سردار میرشکار در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای ۴ که در شهر سورک برگزار شد، گفت:‌امروز خاکریز داخلی مجلس است و دیگر خاکریز خرمشهر نیست.
کد خبر: ۹۲۰۱۵۶۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار علیجان میرشکار از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای چهار در شهر سورک با بیان اینکه عظمت کار مردم ما در هشت سال دفاع مقدس آنقدر بزرگ است که حیف است آن را محدود به عملیات خاصی کنیم، گفت: در اذهان می‌گویند که عملیات کربلای چهار شکست خورد در صورتی که باید ببینیم هدف از این عملیات چه چیزی بود و به آن رسیدیم یا نه؟

وی در ادامه اضافه کرد: قبل از آغاز رسمی جنگ در شهریور سال ۵۹ عراق چندین نوبت به ایران حمله کرد و بخشی از ایران را اشغال کرد و حتی خلق عرب را مسلح کرد ومقدمات را برای جنگ آماده کرده بود.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس، افزود: دشمن تنها در زمین و هوا با ما در جنگ نبود بلکه ما جنگ نفت کش‌ها و جنگ قیمت نفت را داشتیم و تحریم‌ها مختلف هم وجود داشت، اما اراده و همت این مردم باعث شد که تمام این‌ها پشت سر گذاشته شود و از آن عبور کنیم و امروز نسل جوان ما باید مرحله به مرحله جنگ را بداند.

سردار میرشکار با بیان اینکه اگر مقاومت ۳۵ روزه مردم خرمشهر نبود اهواز و آبادان سقوط می‌کرد، تصریح کرد: تفکری که بعد از آزادسازی خرمشهر به‌دنبال صلح بود امروز در حال ضربه زدن به کشور است.

این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت ادامه داد: مردم و رزمندگان می‌گفتند که جنگ جنگ تا پیروزی، اما یک عده که به دنبال مذاکره بودند می‌گفتند جنگ جنگ تا پیروزی در یک عملیات بزرگ تا بتوانند چیزی برای مذاکره داشته باشند و امروز همان افراد و همان تفکر در حال ضربه زدن به کشور هستند.

این رزمنده مدافع حرم تاکید کرد: دشمن در آن روز‌ها با سلاح گرم با ما در جنگ بود، اما امروز با سلاح نرم و تهاجم فرهنگی و اقتصادی در حال جنگ است.

سردار میرشکار در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم، گفت: باید با اطاعت از رهبری، توکل به خدا، دشمن شناسی و حمایت از مستضعفین در راستای تحقق گام دوم گام برداریم و یادگاران هشت سال دفاع مقدس باید راویان گام دوم باشند.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها تاکید دارند بگویند که جنگ هشت ساله بین ایران و عراق بود تا چهره آمریکا، اسرائیل، آلمان، انگلیس و عربستان و کشور‌های دیگر نشان داده نشود، افزود: امام(ره) در زمان مبارزه هیچ وقت دشمن خود را شاه نخواند بلکه آمریکا و اسرائیل را دشمن می‌دانست و شاه را دست نشانده آنها.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: امروز خاکریز داخلی مجلس است و دیگر خاکریز خرمشهر نیست.

به گزارش میانخبر، سردار میرشکار در پایان خاطرنشان کرد: امروز هر مشکلی داریم مجلس می‌تواند آن را اصلاح کند، چون هم محل تدوین قانون، هم جایگاه نظارت و هم جایگاه استیضاح است به همین دلیل باید این مجلس بی تحرک را با رای خود به توپ ببندید و کسی را انتخاب کنید که مسیر امام و شهدا را ادامه دهند و گام دوم را محکم بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها