خبرهای داغ:
دادستان ملایر از برقراری صلح و سازش بین دو طایفه در روستای فروز ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۲۰۱۷۳۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳

برقراری صلح بین دو طایفه در روستای فروز ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سعید احمدی‌فر دادستان ملایر با اشاره به برقراری صلح و سازش بین دو طایفه در روستای فروز ملایر اظهار داشت: سال ۹۴ به دنبال یک اختلاف و درگیری بسیار کوچک و جزیی، متاسفانه مطلب عبدالمحمدی فرزند علی عبدالمحمدی به قتل می‌رسد و پس از این اتفاق، حدود پنج ماه پیش مهرداد ملیانی قصاص می‌شود.

وی افزود: یک روز پس از این حکم قصاص، نزاع دیگری بین ۲ طایفه رخ می‌دهد و در این درگیری از اسلحه استفاده و تیراندازی می‌شود که به سرعت تعدادی بازداشت و پرونده قضایی تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر بیان کرد: متاسفانه باز هم اختلافات ادامه پیدا کرد و حدود سه ماه پیش ۲ فقره قتل دیگر بین ۲ طایفه رخ داد و «مُصیب عبدالمحمدی» و «مهدی زندی» به قتل رسیدند که برای ما بسیار سنگین بود.

وی با بیان اینکه این درگیری خونین بر سر یکسری مسائل جزیی رخ داده است، ادامه داد: به دنبال این نزاع چندین پرونده قضایی تشکیل و افراد زیادی بازداشت و تعدادی نیز تفهیم اتهام شدند.

احمدی‌فر با اشاره به اینکه خانواده‌های این ۲ طایفه نیز خواهان این اتفاق ناگوار نبودند گفت: همراه بازپرس این پرونده رفت و آمدهایی که به روستا داشتیم و طی ملاقات‌های متعددی با پدران ۲ مرحوم، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شخصیت صمیمی و نیت پاک آنان، به دنبال صلح و سازش هستند و اراده برای پایان دادن به اختلافات بین ۲ طایفه وجود دارد.

وی تاکید کرد: ضمن انجام وظیفه ذاتی خود در رسیدگی به این پرونده، به دنبال صلح و سازش بین ۲ طایفه بودیم و در این راستا اهالی روستا فَروَز نیز با حسن نیت پای کار آمدند و صلح و سازش بین خانواده‌ها برقرار شد.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر از خانواده‌های زندی و عبدالمحمدی درخواست کرد: به تمامی اختلاف‌های قبلی خاتمه دهند، چنانچه این حضور آنان امروز نیز بیانگر این است که می‌خواهند اختلاف‌ها از بین برود.

وی اظهار داشت: در مورد جنبه عمومی پرونده نیز با توجه به رضایتی که حاصل شد، ما نیز کمک می‌کنیم تمام کسانی که مورد اتهام هستند، پرونده آنها خاتمه پیدا کند.

امام جمعه ملایر نیز تصمیم خوب خانواده‌های زندی و عبدالمحمدی را ستود و اهالی روستای فَروَز را در خوبی و نیکی و تقدیم شهدای والامقام به انقلاب اسلامی زبانزد دانست که با اهدای جان و خون خود برای این روستا آبرو و امنیت خریده‌اند.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری بروز این حادثه تلخ را کار شیطان درون دانست و افزود: بنای شیطان همیشه دشمنی و کینه و ایجاد درگیری بین مومنان است.

وی تاکید کرد: در اینگونه اتفاقات به ویژه حل اختلافات باید همیشه پیامبر اکرم(ع) را الگو و اسوه خود قرار دهیم و به خاطر خدا گذشت کنیم، چراکه این یک معامله با خداست.

امام جمعه ملایر خطاب به ۲ طایفه گفت: اختلافات گذشته را نادیده بگیرید و همانند گذشته با هم برادر و در کنار هم باشید.

وی ادامه داد: با گذشت و رضایتی که بین ۲ خانواده ایجاد شد، وحدت و همدلی برقرار شد که به کوری چشم شیطان این برادری و وحدت باید ادامه پیدا کند.

برقراری از دستگاه قضایی شهرستان درخواست کرد: با توجه به گذشتی که بین ۲ خانواده به وجود آمد، در مجازات عمومی نیز نهایت گذشت در حق مردم این روستا اعمال شود.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز ضمن تقدیر از دادستان، امام جمعه، رییس دادگستری ملایر، بزرگان شهر، معتمدان روستای فروز و قاضی پرونده در برقراری صلح و سازش بین ۲ خانواده زندی و عبدالمحمدی گفت: خیلی تلاش کردیم که قصاص و اتفاق دوم رخ ندهد، اما متاسفانه این اتفاق ناگوار افتاد.

قدرت الله ولدی نقش روحانیت را در ایجاد وحدت و مهربانی بین ۲ خانواده اثرگذار دانست و ابراز خرسندی کرد که امروز ۲ طایفه به این جمع‌بندی رسیده‌اند که با هم وحدت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه درس گذشت، مهربانی و وحدت را باید از پیغمبر اسلام(ص) بیاموزیم افزود: از بزرگان و جوانان این ۲ طایفه تشکر می‌کنم که قبول کردند سازش صورت گیرد.

فرماندار ویژه ملایر خواستار مختومه شدن جنبه عمومی این پرونده در کوتاهترین زمان شد و بیان کرد: خوبی و گذشت مردم روستای فروز باید در سطح جامعه منتشر شود تا الگوی کشوری باشند.

وی با بیان اینکه بزرگان روستا باعث جلب رضایت قطعی بین ۲ طایفه شدند اظهار داشت: اینکه بزرگان و جوانان این ۲ خانواده به یکدیگر رضایت کامل دادند که با وجود مسائل ناخواسته پیش آمده، صلح و سازش بین آنها برقرار شود، باید این اقدام نیک برای تمامی شهرها و روستاها الگو شود.

رییس دادگستری ملایر نیز فرهنگ صلح و سازش را یکی از اصول پذیرفته شده در اسلام دانست و گفت: به دنبال شکل‌گیری ستادی توسط رییس کل دادگستری استان همدان برای ایجاد صلح و سازش و اختلافات خانوادگی، از این طریق برای رفع این مشکل در روستای فروز و برقراری صلح بین ۲ خانواده تلاش شد.

عباس نجفی با بیان اینکه از ظرفیت روحانیان، مسوولان، معتمدان و دهیاری و شورای اسلامی روستا استفاده شد تا به نقطه سازش برسیم افزود: این مصالحه را به فال نیک می‌گیریم.

عباس زندی و علی عبدالمحمدی بزرگان این ۲ طایفه نیز که با هم رابطه فامیلی نزدیک دارند، توافق و صلح را بهترین گزینه برای خاتمه دادن به این درگیری چند ساله عنوان کردند و افزودند: ما تصمیم گرفتیم به خاطر برگشت آرامش به روستا، آسایش دیگر فرزندانمان و ایجاد نکردن مزاحمت برای اهالی روستا با هم صلح و سازش کنیم.

آنها این گذشت و رضایت را برای جلب رضایت خدا و آرامش روح از دست رفتگان‌شان عنوان و از تمامی مسوولان این شهرستان، دستگاه قضایی و بزرگان و معتمدان برای برقراری این صلح و سازش تقدیر ویژه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات