خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۹۸ از ۸طرح حمایت شده است که چهار طرح تمام شده و چهار طرح در حال انجام است گفت :سرجمع ۷۰ میلیون تا حالا حمایت شده که ۴۰ میلیون تومان از طرح های آماتور و ۳۰ میلیون از طرح های نیمه حرفه ای است.
کد خبر: ۹۲۰۱۳۰۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

مرتضی عظیمی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکیدات و سفارشات زیادی در باب علم، پژوهش و فناوری دارند از جمله اشاره به این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است که در اولین مؤلفه از مؤلفه های هفتگانه به موضوع علم و دانش اشاره و تاکید کردند.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب که فرمودند "دانش اشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است" افزود: سازمان بسیج علمی پژوهشی در جهت تحقق منویات رهبری برنامه ها، اهداف و چشم اندازهای خود را ترسیم ودر جهت حصول آن حرکت می کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی عنوان کرد: جریان سازی و نهادینه کردن گفتمان علمی در کشور، حفظ و ارتقای علمی کشور( شتاب دهی) و تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان، کمک به مدیریت دانش، توان و تکمیل چرخه علمی کشور و کمک به تولید علم نافع مناسب با آموزه های دینی از جمله اهداف بسیج علمی پژوهشی است.

وی به حمایتهای تسهیلاتی بسیج علمی پژوهشی از مخترعین اشاره و اظهار کرد: حمایتهای مالی به صورت بلاعوض و وام، حمایت از طرح های آماتور تا سقف ۵ میلیون تومان، نیمه حرفه ای تا مبالغ ۱۰، 15 و ۲۵ میلیون تومان در صورت تأیید طرحها در کارگروههای مربوطه استان و مرکزیت و حمایت با مبالغ بیشتر در صورت نوع و ویژگی های طرح انجام می شود.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۹۸ از ۸طرح حمایت شده است که چهار طرح تمام شده و چهار طرح در حال انجام است گفت :سرجمع ۷۰ میلیون تا حالا حمایت شده که ۴۰ میلیون تومان از طرح های آماتور و ۳۰ میلیون از طرح های نیمه حرفه ای است.

عظیمی فر ادامه داد: حمایتهای معنوی شامل آموزش، توانمند سازی، بازاریابی و تبلیغات محصولات، در اختیار قراردادن کارگاه مرکز رشد و خلاقیت برای تبدیل کردن ایده به محصول و کمک در تهیه طرح فنی محصول، کمک به تجاری سازی محصولات و بازاریابی و برقرای ارتباط سرمایه گذار و مخترع و در اختیار گذاشتن فضا در محل پردیس شرکتهای دانش بنیان سازمان بسیج علمی است.

وی، کمبود اعتبارت مورد نیاز در جهت پیش برد اهداف و عدم احصاء کامل نیازهای اساسی استان را از جمله مشکلات بر سر راه کارهای علمی ـ پژوهشی برشمرد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: کارگاه های مرکز رشد برای مقاطع مختلف دانش آموزی، کارگاه ایده پردازی و خلاقیت، آشنایی با اختراعات و انتقال تجربه در طول سال فعال است.

وی، کارگاه تشریح موجودات زنده را از برنامه های شاخصی که اجرا می شود برشمرد و گفت: کارگاه توانمند سازی و بازاریابی  برای شرکت های پردیس دانش بنیان از دیگر خدمات بسیج علمی پژوهشی به جوانان پژوهشگر و مخترع است.

عظیمی فر طرح شاخص ملی امسال در سازمان اشاره کرد و افزود: طرح رونمای شده در جشنواره جهاد گران علم و فناوری به مناسبت چهل سالگی بسیج در ۳آذر ماه امسال با عنوان طرح «استحصال آب از بخار موجود در هوا» توسط آقای بسکابادی ارائه شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به ارتباط مسئولان، دانشگاهها و آموزش پرورش گفت: با توجه به ظرفیتهای استان و اینکه استان خراسان جنوبی قطب علمی شرق کشور است، مسئولین نیز به این موضوع اهتمام دارند.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه های همکاری بین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و مراکز علمی و پژوهشی استان امضاء شده و در قالب آن همکاری هایی انجام می شود اما با توجه به ظرفیتهای گسترده استان هنوز جای ارتباط و همبستگی بیشتر وجود دارد.

عظیمی فر خاطرنشان کرد: کارگاه مرکز رشد و خلاقیت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان برای تبدیل ایده به محصول به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، مخترعین و مبتکرین استان قرار می گیرد.

وی در پایان از همه مسئولین و مدیران مراکز علمی و پژوهشی استان خواست در جهت فعالیت و حرکت بیش از پیش در حوزه های علمی و فناوری دست به دست هم داده تا در جهت تحقق اهداف گام های بلند تری برداریم.

عظیمی فر اظهار امیدواری کرد: برای اینکه بتوانیم بسیج علمی و علمی بسیج  را محقق کنیم به همکاری همه مسئولین نیازمندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها