تنظیم اسناد رسمی نقش مهم و اساسی در امنیت و سلامت جامعه و کاهش جرایم را دارد.
کد خبر: ۹۲۰۳۵۰۷
|
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان از زاهدان، مراسم گرامیداشت روز دفاتر اسناد رسمی با حضورسردفتران و دفتریاران شب گذشته در زاهدان برگزار شد.

رضایی، رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان ضمن خیرمقدم و تبریک ششم دی ماه با اشاره به آیه ۲۸۲ سوره بقره و روز دفاتر اسناد رسمی، به گزارشی اجمالی از عملکرد یک ساله جامعه سردفتران و دفتریاران استان و جایگاه سردفتران و دفتریاران پرداخت.

وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از جایگاه دفاتر اسناد رسمی و بررسی چالش‌های این حوزه دانست.

ابوالحسن رضایی به جایگاه و راه‌های ترویج فرهنگ استفاده از اسناد رسمی اشاره کرد و افزود: مردم می‌توانند بیشترین معاملاتشان پیش از اینکه به قرارداد‌های عادی اتکا کنند، از هر نوع سند رسمی استفاده کنند.

وی عدالت اجتماعی و تامین امنیت سرمایه گذار را لازمه دفاتر اسناد رسمی عنوان کرد و افزود: امانت داری و حفظ اسناد مردم از اولویت مهم ما در این حوزه است.

این‌مقام‌مسئول به نقش و جایگاه خطیر دفاتر اسناد رسمی و مسئولیت سنگین آن‌ها اشاره کرد و گفت: باید سازوکار‌ها و تمهیداتی محقق شود که تشریفات تنظیم اسناد از جمله معاملات، در دفاتر اسناد رسمی کمتر شود تا مردم راحت‌تر جهت تنظیم اسناد، به سمت دفاتر اسناد رسمی روی آورند، چرا که تنظیم اسناد رسمی نقش مهم و اساسی در امنیت و سلامت جامعه و کاهش جرایم برخوردار است.

در حال حاضر بیش از ۹۰ دفتر ثبت اسناد رسمی در استان سیستان و بلوستان فعال است

در پایان این همایش دفتر سازمان بسیج حقوق دانان استان نیز در محل کانون سردفتران و دفتر یاران واقع در خیابان بزرگمهر ۵ افتتاح شد.
ارسال نظرات