خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند گفت: تا اینکه یک ملت و دولت انقلابی و فراگیر نباشد نمی گذارد ما لذات انقلاب اسلامی را بچشیم لذا باید به سمتی برویم که تفکر غالب بر مردم و مسئولین ما تفکر توحیدی و اصیل باشد.
کد خبر: ۹۲۰۱۲۸۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه موقت بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: در برخی اوقات حل مشکلات جامعه به سرعت فراموش می شود همچنین مردم نیز به تنهایی نمی توانند از پس این مشکلات برآیند لذا حل این گونه مسائل نیازمند همبستگی و اتحاد است لذا باید مردم با عزم و اراده ای که دارند به کمک دولت بیایند.

وی ادامه داد: بهترین شیوه برای حل مشکلات در مواقع بحرانی، همبستگی است و اینکه مردم در صحنه باشند و مسئولین را به صحنه بکشند هرجا لازم باشد مسئولین و هرجا لازم باشد مردم حضور یابند. یک الگو اردوی جهادی است و وظیفه دینی و شرعی ما است که حضور یابیم و به هم نوع خود کمک کنیم.

 امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ایجاد شکاف و رخنه میان ملت است تا ملت را از هم بپاشاند اما ما آسیبی به نام سیل را به فرصت اتحاد تبدیل کردیم که این یک کارعاقلانه و خدا پسندانه است.

تفکر اصیل توحیدی مردم ومسئولین لذات انقلاب اسلامی را به ملت می چشاند

مختاری متذکر شد: تا اینکه یک ملت و دولت انقلابی و فراگیر نباشد نمی گذارد ما لذات انقلاب اسلامی را بچشیم لذا باید به سمتی برویم که تفکر غالب بر مردم و مسئولین ما تفکر توحیدی و اصیل باشد. این تفکر در جامعه حاکم باشد و این فرصتها  و مسائل زمینه خوبی برای حرکت  در گام دوم به سمت دولت و جامعه انقلابی منسجم و متحد است.

«جهاد همبستگی ملی» شعار عملی ملت ایران در گام دوم انقلاب است

وی افزود: علی رغم مشکلاتی که دشمنان با ترور و تحریم برای ما درست کردند ما ملت آزاده، هوشیار و بیدار  در صحنه است و توان داریم با اتحاد و جهاد از عهده خود بر می آییم و به بیگانه نیازی نداریم  و این شعار در گام دوم جدی پیگیری و دنبال می کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: توافق برجام نشان داد اگر ما خود به فکر خودمان نباشیم و تفکر غلط وابستگی و نگاه به دیگران بر ما غالب شود بسیار خطرناک است چرا که هیچ موقع آنها برای ما کاری انجام نخواهند داد.

همبستگی ملت ایران در مواقع بحرانی بی نظیر است

وی ادامه داد: هم دوستان و هم دشمنان باید بدانند آرزوی اینکه ملت ما به نا امیدی برسد و دست در برابر بیگانگان دراز کند را باید به گور ببرند ما خودمان توانمندیم همچنان که در صحنه های مختلف از جنگ و سیل و تمام مراحل انقلاب دست در دست هم توانستیم بر مشکلات فائق آییم بهترین حماسه ها را آفریدیم لذا در دنیا و منطقه این نوع همبستگی ها بی نظیر است.

مختاری خاطرنشان کرد: وقتی جامعه یک پیکر باشد به همه نوع کار نیاز است  تنها یک کار نسیت و هر کسی باید در حد توان خود به مسئولین مراجعه کند و بداند چه کار می خواهد انجام دهد.

وی متذکر شد: امروز روحانیت دنبال کار تبلیغی صرف نیست و در کارهایی همچون خدمت رسانی به مردم و جمع آوری محصولات به مردن کمک می کنند و این گونه اقدامات  یک نوع تبلیغ عملی است که به مردم دنیا بفهمانیم در سایه تفکر اسلامی این خدمات صادقانه انجام می گیرد.

 امام جمعه موقت بیرجند افزود: مردم سالاری دینی در پناه تفکر توحیدی شکل می گیرد لذا روحانیت همان طور که تا امروز در صحنه بودند تا به بعد نیز خواهد بود هر نیازی باشد روحانیون ما دریغ نکرده و نمی کنند.

مختاری با اشاره به حضور مردم در کنار مسئولین برای کمک به حادثه دیدگان در حوادث طبیعی که در کشور رخ می دهد گفت: سیل و زلزله حوادث طبیعی دنیا هستند که امکان دارد در هر برهه از زمان برای هر ملت و منطقه ای اتفاق بیفتد لذا جریان سیل در ایران یک الگوی موفق از همبستگی بین دولت و ملت را به دنیا نشان داد.

کشور ما در جهان الگوی همبستگی و اتحاد است

 وی با بیان اینکه اتحاد در جریان سیل شرایط آینده کشور را بیمه کرد، افزود: رسیدگی به این گونه حوادث تنها کار یک استان، اُرگان و یک خانواده نیست بلکه زمانی که دولت و ملت در کنار یکدیگر با همکاری و اتحاد به آسیب دیدگان کمک می کنند آن زمان است که از رنج و آلام آسیب دیدگان کم می شود.

 امام جمعه بیرجند با بیان اینکه برای آینده هم کشور ما در جهان الگوی همبستگی و اتحاد می شود ادامه داد: این همان چیزی است که خداوند در قرآن فرموده همه به «حبل الله» تمسک و برادر و در کنار هم باشیم لذا این از هر جهت کار دنیوی و اُخروی برای الگو برداری است ومایه سرافرازی ملت ما در دنیا شده است.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: قطعاً مسئولین کشور با توجه به مشکلات و شرایط نامناسب اقتصادی به تنهایی نمی توانند از پس این گونه مسائل برآیند چون توان و امکانات لازم را ندارند.

  انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها