خبرهای داغ:
عظیم ابراهیم پور گفت: در چهل سال گذشته، نظام اشتغالزایی ما غلط بوده است؛ جوانان بیکار با وام بانکی، تبدیل به جوان بیکار بدهکار شدند.
کد خبر: ۹۲۰۳۷۹۸
|
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عظیم ابراهیم پور مسئول ستان تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر یک روزه خود به شهرستان خرمبید، پس از بازدید از پروژه های عمرانی و اشتغالزایی منطقه، در دیدار با مردم روستای مشکان تصریح کرد: بدون تعارف در چهل سال گذشته، محرومیت زدایی را جوری تعریف کرده اند که حاکمیت باید خدماتی را ارائه کند.

به گفته وی، بعد از گذشت سالها از انقلاب، با صرف هزینه ای هنگفت، مشاهده می کنیم که روستاهایی با وجود داشتن آب، برق، گاز و دیگر امکانات، تخلیه می شود. کجای کار می لنگد که با وجود این همه هزینه زیرساخت در روستاها، اما روستا تخلیه می شود؟ نرم افزار ما غلط بوده است. بودجه های اساسی را صرف کارهای زیرساختی کردیم ولی اگر این مردم کنار بودجه عمرانی که مثلا با آن مدرسه ساختیم، به کیفیت درس بچه ها توجه می کردند، اوضاع چنین نبود.

ابراهیم پور با یادآوری اینکه بچه های ما در روستا درسی را می خواند که بچه های شهر می خوانند، درسی که سراسر فرهنگ شهرنشینی است، اظهار داشت:  هیچ هویت روستایی در این کتاب ها نیست. بچه روستایی در مدرسه خوب و ساختمان خوب درس می خواند اما حواسمان نیست که با هویت شهری بزرگ می شود و وقتی راهنمایی یا دبیرستان را تمام کرد، باید به شهر برود، چون محتوای کتاب ها، فرهنگ شهری است. این نکته را به وزیر آموزش و پرورش قبل هم تذکر دادیم و قبول هم کردند.

مسئول ستان تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: از بودجه عمرانی، خانه بهداشت می سازیم، اما مسئله بهداشت و سلامت روستا را حل نمی کنیم و نهایتا خانم بهورزی با مدرک پایین آنجا مستقر کردیم که نهایتا واکسن زدن و قرص ضدبارداری دادن می داند، و در موارد بیماری، نامه می دهد که به شهر پیش فلان دکتر برو که با او قرارداد بیمه داریم؛ این مریض باید به شهر برود برای درمان با داروهای شیمیایی.

وی افزود: نظام آموزشی، بهداشتی و مدیریت ما در عرصه های محتلف، غلط است. در زمین کشاورزی سم می ریزیم، سمی که کارخانه های کشورهای اروپایی مخصوص ایران تولید می کنند و حتی روی درختان خود و برای محصولات خود استفاده نمی کنند.

این فرد مسئول در محرومیت زدایی تشریح کرد: یکی از بزرگان صهیونست، سال 87 در یک مصاحبه می گوید ما خیلی خوشحالیم که توانستیم با کود شیمیایی و سموم کشاورزی که به ایران دادیم، اکثریت زمین های کشاورزی ایرانیان را آلوده کردیم. ایرانیان کشاورزی مسموم دارند. همچنین خوشحالیم که توانستیم با بذرهای اصلاح شده که به ایرانیان دادیم، زنان ایرانی هم اکنون رتبه اول در عقیم سازی دنیا را دارند.

ابراهیم پور گفت: مگر شانسی یا تصادفی است که زن ایرانی رتبه یک در عقیم سازی را داشته باشد؟ ما داریم نسل مسلمان شیعه را تربیت می کنیم. پس آنها باید عقیم سازی کنند. چگونه؟ با اختلال در نظام مدیریت روستایی ما. هرچقدر هم کار عمرانی جلو برود، باز هم عقبیم. باید بنشینیم و اساسی فکر کنیم.

وی با اشاره به مشکلات روستاها، ادامه داد: به جای کود شیمیایی چه داریم؟ آب آشامیدنی به جای کلراید و فلوراید که سلامت را به خطر می اندازد، چه داریم؟ اشتغال ایجاد کرده ایم، کرور کرور وام به مردم می دهیم، مشکل بیکاری که حل نشد، هیچ، بدهکاری هم به مشکلات مردم اضافه شد و جوانی که قبلا بیکار بود، امروز بیکار بدهکار شده است.

به گفته مسئول ستان تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نظام اشتغالزایی ما تاکنون غلط بوده است، اما قرارگاه پیشرفت و آبادانی چه در بخش کشاورزی، چه دامداری و چه اشتغال و سلامت و فرهنگی، حرف های جدید انقلابی را تولید کرده است.

این مسئول محرومیت زدایی با اعلام اینکه ما با مدل بومی سازی شده قرارگاه پیشرفت و آبادانی، شاهد پیشرفت و آبادانی واقعی خواهیم بود، اظهار داشت: دین ما با علم سلامت، معیشت، تعلیم و تربیت، و سبک زندگی اسلامی، سلامت روانی، جسمی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی را تأمین می کند. به همین دلیل در نرم افزار قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، اول یک امام روستا باید در روستا مستقر شود تا علوم اسلامی را آموزش دهد.

ابراهیم پور با تأکید بر اینکه اگر جایی ورود کردیم و خدماتی ارائه دادیم، اما پس از برگشت، افراد آن روستا روی پای خود نایستادند، محرومیت زدایی انجام نشده است، تصریح کرد: آبادانی یک منطقه به آدم های آن منطقه بستگی دارد. به شورای اسلامی است که خود مردم انتخاب می کنند و خودشان می توانند مشکلات روستا را حل کنند.

به عقیده وی، اگر توانستیم افراد روستا را آنقدری رشد دهیم که روی پای خود بایستند، و مسئله سلامت، اشتغال و تعامل با دولت را بلد باشند، آن روستا آباد است؛ ولو اینکه آب و برق و گاز نداشته باشد. پس اساسا باید روی جوانان روستا سرمایه گذاری کنیم و مدل را به آنان آموزش دهیم.

مسئول ستان تخصصی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما در هر روستایی که ورود می کنیم، اعتقاد راسخ داریم که کمک کنیم مردم، جوانان، امامان و همه زحمتکشان روستا را به نحوی مدیریت کنیم که روی پای خود بایستند. در روستاهایی هم که تاکنون کار کردیم، بیش از سه چهار سال نماندیم و پس از آن، مردم روستا روی پای خود ایستادند.

ابراهیم چور با تأکید بر اینکه باید در مدل محرومیت زدایی تجدیدنظر کنیم و به دنبال اجرای چند پروژه عمرانی نباشیم، به مردم روستا گفت: مردم روستا نباید منتظر این باشند که کسی از بیرون بیاید و مشکلات آنان را حل کند.

وی با بیان اینکه در روستاها آنقدر ظرفیت هست که جوانان شهری برای حل مشکلات بیکاری باید به روستاها مراجعه کنند تصریح کرد: روستاییان منتظر حاکمیت نباشند برای حل مشکلاتشان خودشان اقدام کنند، ما هم کمک می کنیم و با اخلاص تمام هرچه در چنته داریم، در این راه کمک می کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها