خبرهای داغ:
امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: 7 دی ماه 57 نماد مقاومت و ایستادگی مردم مبارز قزوین است.
کد خبر: ۹۲۰۲۰۴۸
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با اشاره به سالروز 7 دی ماه 57 و حماسه آفرینی مردم قزوین در مقابل اشرار نظام منحوس شاهنشاهی، اظهار کرد: نظام شاهنشاهی ایده های انگلیس و آمریکا را پیاده می کرد و برای خدمت به اجانب در مقابل مردم قرار گرفته بود.

 

وی ادامه داد: شاه با اجانب روابط خوبی داشت اما با مردم رفتار ناپسند و همراه با عصبانیت داشت و در تاریخ کشور و انقلاب روز تلخی را در 7 دی 57 رقم زد و کودکان را به شهادت رساند اما مظلومیت و خون به ناحق ریخته آنها، بساط ظلم و جور اجانب را از کشور دور کرد و پیروزی انقلاب اسلامی و به روی کار آمدن نظام، جایزه صبر مردم شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه باید قدردان نظام اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم کشور چه مراحلی را پشت سر گذاشت و مردم چه سختی هایی را متحمل شدند تا انقلاب به پیروزی برسد و به همین خاطر ضروری است قدر نظام را بیش از پیش بدانیم.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امروز ما در نظامی دینی زندگی می کنیم و اینکه سایه قرآن و اهل بیت(ع) و عالمی فقیه، متقی و فرهیخته با عنوان ولی فقیه بر سر ماست، جزو نعمت های الهی است و باید قدردان آن باشیم.

 

وی برای شهدای 7 دی ماه قزوین درخواست علو درجات کرد و گفت: یادمان باشد امام خمینی(ره) بخاطر همان مقاومت 7 دی از مردم قزوین قدردانی کردند که نشان دهنده اهمیت این حرکت و اقدام به جای مردم بود.

 

در قیام 7 دی سال 57، مردم قزوین كه از خفقان و ظلم رژیم ستم شاهی به ستوه آمده بودند، به تأسی از رهنمودهای امام خمینی (ره) برای مقابله با طاغوت و همچنین حضور در تشییع پیكر شهدایی كه روز قبل به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیده بودند، به خیابان‌ها آمده و دست به راهپیمایی زدند و مزدوران رژیم ستم شاهی در اقدامی جنایتكارانه با تیراندازی به سمت مردم عده ای از آنان که بسیاری از آنها را كودكان تشكیل می دادند، به خاك و خون كشیده و زخمی و شهید كردند.

 

آیت‌الله عابدینی در ادامه به حماسه 9 دی 88 که به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت فقیه نامگذاری شده است، اشاره کرد و گفت: پس از شرارت هایی که فتنه گران داشتند و تلاش کردند تا مملکت را به آشوب بکشند، مردم در 9 دی قیام و این فتنه را خاموش کردند.

 

خطیب جمعه قزوین افزود: محور این اتفاقات در تهران بود اما در سایر شهرهای کشور نیز مردم قیام کردند اما قیام مردم تهران ویژه و تحسین برانگیز بود و پس از این قیام باشکوه، همه آلودگی های فتنه گران کنار رفت.

 

وی با تأکید بر اینکه اقدامات فتنه گران پایان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: فتنه گران دست بردار نیستند و باید با بصیرت و هوشیاری در سالروز 9 دی به میدان بیاییم تا در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بار دیگر به فتنه گران نشان دهیم که مردم پای کار هستند و اجازه فتنه و آشوب را به آنها نخواهند داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: با یک بررسی می توان رصد کرد که استان قزوین در فضاهای حمایت از دین و انقلاب چگونه بوده و چه وضعیتی دارد؟ ۷ دی ماه نماد مقاومت و ایستادگی مردم قزوین است، اما پیش از این واقعه نیز قزوین یکی از شهرهایی بود که در شکل گیری انقلاب اسلامی به عنوان شهر پیشتاز و اهل مبارزه و شهر مجاهدان از جان گذاشته و شهر مریدان مرجعیت و رهبری و پیروان امام در دوران تبعید ایشان شناخته می شود.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: قزوین شهری بوده که در مبارزات پیش از انقلاب پیشتاز بوده و در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بود. در عملیات کربلای چهار شاهد حضور شهدای غواص مظلومی بودیم که از استان قروین رزمندگان غواصی به طور ویژه حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: هفته گذشته چندین محفل گرامیداشت شهدای کربلای چهار برگزار شد که بسیار نورانی بود و دل ها را منقلب می کرد. از عزیزان و دست اندرکاران این برنامه ها که یاران شهید خود را فراموش نکرده اند تشکر می کنیم و سفارش ما این است که مراقب باشیم شهدای عزیز را فراموش نکنیم.

 

آیت الله عابدینی گفت: باور کنید حضور در مجلس شهدا برکت دارد و آن لحظاتی که ما در این جلسات حضور داریم به اندازه ای خیر و برکت و معنویت و فیضی نصیب ما می شود که قابل مقایسه با کار خیر دیگر نیست. پیوند با شهیدان دل های ما را آگاه و بابصیرت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به جنایات منافقین در دوره های مختلف انقلاب علیه مردم ایران ابراز کرد: در مبارزه با منافقین و عوامل نفوذ، ملت ایران سرسختانه ایستادند و اجازه نفوذ بیشتر و جنایت به منافقین ندادند و در این میان تعداد زیادی نیز به شهادت رسیدند. استان قزوین نیز در حوزه مبارزه با منافقین با داشتن شهدای ترور بسیار سربلند است.

 

وی یادآور شد: استان قزوین در جنگ با مفاسد اقتصادی و مبارزه با زمین خواری و فساد سیاسی و اداری سربلند است و در این زمینه نیز پیشتاز است.

 

این خطیب نمازجمعه ادامه داد: در مبارزه با قدرت طلبی و جلوگیری از نفوذ قدرت طلبان، استان قزوین توانسته قدم های بسیار خوبی بردارد؛ اما بازهم یک یاحسین دیگر در این زمینه باقی مانده و باید با جدیت بیشتری تلاش کرد که این روح خان سالاری باعث تحقیر بیشتر استان قزوین نشود.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: این نگاه که من با خان سالاری می توانم به دنبال قدرت طلبی بروم و مسئولان استان باید حرف و سخن مرا گوش دهند و هرچه من خواستم باید اجرایی شود، این روحیه فرعونی و شیطانی و قدرت طلبی است که باید از بین برود، البته تا حدودی ریشه کن شده است اما اگر مردم کمی بیشتر غیرت دینی را اعمال کنند این شر و مفسده و اهانت از ساحت مقدس استان شهیدپرور و مومن پرور ما در مقابل شرارت زیاده خواهان پاک خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها ابراز کرد: این بانوی بزرگوار شخصیتی بودند که ماجرای حقیقی کربلا را به جهانیان معرفی کردند و در سایه حمایت برادرزاده و امام خود حضرت سجاد(ع)، توانستند حادثه کربلا را زنده نگاه دارند و یزید را تحقیر کرده و مسلمانان حامی اهل بیت(ع) را با روشنگری خود از گمراهی نجات دهند.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: روز پرستار به مناسبت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها نامگذاری شده که پرستاران عزیز ما افتخارشان این است که بنیانگذار پرستاری انسانی و دینی و مومنانه این بانوی بزرگوار است. شخصیتی که در پرستاری درخشید. البته از زمان پیامبر اسلام ما شاهد پرستاری بانوان بزرگواری بودیم، اما در ماجرای عاشورا این پرستاری جان تازه ای گرفت.

 

وی ادامه داد: پرستاران عزیز ما زحمات زیادی متحمل می شوند زحمتی که ویژه و طاقت فرسا است و با کار مومنانه خود به بیماران و همراهان بیمار آرامش دل می دهند. به همه پرستاران عزیز تبریک عرض می کنیم امیدواریم در پیشگاه خدای متعال ماجور باشند.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به مناسبت اعلام حکم تحریم تنباکو توسط میرزای شیرزای گفت: انگلیس مکار به دنبال این بود که کشور ایران به صورت یکدست به مزرعه مصرف کننده تنباکو تبدیل شود یعنی گرسنگی و بیماری و مشکلات ما با این ماده رفع گردد و به طور کامل وابسته بیگانگان شویم تا بتوانند کالاهای خود را به طور کامل به ما عرضه کنند تا ما را تحقیر کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: در آن دوران مرحوم میرزای شیرازی و سید جمال الدین اسدآبادی و دیگر علمای ما زحمات زیادی کشیدند تا این فتوا در نهایت امر توسط آیت الله میرزای شیرازی صادر شود. این مرجع بزرگ با تحریم تنباکو و اعلام حکم محاربه با امام زمان(عج) انقلاب عظیمی بپا کرد. مردم انبارهای تنباکو را آتش زدند و بساط تنباکو برچیده شد و دست استعمار انگلیس به خوبی قطع شد.

 

وی یادآور شد: پس از صدور فتوای میرزای شیرازی، می گویند این مرجع بزرگ بسیار ناراحت بود که وقتی علت را جویا می شوند، می گوید دشمنان از نقش علما در بیداری مردم، به این میزان اطلاع نداشتند اما امروز متوجه این موضوع شدند و پس از این برای تضعیف رابطه خوب بین علما و مردم تلاش خواهند کرد.

 

این خطیب نمازجمعه عنوان کرد: شهادت مظلومانه آیت الله غفاری را در این ایام داشتیم که دعا می کنیم خداوند ارواح همه شهدا و علما و همه افرادی که در راه دین برای حفظ انقلاب و دین تلاش کردند، ماجور قرار دهد و همه شهدا و اموات و گذشتگان ما با انبیا و ائمه محشور شوند.

 

1010/پ40/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها