مدیر پیش‌بینی و هشدارهواشناسی گفت:روز دوشنبه با وزش ملایم بادبه طور موقت غلظت آلاینده‌ها در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور تا اندازه‌ای کاهش می‌یابد‌،از روز سه‌شنبه دوباره هوا در شهرهای پرجمعیت آلوده می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۰۶۷۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، صادق ضیائیان در گفتگویی  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه با وزش ملایم باد به طور موقت غلظت آلاینده‌ها در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور تا اندازه‌ای کاهش می‌یابد‌، اما از روز سه‌شنبه دوباره غلظت آلاینده‌های جوی را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: امروز تا روز سه‌شنبه در اردبیل و 3 استان ساحلی خزر افزایش دما را داریم، همچنین در استان اردبیل فردا و تا اندازه‌ای ساعات پایانی امروز، وزش باد نسبتاً شدید جنوبی خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی تازه از روز چهارشنبه از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و روز پنج‌شنبه در شمال‌غرب، جنوب‌غرب و غرب کشور و روز جمعه در کل نیمه غربی کشور بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات این مناطق بارش برف خواهیم داشت

وی در تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، روز دوشنبه آسمان تهران صاف است و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز آسمانی صاف و غبارآلود در پایتخت پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 12 و 2 درجه خواهد بود. 

ضیائیان گفت: فردا شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در 19 استان سرمای صفر و زیر صفر درجه خواهیم داشت. 

ارسال نظرات