خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه جهادی انصارالمهدی بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: قرارگاه جهادی انصارالمهدی بسیج دانشجویی استان قزوین کار خود از سال 97 با شناسایی بافت جمعیتی و مشکلات موجود منظقه آوج در جهت رفع این مشکلات با شش گروه جهادی شروع به کار کرد.
کد خبر: ۹۲۰۱۲۲۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

مجید رفیعی مسئول قرارگاه جهادی انصارالمهدی بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: در سال 97 با عرصه شناسی از روستاهای محروم شهرستان آوج و تهییه یک بانک اطلاعاتی از بافت جمعیتی و مشکلات موجود در جهت رفع این مشکلات کار گروه های مختلفی با توجه به رفع مسائل احصا شده شروع به کار کردیم.


وی با اشاره به تشکیل کارگروه های بهداشتی، عمرانی، فرهنگی، اشتغال زایی ، مطالبه گری و آموزشی گفت: روزی که به مناطق محروم شهرستان آوج آمدیم متوجه شدیم در روستای استعلج امکان تماس با تلفن همراه به دلیل عدم آنتن دهی وجود ندارد و با مطالبه گری از مسئولین توانستیم این مسئله را برای اهالی این روستا رفع کنیم و امروز با تقویت آنتن مخابراتی این منطقه حتی استفاده از اینترنت 4G نیز مقدور شده است.


وی مشکل اشتغال جوانان روستایی را یکی از دلایل مهاجرات عنوان کرد و گفت: به دلیل نبود اشتغال کافی برای جوانان مهاجرت در روستاها بالا بوده و همین مسئله باعث کاهش نرخ ازدواج در منطقه نیز شده بود که با کمک خیرین و راه اندازی یک کارگاه فرش بافی و آموزش افراد علاقه مند بدنبال اشتغال اهالی روستاها هستیم.


رفیعی به فعالیت های بهداشتی در روستاهای محروم آوج اشاره کرد و گفت: بیش از 200 میلیون تومان در سطح شهرستان آوج خدمات دندانپزشکی از سوی گروه های جهادی این قرارگاه صورت پذیرفته است.


مسئول قرارگاه جهادی انصارالمهدی بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به فعالیت های آموزشی این قرارگاه گفت: با تشکیل کلاس های آموزشی برای تقویت تحصیلی دانش آموزان در رشته های مختلف و تشکیل کلاس های کمک آموزشی کنکور به صورت رایگان از دیگر اقدامات این قرارگاه در شهرستان آوج بوده است.


وی گفت: در بخش عمرانی با ساخت خانه یکی از اهالی نیازمند روستاها در طول کمتر از پنج ماه و رنگ آمیزی مدرسه در روستاها می توان اشاره کرد که در این مدت صورت پذیرفته است.


رفیعی در پایان با اشاره به تشکیل کتابخانه های روستایی در شهرستان آوج گفت: با همکاری خیرین کیف و کفش و لوازم التحریر دانش آموزان یک روستا در طول سال تحصیلی تامین شده است.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها