خبرهای داغ:
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان:

بسیج دانشجویی یکی از مهترین بازو های فرهنگی دانشگاه است / اتمام یادمان شهدای خوشنام دانشگاه تا پایان سال

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید علی طاهری ؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : : بسیج دانشجویی یکی از مهترین بازوان فرهنگی دانشگاه است و در جلسات متعدد با مسئولین دانشگاه بر حمایت از این تشکل انقلابی تاکید کرده ایم.
کد خبر: ۹۲۰۱۵۰۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید علی طاهری ؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به فعالیت های دانشگاه گفت:

دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیتی مردمی بدون یک ریال هزینه برای دولت با کمک مردم توانسته افتخارات بزرگی در زمینه های علمی فرهنگی و پژوهشی ایجاد کند

وی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در برخی زمینه ها از دانشگاه های دولتی مطرح هم جلوتر است.

طاهری ادامه داد : از ۱۴ شهرستان، در ۱۲ شهرستان دانشگاه آزاد داریم که شامل ۶ واحد دانشگاهی و  مرکز دانشگاهی میشود.

وی گفت : از حدود ۷۱ دانشجو در دانشگاه های استان بیش از ۲۶۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند یعنی حدود ۳۷ درصد از کل دانشگاه های استان 

وی در ادامه به برخی آمار و ارقام اشاره کرده و گفت : مجموعه ۶۸۱ رشته محل در دانشگاه های آزاد استان داریم . ۴۵۹ کارمند رسمی و قراردادی مشغول کار در دانشگاه آزاد اسلامی هستند. ۴۴۴ عضو هیئت علمی و ۱۸ هسته فناور در استان و ۷ واحد فناور و ۴ مرکز رشد و ۴شرکت دانش بینان داریم.

وی ادامه داد : ۲۲۹ آزمایشگاه و ۱۷۰ هکتار زمین در اختیار ماست.همچنین ۱۰ سالن ورزشی و ۲ استخر سرپوشیده در اختیار دانشجویان دانشگاه های آزاد استان است.

طاهری در ادامه گفت : ۲۰ هزار مترمربع فضای ورزشی روباز و ۷ سالن آمفی تئاتر از دیگر امکانات ماست و شهرک گلخانه ای دانشگاه ازاد گرگان یکی دیگر از امکاناتی است که دانشگاه در اختیار مردم گذاشته است.

وی همچنین از جذب اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت : مقدمات جذب اعضای هیئت علمی را انجام داده ایم و تا یک ماه آینده فراخوان جذب صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با مراکز آموزشی عالی غیرانتفاعی کمترین شهریه را دریافت میکند.

وی افزود : در رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی به صورت جدی و قاطع عمل کرده ایم و موضوع اصلاح وضعیت آراستگی اعم از آقایان و خانم ها در حال انجام است و ما معتقدیم دانشگاه محل نمایش و مد نیست و ما برای همکاران ، اعضای هیئت علمی و دانشجویان با برگزاری جلسات توجیهی متعدد در جهت اصلاح وضعیت آراستگی و پوشش دانشگاه برآمده ایم.

 طاهری در ادامه به برنامه های فرهنگی اشاره کرده و گفت: ۶۰ مورد اردو های فرهنگی و آموزشی برای کانون ها و تشکل ها داشتیم و همچنین مسابقات سراسری قرآن و عترت با فعالیت های مسجد محور در حال انجام است و تاکید ما در حوزه فعالیت های فرهنگی این است که کلیه این فعالیت ها با پیوست فرهنگی باشد.

وی در مورد برنامه های ورزشی گفت : ورزش همگانی و قهرمانی را در حوزه دانشجویی توسعه داده ایم و با کلاس های فوق برنامه ورزشی سطح سلامتی و ورزشی دانشجویان ارتقاء بخشیدیم. 

دکتر طاهری افزود : طی دو سال گذشته ۵ میلیارد تومن بدهی دانشگاه پرداخت شده و ۳ میلیارد تومن اعتبار جذب شد تا فعالیت های گلخانه ای ما توسعه یابد.

دکتر طاهری در ادامه به ساخت یادمان شهدای دانشگاه آزاد گرگان اشاره کرده و گفت : ساخت یادمان شهدای خوشنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی افزود : توانستیم دانشکده علوم پزشکی را به معاونت علوم پزشکی ارتقا دهیم و کیفیت آموزش در این رشته ها را بالا ببریم.  

طاهری ادامه داد : دانشگاه آزاد اسلامی در سیل گلستان به خدمت رسانی مردم پرداخت و در پسا سیل هم اردوهای طرح جهادی سلامت را در مناطق سیل زده انجام داد و اخیرا نیز با کمک کمیته امداد بنا داریم۲۳ واحد مسکونی در مناطق سیل زده بسازیم.

وی گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان پرونده ای حقوقی با شرکت سازنده یکی از ساختمان های دانشگاه داشت که ۱۰ سال این اختلاف ادامه داشت اما در نهایت پرونده را مختومه کردیم و ۱۰ میلیارد تومن به نفع دانشگاه کار انجام شد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ادامه داد : به نسبت سال گذشته ۲۷ درصد رشد جذب دانشجو داشتیم و اکنون قویا در پی ارتقا سطح علمی اعضای هیئت علمی هستیم.ما پیش بینی میکنیم تا پایان سال درآمدی دانشگاه ۱۰۹ میلیارد از شهریه ها و ۱۵ میلیارد از درامد های غیرشهریه ای درآمد داشته باشیم. 

وی گفت : در دو سال اخیر ۱۱۰ مقاله isi و ۱۹ طرح پژوهشی دانشگاهی اجرا شده و ۵ ثبت اختراع در دو سال اخیر داشتیم و اعضای هیئت علمی ما ۹ کتاب تالیف و ترجمه انجام داده اند.

این مقام مسئول در پایان گفت : بسیج دانشجویی یکی از مهترین بازوان فرهنگی دانشگاه است و در جلسات متعدد با مسئولین دانشگاه بر حمایت از این تشکل انقلابی تاکید کرده ایم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها