برگزاری جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز با حضور مسئولین استانی بانک توسعه تعاون

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز با حضور مسئولین استانی
کد خبر: ۹۲۰۱۶۹۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،  ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز در آخرین روز های اسفند ماه 95 با حضور مسئولین استانی ستاد در محل فرمانداری شهرستان نیمروز تشکیل جلسه داد.

 

در این جلسه که به منظور بررسی عملکرد یک ساله ستاد و نحوه آموزش و جذب طلایه داران و آمران به معروف و ناهیان منکر برگزار شد در ابتدای جلسه مهندس دهمرده فرماندار شهرستان نیمروز ضمن تشکر از فعالیت های ستاد در سطح شهرستان نسبت به معرفی شهرستان و بیان فواید حضور ستاد در شهرستان پرداخت و با ذکر این نکته که ضرورت امر به معروف و نهی از منکر انکار نشدنی است  با تقدیر از فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در ستاد شهرستان نیمروز به صحبت های خود پایان داد .
در ادامه فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیمروز و دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان نیمروز جناب سرهنگ علی محبی به بیان فعالیت های ستاد در سطح شهرستان و ضرورت انجام این فریضه به ایراد سخن پرداختند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد راشکی امام جمعه معزز شهرستان نیمروز و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز ضمن تشکر از حمایت های صورت گرفته از طرف ستاد استانی و مسئولین که در راستای کمک به ستاد گام بر داشته اند تقدیر نمود و بر ضرورت حمایت های بیشتر توسط ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر برای توسعه این فریضه الهی تاکید نمودند. همچنین ایشان از زحمات فرماندهی محترم سپاه شهرستان نیمروز جناب سرهنگ علی محبی  و همچنین دبیر اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز جناب آقای غلامرضا یزدان پناه برای توسعه این فریضه الهی تقدیر نمودند.
در ادامه این جلسه غلامرضا یزدان پناه دبیر اجرایی و مسئول دفتر ستاد شهرستان نیمروز به بیان عملکرد ستاد شهرستان نیمروز در سال 95 پرداختند.
در پایان نیز مسئولین استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به همراه مدیران شهرستان نیمروز از محل دفتر ستاد شهرستان نیمروز واقع در مصلی امام خامنه ای (مدظله العالی) بازدید و ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های ستاد عملکرد ستاد شهرستان نیمروز را خوب ارزیابی نمودند و پایان بخش این مراسم با ذکر فاتحه ای بر سر مزار دبیر فقید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان سردار شهید حاج حبیب لک زایی بود.

عناوین خلاصه اقدامات  سال 95 ستاد  امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز
در عصری که نیروهای مسلمان می بایست در جهت جهاد ضد صهیونیستی قرار گیرند و حمایت خود را از مظلومیت مردم بی دفاع مسلمان سراسر جهان عنوان نموده و این موضوع را بصورت جریانی فکری در میان تمامی مسلمانان عالم مطرح نمایند شاهد کوتاهی و سکوت برخی از سران عرب در این واقعه تلخ می باشیم . شیوه های مبارزه با ظالمان و غارتگران مسلمین به ویژه غرب جنایتکار لزوم احیای بیش از پیش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در فرهنگ اسلامی ما می طلبد .
سیمای راستین تفکر اسلامی و حقیقت جویی دین مقدس اسلام این فریضه مهم را واجب تلقی نموده است تا هر یک از ما نسبت به این فریضه حکمت اصیل خویش را با پالایش از زنگارها بیازماییم .
مجموعه حاصل فشرده ای از آثار عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز است که در سال گذشته توفیق اقدام بفضل الهی نصیب گردیده است .

- برگزاری 9 جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز باحضور همه معاونت ها و مسئولین شهرستان
- برگزاری 7 جلسه آموزشی، بصیرتی و توجیهی برای کارکنان ادارات مختلف بویژه نیروهای نظامی و انتظامی
- برگزاری 3 جلسه پیشگیری از اعتیاد توسط معاونت فرهنگی و سپاه شهرستان نیمروز
- برگزاری 4 کارگاه اخلاق و منش رفتاری با ارباب رجوع برای مدیران
- برگزاری کارگاه وهابیت شناسی
- برگزاری کارگاه آسیب های ماهواره
- پیگیری تاسیس شورای امر به معروف و نهی ازمنکر جدید در ادارات مختلف شهرستان و معرفی نمایندگان هر اداره در شورای ستاد شهرستان
- تهیه و تنظیم برنامه جلسات ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر شهرستان و ابلاغ دستورات ارسالی از استان به مدیران شهرستانی
- تهیه و ابلاغ احکام اعضای شورای امربه معروف و نهی از منکر توسط رئیس و دبیر ستاد شهرستان
- بررسی و بازنویسی و ابلاغ مجدد شرح وظایف جدید اعضاء کمیته ، بر اساس فرمت ارسالی ارزشیابی ستاد احیأء
- برگزاری جلسات مداوم و منظم زیارت عاشورا در محل نمازخانه اداره ات با موضوعات بیداری و بصیرت اسلامی و مسائل روز
- تهیه بروشور متناسب با ایام و اقتباس از آخرین کتب ارسالی ستاد احیاء با مضامین مرتبط جهت توزیع در مراکز هدف
- تهیه و احصاء مصادیق امر به معروف و نهی از منکر با مشارکت نیرو های نظامی و انتظامی که در این خصوص آمار بسیار پایین و صفر است

تهیه و نصب بنرهای امربه معروف و نهی از منکر  به صورت ایامی
- نصب تصاویر شهداء وپوسترهای عفاف و حجاب درمدارس و بر خی ادارات
 - استفاده از پیام های مرتبط با امربه معروف و نهی از منکر در سربرگ اداری
- تاکیدات لازم به ادارات در خصوص تفکیک کامل فضای کاری آقایان و بانوان همکار در صورت صلاحدید که نسبتا در همه ادارات صورت گرفته
-  تهیه وارسال گزارشات عملکرد سه ماهه، 6ماهه ستاد شهرستان نیمروز به ستاد احیاء استان ( تاکنون )
- پیگیری موضوع تذکر لسانی توسط روحانیون در ادارات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نیمروز
- برگزاری سه مسابقه فرهنگی مرتبط با موضوع امربه معروف و نهی از منکر در مدارس و ادارات از اول سال تابکنون و تقدیر از نفرات برگزیده
- برگزاری اردو های تفریحی فرهنگی توسط بسیج شهرستان نیمروز
- برنامه ریزی و اجرای برنامه های متناسب در ماه مبارک رمضان از جمله جلسات قرائت قرآن- تفسیر قران - غبار روبی و نظافت نمازخانه های اداره ات - جلسات آموزشی بین دو نماز توسط امام جماعت– تبلیغات محیطی و الکترونیک مربوطه و ... با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی
-برنامه ریزی و اجرای برنامه های متناسب در ماه محرم شامل فضاسازی محیطی و الکترونیک- برگزاری روزانه زیارت عاشورا- برگزاری پرشورتر نماز جماعت در هردو نمازخانه- جلسات و سخنرانی های مرتبط با فلسفه عاشوراو ..... و شرکت در مراسم نماز جمعه و همایش آمران به معروف مصادف با ایام محرم ( هفته امربه معروف و نهی ازمنکر)
- استقرار ایستگاه کتاب در نماز جمعه توسط ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان نیمروز
- پیگیری تهیه و نصب منشور اخلاقی در معرض دید عموم مراجعین محترم در ادارات
- پیگیری پخش همه روزه اذان در همه ادارات شهرستان ها
- برگزاری کلاسهای آموزشی اخلاق و آداب اسلامی ویژه بانوان توسط مددجویان کمیته امداد شهرستان نیمروز  
- دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و مسئولین فقید ستاد امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نیمروز
- برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع نماز در مدارس ابتدایی
- برگزاری جشن بمناسبت دهه کرامت
- مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهداء
- دعوت به حضور پرشور مردم در راهیپمایی ها  
- برگزاری جلسات تربیتی حلقه صالحین
- اطلاع رسانی در مورد موضوع رشوه و ارائه آموزشهای عمومی لازم

- فضا سازی در سطح شهرستان بویژه مساجدو مصلی در خصوص احادیث امر به معروف و نهی از منک
- اجرا شدن دستور العمل هاي ستاداحيا مبني بر اشاعه فرهنگ ديني و حفظ شئونات اسلامي و تذكر لساني درخصوص رعايت پوشش اسلامي در ادارات شهرستان نیمروز و نصب و توزيع تراكت در اين زمينه
-هماهنگی در خصوص اجرای طرح ختم گروهي قرآن مجيددرنمازخانه ادارات با سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات