خبرهای داغ:
مسئول  معاونت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) گفت: تا کنون حدود 31 اردو توسط گروه های جهادی خواهران و برادران در مناطق مختلف کشور انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۰۰۷۶۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت امام صادق (ع) اصفهان ، مهدی فیروزمند درباره تعداد اردوهای جهادی برگزار شده در سال 98 اظهار داشت: تا کنون حدود 31 اردو توسط گروه های جهادی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) در بخش خواهران و برادران در مناطق مختلف کشور انجام شده است.

وی افزود: این اردو ها اغلب در شهرهای استان و برون استانی  نظیر استان های چهارمحال و بختیاری ، گهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان، استان گلستان در  سیل آق قلا و همچنین استان لرستان در اوایل عید نوروز با حضور نیروهای جهادی برگزار شد.

مسئول  معاونت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) با اشاره به فعالیت گروه های جهادی که در داخل استان فعالیت می کنند عنوان داشت: گروه های جهادی داخل استان اغلب در مناطق شرق اصفهان نظیر حصه و زینبیه در زمینه فعالیت های عمرانی ،فرهنگی، رنگ آمیزی مدارس ، پخش لوازم التحریر و برگزاری مراسمات مذهبی و کلاس های اشتغال زایی و روانشناسی در این مناطق انجام شده است.

وی ادامه داد: همچینین در این مناطق 2 گروه پزشکی نیز اعزام شده که در زمینه دندان پزشکی به مردم شرق و شمال شرق خدمات رایگان ارایه دادند.

فیروزمند تصریح کرد: گروه های جهادی همکاری بسیاری خوبی را با بهداشت و درمان داشتند و توانستند اردوهای یکروزه در زمینه پایش فشار خون را انجام دهند.

 وی درباره اشتغالزایی و کمک به مشاغل خانگی اذعان داشت:امسال به دنبال ادغام برخی از بانک ها نتوانستیم سهمیه وام اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی بالایی داشته باشیم اما در  زمینه اشتغال توانستیم کمک هایی را در زمینه کشاورزی و دامپروری ، پرورش دام طیور گیاهان د ارویی و گلخانه ایی بوده است.

مسئول معاونت جهاد سازندگی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) تاکید کرد: در یکی از این طرح ها واحدی را داریم که همزمان چندین پرنده را از جمله شتر مرغ، قرقاوول ،کبک ، بلدرچین و پرنده های زینتی را پرورش می دهد.

فیروزمند با اشاره به فعالیت یکی از گروه های جهادی شاخص به نام گروه جهادی شهید امید اکبری یادآور شد: این گروه 2 مرتبه به مدت یک ماه در شهر معمولان از توابع پل دختر در زمینه امداد رسانی حضور داشتند و همچنین پس از ماه مبارک رمضان سه اردوی ده روزه در منطقه سیستان و بلوچستان برگزار کردند.

وی درباره ایجاد صندوق های همیاری قرض الحسنه مسجد محور اظهار کرد:تاکنون 51 صندوق همیاری قرض الحسنه  در مساجد تشکیل شده که زمینه احسان و تعاون را در جامعه ایجاد می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها