استاندار ایلام در مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین ضربت ذالفقار گفت: خون سردار شهید قاسم سلیمانی هیمنه و ابهت آمریکا را در منطقه و جهان درهم شکست.
کد خبر: ۹۲۰۶۹۴۳
|
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،ق اسم سلیمانی دشتکی  ، در مراسم سالروز گرامی داشت حماسه فتح میمک به جایگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و اظهار داشت: جایگاه ارزشمندی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای نظام و رهبری  جایگاهی والا و به‌مانند همان جایگاهی است که حمزه‌ی سیدالشهدا برای رسول اکرم (ص)، مالک اشتر برای امام علی (ع) حضرت ابوالفضل العباس(ع) برای امام حسین (ع) داشته اند.

استاندار ایلام گفت: سردار سلیمانی همان نقش مالک اشتر را برای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و نظام جمهوری اسلامی ایران و بلکه دنیای اسلام و دنیای نهضت‌های آزادی‌خواه داشت.

وی، وجود سردار سلیمانی مایه آرامش برای همه آزادی خواهان جهان بود و شهادت او باعث انسجام ملی در کشور و تقویت جبهه مقاومت در عالم دانست و یادآور شد: لعنت خدا بر آمریکایی‌های تروریست و جنایتکار که خون این سردار مقاومت را به زمین ریختند. او یک فرمانده شجاع و دشمن شماره یک تروریست در جهان بود.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: شهادت این سردار عزیز باعث انسجام و وفاق ملی شد و این همبستگی باعث شد که آمریکا زمین‌گیر شود تا بعد از موشک‌باران پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق توسط سپاه، آن‌ها نتواند هیچ واکنشی نشان دهند.

سلیمانی دشتکی در ادامه ایلامیان را مرزداران دلاور ایران اسلامی در طول تاریخ خواند و افزود: قبل از شروع جنگ تحمیلی ایلام درگیر جنگ شد و این دیار پیش‌قراول و خط مقدم نبرد با دشمن در 8 سال دفاع مقدس بود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به ثمرات خون شهید سلیمانی اشاره و افزود: بعد از وقایع آبان دشمنان ازجمله آمریکا نقشه‌هایی کشید که نظام تضعیف شود، اما خون سردار سلیمانی همه را بسیج کرد و به صحنه آورد. این احساس مسئولیت مردم چون اول انقلاب و زمان امام راحل (ره) و صحنه‌های حضور امام در 12 بهمن‌ماه 57 و همدلی مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را تداعی کرد.

استاندار ایلام تصرف میمگ را مورداشاره قرارداد و افزود: قبل از شروع جنگ، صدامیان میمک را تصرف کردند و این ارتفاعات منطقه‌ای بسیار سوق‌الجیشی و مهم بود و یکی از نقاط افتخارآمیز صدام تصرف میمگ بود و ارتش چند ماه بعد از تصرف میمک در 19 دی‌ماه 59 توانستند ارتفاعات میمک را به آغوش میهن بازگردانند.

استاندار ایلام گفت: این دیار با بیش از 3000 شهید سرافراز و 12 هزار جانباز نماد و افتخار ایثارگری و فداکاری در دوران جنگ تحمیلی بوده‌اند.

 وی عدم توسعه استان را در آن دانست که در 8 ساله جنگ استان ایلام جنگ‌زده بوده و امکان تأمین زیرساخت‌های آن به علت شرایط جنگی ناممکن بوده است و به همین جهت در 8 سال جنگ تحمیلی عملاً فرصتی برای کار و توسعه نبود به همین خاطر امروز همه ایران مدیون مردم ایلام هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار