجود دارد عبدی که قلبش امتحان شده است.

وی عنوان کرد: این شهید بزرگوار در خدمت رهبری از زخم‌ها و مجروحیت خود و از درد و مشکلات زندگی خود نمی‌گوید، می‌گوید من سرباز شما هستم؛ باید خاک مزار این شهید را سرمه چشم کرد.

مؤمنی با اشاره به اینکه مسئولین باید به خود بیایند و پاسداران باید مراقب خود باشند، خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمود انقلاب ما در امتداد انقلاب ابی‌عبدالله(ع) است بنابراین باید از این انقلاب مراقبت کرد که دست نااهلان نیفتد.

وی با بیان اینکه ما برای این مملکت خون دادیم و نباید خون این شهدا را پایمال کرد، ابراز داشت: بودن این سلبریتی‌ها است که شهر را آلوده کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بحث حجاب و عفاف و اهمیت آن بیان کرد: کار از بدحجابی به برهنگی رسیده و همه نگاه می‌کنند و کسی حرفی نمی‌زند.

وی با بیان اینکه در جریانات اخیر ما همه کوتاهی کردیم، عنوان کرد: سپاه و اطلاعات ما آنقدر قدرت داشت و به موقع آمد و عمل کرد.

مؤمنی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند عده توابین چند برابر عده شهدای کربلا است، شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توّابین نیز همه در یک روز کشته شدند، اما توابین در وقت خود نیامدند و کار را در لحظه خود انجام ندادند، دیر تصمیم گرفتند و تشخیص دادند.

وی با بیان اینکه باید در سند چشم انداز ابی‌عبدالله(ع) گام برداریم، گفت: شهید «خوش لفظ» می‌گوید من بسیجی شما هستم؛ آقا به این شهید فرمودند شما الان هم که راه می‌روید، دارید می‌جنگید شما نسل جنگ اگر یک خاطره هم دارید، بنویسید و به جوانان بدهید عبرت بگیرند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: اگر جوانان در انتخابات شرکت نکنند دشمن شاد می‌شود بنابراین باید شرکت کنید و با بصیرت رأی دهید.

وی با بیان اینکه فردی که کاندیدا شده باید بیانیه گام دوم انقلاب را خوانده باشد و بر طبق آن عمل کند، ابراز داشت: فردی باید به مجلس برود که دغدغه ولی امر خود را داشته باشد، همه می‌گویند ما هستیم ولی وقتی می‌روند عمل نمی‌کنند.

مؤمنی یادآور شد: باید در اتخاذ مواضع جدی‌تر بود، ائمه جمعه باید درد مردم را بشنوند، مردم گوش شنوا می‌خواهند، در عمل باید نشان داد، اگر کسی می‌آید باید انجام وظیفه کند.

یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز در ادامه این مراسم به خاطره‌گویی پرداخت و گفت: یکی از امتحانات الهی جهاد در راه خداست که شهدا سربلند از این امتحان بیرون آمدند.

سردار میرزامحمد سلگی افزود: محاسبات دشمن بر این بود که بر ما چیره می‌شوند و این نشان داد که با دست خالی هم می‌توان پیروز و قدرتمند شد.

در پایان مداح اهل بیت(ع)، حاج آقا کلامی به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات