خبرهای داغ:
مسئول امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: در گذشته مبلغی را خادم و مبلغی را اوقاف جهت بیمه پرداخت می کرد اما متاسفانه امروز بیمه عضو تاثیرگذار مساجد و اعتبار امور فرهنگی را حذف کرده اند و یک نفر خادم باید خودش حق السهم بیمه خود را به صورت آزاد پرداخت کند.
کد خبر: ۹۲۰۲۰۵۹
|
۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همایش فعالان مساجد در بخش مود با شعار مسجد تجلی مقاومت و بصیرت در روستای علی آباد با حضور مسئولین استانی و شهرستان و اعضای هیئت امنای مساجد برگزار شد.

علی آبادی رئیس هیئت امنای مسجد فاطمه زهرا(س) روستای علی آباد به نمایندگی ازهیئت امنای دیگر مساجد در این مراسم مشکلاتی از جمله عدم صدورحکم برای اعضا، حذف بیمه خادم مساجد، عدم متولی جهت پیگیری بیمه و ایمنی مساجد، اسناد مالکیت، نبود بانک اطلاعاتی  و...عنوان کرد.

مسئول امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: در گذشته مبلغی را خادم و مبلغی را اوقاف جهت بیمه پرداخت می کرد اما متاسفانه امروز بیمه عضو تاثیرگذار مساجد و اعتبار امور فرهنگی را حذف کرده اند و یک نفر خادم باید خودش حق السهم بیمه خود را به صورت آزاد پرداخت کند.

حجت الاسلام رضا تهوری افزود: در سال 97 شورای مساجد در استان تشکیل و یک هزار و 53 مسجد با اطلاعات کامل ازعمرانی تا فرهنگی در این سامانه ثبت شده است اما با توجه به اینکه هنوز امور مساجد استان زیرمجموعه خراسان بزرگ است این کارمتوقف شد و در شهرستانهای سربیشه، طبس و نهبندان مساجد ثبت نشده و در انتظار شروع مجدد این سامانه هستیم و پیش بینی می شود که حدود 2هزار مسجد وجود دارد که هنوز ثبت نشده است.

وی در باب موضوع احکام هیئت امنای مساجد گفت: تنها در شهرستان زیرکوه اکثر مساجد دارای حکم هستند اما در بسیاری از شهرستانها از جمله سربیشه حتی یک حکم هم صادر نشده که از ائمه جمعه شهرستانها و مسئول امور مساجد خواست تا در صدور احکام  تسریع بیشتری صورت گیرد.

مسئول امور اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی، امام جماعت هر مسجد را قلب تپنده آن مسجد و امام جمعه هر شهر را هم قلب آن شهرعنوان کرد و اظهار داشت: مسجدی که خروجی و بصیرت افزایی نداشته باشد مسجدی خنثی است.

وی تعداد اعضای هیئت امنای مساجد را بر اساس جمعیت از 3 الی 5 نفر با سن 20 الی 65 سال با معرفی امام جماعت متغیر و حضور فرمانده پایگاه مقاومت را در هیئت امنا از الزامات عنوان کرد.

تهوری ادامه داد: کار بیمه و ایمنی مساجد در کارگروهی با حضور مسئولین در حضور حجه الاسلام عبادی نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده و به زودی مصوبات ابلاغ خواهد شد.

حجه الاسلام فلسفی امام جمعه شهر مود نیز در این مراسم در باب اهمیت مساجد گفت: با تاسیس حسینیه ها خیانت بزرگی به مساجد شد. در اسلام چیزی به نام حسینیه نداریم چه خوب بود مکانی که در کنار مسجد ساخته می شود به نام حسینیه سایه مسجد روی آن می افتاد اما متاسفانه آنقدر این مکان ها را بال و پر داده ایم که سایه حسینیه ها روی مساجد افتاده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز قوانینی در شهرداری ها وضع کرده اند که از مساجد هم عوارض می خواهند این ضعف قانون هست ما باید هیئت امنای یک مسجد را تشویق کنیم که با رونق مسجد، جوانان را جذب کنند. ما اگر می خواهیم دشمن را مغلوب کنیم باید به مساجد برگردیم قرآن برای هیئت امنا منشوری در سه فصل اعتقادی، عملی و روحی دارد.

امام جمعه مود خبر از طرح حامی یابی توسط مساجد داد که باید در خراسان جنوبی چندین هزار حامی توسط مساجد جذب شود یعنی باید از طریق هر مسجد 8حامی برای ایتام جذب شود.

حجه الاسلام عرب مسئول امور مساجد شهرستان سربیشه نیز در این مراسم از نداشتن مکانی در شهرستان بعد از 7سال تاسیس امور مساجد شهرستان گلایه مند بود و گفت: اتاق کار من ماشین شخصی و گاهی منزلم هست و هر زمان کسی بخواهد مرا پیدا کند در این دو آدرس باید بیاید.

گفتنی است، در این همایش حجه الاسلام نجمی پورامام جمعه سربیشه قول در اختیار دادن مکانی جهت امور مساجد شهرستان را داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها