۹ دی در تاریخ ایران ماندگار است

جلسه هماهنگی یوم الله ۹ دی با حضور امام جمعه و مسئولین سیاسی و انتظامی بخش سیراف در دفتر امام جمعه بندر سیراف برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۱۰۵۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، صبح امروز امام جمعه شهر سیراف در این جلسه هماهنگی یوم الله ۹ دی اظهار داشت: از آنجایی که در اسلام و ولایت به سبب ولایتمداری بن بستی وجود ندارد لذا ۹ دی یک حرکت خودجوش و بصیرانه ملی ارزیابی می شود که مقام معظم رهبری بابت آن به مردم نمره بیست دادند، مردمی که توانستند حق را از باطل تشخیص دهند و مقابل فتنه گران بایستند، شکست های آمریکا و اسرائیل نیز از بابت همین ایستادگی ها به وجود آمده که باید حفظ شود.

۹ دی در تاریخ ایران ماندگار است

حجت الاسلام محمد صادق عاشوری افزود: هشدار رهبری مبنی بر بروز فتنه در سال ۹۸ همانگونه که در مورد فتنه ۸۸ نیز هشدار داده بودند، موضوعی پیشگیرانه و راهبردی است که باید به آن توجه ویژه کرد.

۹ دی در تاریخ ایران ماندگار است

وی اظهار کرد: بصیرت یعنی آنکه مردم بدون نگاه به شاخص ها، تحلیل ها و اشخاص از حقوقشان دفاع می کنند.

وی خطاب به مسئولان با تاکید بر اینکه باید قدر مردم را بدانیم و از آنان عقب نمانیم، تصریح کرد: باید به هتک حرمتی که فتنه گران در سال ۸۸ انجام دادند و سنگ پرانی کردند و قرآن ها، تکایا و مساجد را آتش زدند جوابی دندان شکن داد، امروز هم باز گروهی درصدد فتنه گری اند و مقام معظم رهبری نسبت به آنان هشدار دادند و این بدان معنا است تحرکاتی رخ داده که باید نسبت به آنها هوشیار باشیم، باید مسائل ۹ دی بازخوانی و تحلیل شود و با بصیرت و آمادگی کامل صف مان را بشناسیم.

۹ دی در تاریخ ایران ماندگار است

در ادامه امام جمعه سیراف با تاکید بر اینکه آئین ۹ دی باید با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود، گفت: ۹ دی در تاریخ ایران ماندگار است و باید همچنان ماندگار باقی بماند.

حجت الاسلام عاشوری افزود: اگر بصیرت وجود نداشته باشد یعنی درک و فهم عمیقی وجود ندارد، در فتنه ۸۸ بسیاری سکوت کردند، برخی ها هم حرف زدند و مسائل را اشتباه تفسیر کردند و راه را به بی راهه می بردند که در این زمان بود که رهبری فریاد «اَینَ عمار» سر دادند.

وی اظهار کرد: اجازه نمی دهیم تا حادثه عاشورا تکرار شود و این به معنی آگاهی داشتن و حرکت در مسیر بصیرت است، هر روز امکان این فتنه و تقابل با رهبری و انقلاب وجود دارد و اگر رهبری برای سال ۹۸ هشدار می دهند یعنی مسائلی هست و باید هوشیار بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم همواره از ما مدیران و مسئولان ده ها پله جلوتر هستند، تصریح کرد: مردم در ۹ دی نشان دادند که تا پای جان در رکاب ولایت فقیه می مانند و این یعنی بخشش کسانی که از روی غفلت در صف دشمنان نظام و انقلاب ایستادند و البته متوجه اشتباه های هم شدند.

امام جمعه سیراف گفت: ۹ دی امسال به دلیل آنکه در گام دوم انقلاب اسلامی نیز قرار داریم از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است به خصوص آنکه دشمنان و در راس آن آمریکا در تلاش هستند تا مردم را به بهانه مشکلات اقتصادی از حضور در صحنه دور کنند لذا ما باید تسهیل کننده این حضور و راه های اتصال میان مردم و مسئولان باشیم همین که مردم را در پشت در اتاق های خود ساعت ها نگه نداریم و در راستای حل مسائل خود بکوشیم که این گام هایی به سوی این اتصال و رفع فتنه دشمنان است.

حجت الاسلام عاشوری افزود: با توجه به اینکه در گام‌ انقلاب اسلامی باید برنامه های دهه بصیرت و دهه فجر به شکلی مناسب و بر اساس موضوعاتی که در فرمایشات مقام معظم رهبری تبیین شده به اجرا درآید، در این میان آنچه مهم است انقلابی گری و خود و غیر خودی گری است که باید آگاهی و منش مردم را بالا ببریم تا اگر دشمن قصد فتنه گری داشت آن را در نطفه خفه کنیم.

امام جمعه بندر سیراف بر برنامه‌ریزی مسئولان جهت برگزاری مراسم باشکوه ۹ دی، اظهار کرد: با توجه به حضور پرشور و حماسی مردم ولایتمدار و انقلابی در خلق این روز که نشان از بصیرت بالای مردم دارد، لازم است برنامه‌های آن به نحو احسن برگزار شود.

امام جمعه بندر سیراف همچنین افزود: برگزاری گفتمان دینی در مدارس بخش سیراف با موضوع بصیرت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در دهه بصیرت برگزاری مسابقات مقاله نویسی با موضوع فتنه و بصیرت برگزار می‌شود. و در روز ۹ دی به نفرات برتر جوایز اهدا خواهد شد

گفتنی است، مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در بندر سیراف روزدوشنبه مورخ ۹ دی رأس ساعت ۹ صبح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سیراف با حضور مسئولان و آحاد مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات