خبرهای داغ:
استاندار قزوین

ارائه خدمات به فعالان اقتصادی، مشروط به تمرکز حساب های بانکی در استان

استاندار قزوین عنوان کرد: ارائه خدمات به فعالان اقتصادی مستقردر قزوین مشروط به عضویت آنها دراتاق بازرگانی و تمرکز حساب های بانکی دراین استان است
کد خبر: ۹۲۰۸۵۵۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی صبح امروز به ریاست هدایت اله جمالی پور و با حضور مسوولان دستگاه های استان در سالن جلسات دفتر استاندار قزوین برگزار شد.

جمالی پور در این،جلسه با اشاره به فعالیت برخی شرکت ها در استان و پرداخت منافع مالی آنها به سایر استان ها بیان کرد: باید حساب شرکت ها به استان ها بازگشته و در استان ها مستقر شوند. اینکه این شرکت ها خدمات را از استانی دریافت کرده و منافع خود را در استان دیگری پرداخت کند، منطقی نیست. چرا که مالیاتی که پرداخت می کنند، در قالب خدمات رفاهی به خود آنها بازمی گردد.

استاندار قزوین گفت:. حق استان است که در قبال دادن کارت بازرگانی و خدمات دیگر به شرکت ها، مردم استان از منافع آنها بهره مند شوند و این عقلانی نیست که هفتاد درصد منافع شرکت به استان دیگری اختصاص یابد و فقط سی درصد به استان قزوین اختصاص یابد. شرکت ها نباید منافع استان را فدای منافع ملی کنند هرچند که همه ما زیر پرچم جمهوری اسلامی هستیم.

وی افزود: لازم است در یک افق زمانی شش ماهه تمام منافع خود را به استان بازگردانند و شرکت شهرک ها از این پس قراردادهای خود با شرکت ها را به شرط تمرکز منافع شرکت ها در استان انعقاد نماید ولو اینکه دفتر مرکزی شرکت در استان دیگری باشد اما منافع باید در استان پرداخت شود تا چرخش مالی استان رونق یابد.

استاندار قزوین اظهار کرد:. با ایجاد کمیته ای سه جانبه متشکل از استانداری، اتاق بازرگانی و متقاضی دربافت تسهیلات از منظر اخلاقی، تفاهم نامه ای با این شرکت ها منعقد شود. ما نگران سرمایه گذار در استان نیستیم چرا که قزوین بهشتی برای سرمایه گذاران است. هیچ استانی شرایط خاص استان قزوین را ندارد.

جمالی پور در خصوص مصوبه سوم مبنی بر ارائه مجوز به سرمایه گذار گردشگری عنوان کرد: این مصوبات در کارگروهی جدا، انجام شود تا بروکراسی موجود کوتاه شده و با شفافیت بیشتری به این امر پرداخته شود.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال ایجاد مانع برای سرمایه گذاران نیست لذا روند حرکت استان به سوی حمایت و تسهیلگری تولید است و همه مدیران و دستگاه های خدماتی به دنبال حمایت از بخش تولید و تجارت هستند و امیدواریم در این مقطع بتوانیم مسیری را ترسیم کنیم که اختلافی بین دولت و بخش خصوصی وجود نداشته باشد و بخش خصوصی نیز در برنامه ای جامع بتواند قدم های مثبتی برداشته و به تولید استان کمک نماید.

استاندار قزوین با اشاره به سیل جاری در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: امروز بخشی از مردم کشور که جزو محرومترین مناطق بوده واز نظر اخلاقی جزو بهترین مردم کشور هستند، دچار حادثه سیل شده اند و این روزها، روزهای سختی برای آنهاست و می طلبد که به آنها کمک کنیم و یک عزمی ایجاد شود تا با همکاری هلال احمر بتوانیم سهمی در کاهش مصایب سیستان و بلوچستان داشته باشیم.

جمالی پور همچنین با اشاره به مرگ دکتر احسان اشراقی، یکی از دانشمندان بنام کشور و احسان گفت: وی از مفاخر علمی و فرهنگی کشور و استان قزوین هستند و لذا ضمن تسلیت به مردم قزوین و تربیت یافتگان مکتب وی، انتظارمان این است از مقام شامخ این مردم بزرگ تجلیل شده و در روز یکشنبه که پیکر این عالم فرزانه به استان منتقل می شود به خوبی از مقام وی تکریم شود.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها