امروزه جشنواره رسانه ای ابوذر به عنوان بزرگترین رویداد رسانه ای استان از چنان اهمیت و ابهتی برخوردار شده که اصحاب رسانه را برای حضور در چنین رویدادی به تکاپو وا می دارد.
کد خبر: ۹۲۰۶۳۵۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
جشنواره رسانه‌ای ابوذر گیلان در حالی در پنجمین سال برگزاری، برندگان خود را خواهد شناخت که در طول سال‌های برگزاری، به موفقیت‌های قابل قبولی دست یافته است. امروزه جشنواره رسانه‌ای ابوذر به عنوان بزرگترین رویداد رسانه‌ای استان از چنان اهمیت و ابهتی برخوردار شده که اصحاب رسانه را برای حضور در چنین رویدادی به تکاپو وا می‌دارد.

اهمیت رسانه به عنوان پل و رابط بین مردم و مسئولین و خبرنگار به عنوان اهرم اصلی و مهم این اتصال، و در شرایط فعلی بر کسی پوشیده نیست. مردم ما نیز با رسانه‌ها ارتباط عمیق و ماندگاری پیدا کرده ام. زیرا به این نتیجه قابل توجه رسیده اند که برای مرتفع شدن مشکلات و معضلات جامعه، می‌بایست رکنی به نام رسانه وجود داشته باشد تا از طریق آن ضمن رساندن صدای خود به گوش آنها، در انتظار رفع این مشکلات و نواقص باشند.

سازمان بسیج رسانه استان گیلان در طول سال‌هایی که از برگزاری این جشنواره می‌گذرد، توانسته رسانه‌های ارزشی، انقلابی و مورد وثوق انقلاب و نظام را حول محور خود برای رسیدن به یک جبهه واحد رسانه‌ای متحد کرده و علی رغم اختلاف سلایق و نظر‌ها به وحدت رویه خوبی دست یابد. در این بین استان گیلان با برخورداری از یک سابقه فرهنگی در حوزه رسانه، به خود می‌بالد که سردمدار نهضت انقلابی و آرمانخواهانه جنگل، میرزا کوچک خان جنگلی در برهوت خفقان و معرفت جامعه زمان خود برای آگاهی بخشی به این مردم بزرگ، دست به انتشار روزنامه جنگل زد تا صدای آزادی خواهی و مبارزه با استعمار و استبداد را به گوش همگان برساند. هر چند که آن نشریه ۳۵ شماره بیشتر چاپ نشد، اما میل و علاقه و تلاش وافر علاقمندان به این روحیه و منادیان آزادی، خاموش نشد؛ و امروز رسانه‌های این استان فرهنگی و ولایتمدار، با همان روحیه و نگاه آرمانخواهانه، به خود می‌بالد که در حوزه رسانه‌های مکتوب رتبه هفتم و در حوزه رسانه‌های مجازی جایگاه سوم کشور را در اختیار دارد.

استان گیلان با جمعیت ۲/۵۰۰/۰۰۰ نفری و قرار گرفتن در شمالی‌ترین نقطه کشور دارای ۱۴ دفتر خبرگزاری، ۱۵۸ پایگاه خبری تحلیلی، ۲۱۳ نشریه محلی و ۵۹ دفتر نشریات سراسری است؛ که برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر نیاز به تلاش مضاعف دارد تا جایگاه بالای خود را حفظ کند. پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان ۲۱ دی ماه جاری با حضور اهالی رسانه، خبرنگاران، عکاسان و پیشکسوتان، با سخنرانی بیژن نوباوه، چهره نام آشنای رسانه و سیاست و با پاسداشت سردار سرافراز سپاه اسلام، حاج قاسم سلیمانی برگزیدگان خود را خواهد شناخت و افق جدیدی را پیش روی جامعه رسانه‌ای این استان ولایت مدار باز می‌کند.

افقی که انتظار از اهالی رسانه استان را در مسیر تلاش برای تولید محتوای بهتر و بیشتر در محور‌های مطرح شده در این جشنواره شامل مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت (مقدس)، مسائل صنفی خبرنگاران، بسیج و حوزه‌های اقدام، بصیرت و دشمن شناسی، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و محرومیت زدایی قرار می‌دهد. اهالی خبر و رسانه باید خود را از وارد شدن در فضای تقلید خبری و به اصطلاح کپی پیست کردن اخبار جدا کرده و خود به عنوان یک منبع خبری، مخاطب را نسبت به شخص خبرنگار و رسانه، امیدوار کرده و اخبار و اطلاعات جدید و به روز شده‌ای را به مخاطب باهوش و فهیم این روزگار ارسال نماید.

رقابت اینک سخت شده، زیرا اکنون رقابت فقط بین رسانه‌ها و خبرنگاران در سرعت خبر نیست، بلکه شهروند خبرنگاران در دسترسی به اخبار عامه، و سرعت نشر و پراکندن آن گوی سبقت را از حرفه ای‌ها گرفته اند. این شدنی است اگر با یک وفاق و همدلی به روز‌های بهتر بیندیشیم.

مهدی پارسا
رییس سازمان بسیج رسانه استان گیلان


انتهای پیام/
ارسال نظرات