خبرهای داغ:
استاندار قزوین

حوزه جوانان، مهمترین بستر مورد هدف دشمن است/ جمهوری اسلامی، خط قرمز ماست

جمالی پور گفت: یکی از بسترهای جامعه که مورد نظر دشمنان است، جوانان می باشند لذا سالهاست سرمایه گذاری های متعددی در این زمینه انجام داده
کد خبر: ۹۲۰۷۵۳۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با حضور مسوولان استانی برگزار شد بیان کرد: ما در شرایط بسیار حساسی قرار داریم شرایطی که هیچ وقت در تاریخ انقلاب با آن مواجه نبودیم و تمام ظرفیت های دشمنان برای زمین گیر کردن انقلاب بسیج شده و گاها برخی رفتارهای دشمن غیرقابل رصد است.

وی گفت: بسترهای جامعه امروز به نوعی جولانگاه دشمنان شده تا با ایجاد یاس و ناامیدی جامعه را دچار بحران نماید. در این شرایط، ترور سردار سلیمانی که اقدامی غیراخلاقی و غیرانسانی بود، از سوی کشوری که ادعای حقوق بشر را دارد موجب خدشه دار شدن احساسات عموم ملت ایران شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: یکی از بسترهای جامعه که مورد نظر دشمنان است، جوانان می باشند لذا سالهاست سرمایه گذاری های متعددی در این زمینه انجام داده که با استفاده از ابزارهایی همچون مواد مخدر و گسترش و شیوع استعمال مواد در سطح دبیرستان ها و دانشگاه ها استفاده کرده و همچنین ابتذال فرهنگی و رواج غیرهنجارهای فرهنگی و گرفتن هویت فرهنگی از جوانان، را مورد هدف قرار داده است.

جمالی پور عنوان کرد: نکته مهم این است امروز باید با سازوکارهای تازه تری وارد میدان عمل شویم چرا که دشمن به دنبال برنامه هایی برای بی اثر کردن جایگاه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف جهانی است و از ابزارهای غیرانسانی نیز در این مسیر بهره مند شده است.

وی با اشاره به اینکه دو عنصر سرمایه اجتماعی و انسانی می تواند جامعه را به مسیر درست برساند. افزود: امروز سرمایه های اجتماعی و انسانی هردو با استفاده از ابزارهای بی اعتمادی و ناامیدی و اختلافات و تفرقه در معرض خطر و تهدید است و وظیفه ما شناخت ابزارهای دشمن و استفاده از عناصر وحدت زا و اعتماد سازی در جامعه است که تقویت باورها و ارزش های دینی در جامعه راهکار این امر است.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید در مقابل ابزار مواد مخدر که حربه دشمن است به دنبال آگاه سازی جامعه باشیم تا اعتماد به جامعه بازگردد و جامعه ای که اعتماد در آن از بین رفته باشد می تواند خود را از درون با چالش های جدی مواجه کند. چالش و آسیب امروز جامعه، حوزه جوانان است. امروز به امیدبخشی و اعتمادسازی و ایجاد فضایی شاد مبتنی بر ارزش ها در جامعه نیاز داریم.

جمالی پور اضافه کرد: باید بدانیم هدف امروز دشمن، فقط جمهوری اسلامی نیست بلکه تجزیه ایران است و به دنبال این است تا با تحریک قومیت و دامن زدن به پرخاشگری اجتماعی، حتی کشورهای مسلمان منطقه را نیز تجزیه کند که مهمترین بستر این تفکر، جوانان هستند.

وی ادامه داد: لذا در عین حال که اختلاف سلایق وجود دارد باید بپذیریم که ایران و اسلام و جمهوری اسلامی، مورد صیانت و اولویت و خط قرمز ما بوده و باید این آگاهی برای جوانان ایجاد شود که دشمن دلسوز ما نیست.

استاندار قزوین یادآور شد: بنابراین باید با بسیج ظرفیت ها و ایجاد برنامه های متنوع اجتماعی، سیاسی، فرهنگی در دانشگاه ها و برای همه جوانان، و حول محور انسجام ملی و اخلاق مداری در جامعه تلاش کنیم.

جمالی پور گفت: مشکلات و آسیب های اجتماعی همچون طلاق، باید ریشه یابی شود. همه مشکلات، مادی نیست. باید برنامه های محوری ایجاد شود که کارشناسی دقیق بر روی آن انجام شده و جلسات نباید صرفا محدود به گزارشات گردد بلکه باید خروجی این برنامه ها، رفع مشکلات حوزه جوانان باشد.

 

1010گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها