یادداشت دانشجویی/ سید محمد حسین حسینی

خراب کن، فرار کن!!

سید محمد حسین حسینی دانشجوی تحلیلگر، منتقد و مرورگر تاریخی انقلابی دانشگاه آزاد علی آباد استان گلستان در یادداشتی به سناریوی از پیش نوشته شده آمریکایی برای ایران می گوید.
کد خبر: ۹۲۰۱۰۸۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به گزارش سرویس سازمان بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،  حوادث اخیر و دامنه دار بودن آن در اطراف ایران در زمان کنونی نیاز به تحلیل و بررسی جدی می باشد. نوشتار حاضر یادداشت تحلیلی سید محمد حسین حسینی فعال رسانه و تحلیلگر مسائل ایران و بین الملل است که با نگاهی دقیق به این مسئله نگاه کرده است.

گر تحولات منطقه را نگاه کنید متوجه خواهید شد که همزمان چند کشور منطقه ای، هم جواری و متحده ایران دچار درگیری شده اند. اما سناریو چیست؟

اتاق فکر دشمن برای ضربه زدن به ایران دست به طراحی یک استراتژی جدید می زند.

1)نا امن سازی منطقه و ایجاد زمینه  برای عروج دوباره داعش و تکفیری ها

2) جنگ روانی و بولد کردن مفاسد اقتصادی وسایر مفاسد و بیرون ریختن مردم

3) به استعفا کشاندن روسای جمهور و تعلیق دولت

4) ایجاد شکاف در دولت و القای سلیقه در دولت بعدی

5) آشوب و جنگ مسلحانه و برهم زدن امنیت

6) کشاندن درگیری ها به ایران و قطع روابط دیپلماتیک ایران با عراق، لبنان و سوریه

7) پیاده کردن سکانس های سناریو بر روی ایران با شدت فراتر و استفاده از خَلأ دولت لیبرالی

 

آتش درگیری ها در لبنان آغاز شد و به سرعت به کف خیابان ها رسید و مثلث امریکایی _عبری_ عربی کار رسانه ای خود را آغاز کردند و لبنان به آشوب کشیده شد. همزمان با آشوب در لبنان و ایجاد مفسده هایی از قبیل خوردن مشروبات الکلی و روابط نامشروع در کف خیابان ها، دود آتش هایی از فتنه و آشوب در عراق به چشم خورد. فتنه اصلی و محوریت اصلی عراق بود که در نزدیکی ایران واقع است و روابط ایران با عراق بر تحولات منطقه ای تاثیر جدی ای دارد. فتنه در عراق با بهانه انزجار از فساد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آغاز شد ولی در این بین عناصر سعودی، حزب بعث، داعش و سایر کارشکن ها وارد عمل شدند و تظاهرات را به آشوب و جنگ تبدیل کردند. دراین آشوب چندین محوریت ایفا شده بود:

الف) برهم زدن امنیت، ایجاد آشوب و سرگرم شدن نیروهای امنیتی و حشد الشعبی برای جلوگیری از شورش و در نتیجه ایجاد زمینه برای تغذیه داعش و رساندن عوامل کنترلی آن در اغتشاشات

ب)کشتن برنامه ریزی شده فرماندهان و عناصر کنترلی جبهه مقاومت و حشد الشعبی در اغتشاشات

ج) کشته سازی، حمله به اماکن مقدس و مذهبی

د) حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و کنسولگری های آن و کشتن دیپلمات ها

 

سناریوهای امریکا به ترتیب یکی پس از دیگری اجرا شد، لبنان متلاطم شد و حال نوبت به عراق بود. امریکا و متحدانش به خوبی می دانستند که لبنان یک هدف سهل می باشد برای همین امر هم بیشترین سرمایه گذاری طرحی خود را در عراق پیاده کردند. هیچکس در این بهبوهه حتی در فضای مجازی هم به این فکر نیفتاد که یکی از اهداف پنهانی این طرح آشوب، تغذیه و دست و پا دار کردن دوباره داعش و گروهک های تکفیری است. اگر اکنون به تحولات منطقه نگاهی بیندازید خبرها حاکی از درگیری حشدالشعبی با عناصر داعش است. عناصری که تا مرز های جمهوری اسلامی ایران جلو آمدند.

پس از هدف اول، کشتن فرماندهان جبهه مقاومت و حشدالشعبی ایفا شد و چندین نفر نیز شهید شدند. به عنوان نمونه کشته شدن  «وسام العلیاوی» و  «عصام العلیاوی» از فرماندهان نامی جنبش عصائب اهل حق عراق. در ادامه این طرح، حمله به اماکن مقدس و مذهبی ایفا شد و طی این عملیات به چندین دفتر مراجع حمله شد که گویا با دخالت نیروهای امنیتی عراق خنثی ماند.

اما این طرح در همین چند سطح نبود و نقشه بعدی برهم زدن روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق بود. حمله به کنسولگری های ایران در عراق کلیک خورد و چندین بار کنسولگری های ایران مورد تعرض واقع شد که هدف، کشتن دیپلمات های ایرانی بود که با هشیاری خودشان توانستند ازاین حادثه جلوگیری کنند. اما در این میان نیروهای امنیتی عراق به چالش کشیده شدند که حافظ امنیت یک مقر دیپلماتیک نبودند. قدرت رسانه آن چنان به کمک امریکا و متحدانش آمد که 80درصد بقای این فتنه و آشوب بر پایه همین رسانه های جمعی بوده است.

درمیان اعتراضات عراق، پروژه ایران هراسی از جانب مثلث مفلوک شیطانی ایجاد شد و درگیری ها شدت گرفت.

همچنان این درگیری ها در عراق  ادامه دارد و باید گفت فیلم سینمایی  «جوکر2019» دراین آشوب ها نقش خیلی موثری دارد. اکثریت این عوامل اعتراضی جوان ها هستند و دراین بین گرایش خاصی نیز به جوکر 2019 پیدا کرده اند. فیلمی که از لحاظ روانی افراد را به آشوب و فتنه ترغیب می کند و این را یک عدالتخواهی می داند. کشتن نوجوان عراقی، لخت کردن وی و آویزان کردن آن بر تیر چراغ برق که چند روز اخیر رخ داد نمونه ای از خشونت های رایج در سری فیلم های جوکر می باشد. نکته جالب در بی تفاوتی ای است که ایجاد می شود، یعنی این خیل عظیم جمعیت سکوت کردند تا این فاجعه اتفاق بیفتد و اکثریت دست به لذت بردن و فیلم برداری کردن بودند!!!

می توان گفت امریکا تقریبا به اهدافش در عراق رسید و یکی از بزرگترین اشتباهات عراقی ها و به ویژه مقتدی صدر تندروی و خلع دولت بود!

نبود دولت در یک کشور یعنی از کار افتادن دستگاه های اجرایی و اداری، این خلأبهترین فرصت برای امریکاست  تا در جریان انتخاب یک دولت، چه موقت چه دائم بتواند اعمال نفوذ کند و جریان های هم سو با خودش را به کرسی بنشاند.

همچنین نبود دولت باعث ایجاد یک شکاف بزرگ در اداره کشور می شود و این تفرقه انگیز است که امریکا خوب می داند چگونه از این فرصت استفاده بکند.

همین حادثه در لبنان اتفاق افتاد و مردم نا آگاهانه دست به خلع دولت یا بهتر بگویم استعفای آن زدند.

اما محوریت همه این جریانات فقط یک کشور و یک چیز بود، آن هم جمهوری اسلامی ایران بود. چیزی که با بی تدبیری دولت اصلاحات از ماجرای بنزین کلیک خورد و در کشور جرقه فتنه را آغاز کرد.

 البته این تنها یک فتنه نبود!

این یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده بود که جریان های مختلفی در آن مسلح به انواع سلاح های گرم بودند تا یک جنگ راه بیندازند مانند شبهه جنگی که در ماهشهر رخ داد. اما طرح امریکا در ایران به شکست خورد و برای همین هم دست به اجرای طرح  «روحانی استعفا» زد.

این طرح عمیقا و اصولا مورد دارد ازاین جهات که اولا دولتی که بی کفایت است باید بماند و جواب کاستی های خود را توسط یک مجلس انقلابی و یک قوه قضاییه انقلابی بدهد، دوما اینکه این رسم غلط در مملکت رایج می شود که دولتی بیاید و خرابکاری بکند و در آخر هم فرار کند وپاسخگو نباشد، سوما همانطور که گفته شد نبود دولت در یک کشور باعث بروز مشکلات جدی ای می شود و دشمن این را خوب می داند و این بار ازطریق جریان انقلاب سعی در ضربه زدن به خود نظام دارد!! دشمن با این ترفند می خواهد که انقلابیون مطالبه این را کنند که روحانی استعفا بدهد و در آخر وقتی مملکت دچار مشکل شد بگویند این خواست شما مردم و خود شما انقلابیون بوده است. همچنین در آستانه انتخابات قرار داریم و دشمن هرکاری می کند تا این حضور حداکثری شکل نگیرد و ایران را در مجامع بین المللی یک کشور دیکتاتوری خطاب کند و از سوی سازمان ملل و دستگاه های بین المللی ایران را تحت فشار قرار دهد.

 پس عزیزان، هوشیار باشیم که رسانه و فضای مجازی باتلاقی است که اگر با زیرکی از آن عبور نکنیم هرچه قدر هم که در آن دست و پا بزنیم بیشتر فرو می رویم. هرکس می تواند قربانی تهاجم نرم دشمن باشد ولی اگر با بصیرت پیش برویم خود را مصون کرده ایم.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار