ثبت نام 490 قرآن آموز شهرستان ری در آزمون سراسری قرآن و عترت

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: ۴۹۰ نفراز این شهرستان برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۹۲۰۸۱۷۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش سپاه خبر خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» با اشاره به اینکه این آزمون در چهار گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می‌شود، اظهار داشت: از مجموع کل ثبت نام کنندگان ۳۸۷ نفر زن و ۱۰۳ نفر را مردان تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: این امتحانات شامل حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و کل قرآن است و رشته های سبک و سیره زندگی معصومان، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر رشته‌های آن است.

 وی ادامه داد: کسانی که در سال‌های قبل در این آزمون شرکت کرده اند، می توانند دوباره ثبت نام کنند، ولی نباید رتبه و مقامی را در سال‌های گذشته کسب کرده باشند.

 صفوی با اشاره به اینکه علاقه مندان از ۲۵ آبان تا ۲۹ آذر فرصت داشتند در این آزمون نام ‌نویسی کنند، اضافه کرد: ثبت نام فقط در گروه رشته‌های آموزش الکترونیکی تا ۱۵ دی امکان‌پذیر است و آزمون بخش آموزش الکترونیکی شامل سبک زندگی و سیره ائمه معصوم(ع) و روخوانی قرآن کریم است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: این آزمون روز جمعه ۱۱ بهمن در سراسر کشور برگزار می شود و با توجه به درخواست‌های مکرر، آزمون حفظ قرآن برای داوطلبان زیر ۱۰ سال فقط به صورت شفاهی برگزار می‌شود که زمان و مکان آزمون در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ری یادآور شد: شرکت در تمام رشته‌های آزمون آموزش رشته‌های الکترونیک برای همه داوطلبان مرد و زن بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و دانشگاه پیام نور در رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم، سبک زندگی و سیره معصومین(ع) و روخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار