مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موضوع های شورای فرهنگ عمومی ارزش هایی است که بین مردم پذیرفته شده است نه موسیقی و تئاتر که نباید این شورا ورود کند و مصوبه داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۰۸۶۵۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
موضوع های شورای فرهنگ عمومی ارزش هایی است که بین مردم پذیرفته شده نه موسیقی و تئاتربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدمهدی احمدی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی نباید در هر موضوعی وارد شده و مصوبه صادر کند، برخی مباحث متولی داشته و بخشنامه‌ها و شرح وظایف دارند که نباید در آن‌ها ورود شود.
وی افزود: موضوع‌هایی مانند موسیقی و تئاتر متولی دارند، شورا‌های فرهنگ عمومی نباید در این موضوع‌ها مصوبه صادر کنند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: موضوع‌های شورای فرهنگ عمومی شامل ارزش‌هایی می‌شود که در بین مردم پذیرفته شده، مانند عاشورا و نوروز که مصداق فرهنگ عمومی هستند.
احمدی گفت: همزیستی مسالمت آمیز با اقوام مختلف یکی از ارزش‌های نهادینه شده در بین مردم است، و دلیلی ندارد هر موضوع فرهنگی، در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی به آن‌ها پرداخته شود.
مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که یکی از وظایف شورا‌ها اجرای رهنمود‌های رهبری و مباحث مربوط به نظام است، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود که این مباحث از شعار عبور داده شده و با گفتمان سازی نهادینه گردد.
وی ترویج خشونت در جامعه را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خواند و گفت: شورای فرهنگ عمومی در موضوع‌هایی مانند این باید اقدام کند.
احمدی ترویج فرهنگ کتابخوانی، گردشگری مذهبی، آیین راهپیمایی اربعین و بررسی الگوی مصرف اقلام فرهنگی را از موضوع‌های قابل طرح در شورای فرهنگ عمومی خواند و گفت: مسایل و باور‌های مذهبی مردم جزو موضوعات قابل طرح در این شوراست.
وی گفت: ضرورت تقویت حجاب در جامعه، ناهنجاری‌ها و سبک معماری اسلامی - ایرانی از دیگر موضوع‌هایی است که شورای فرهنگ عمومی باید در این موارد با تشکیل کارگروه‌های تخصصی اقدام کند.
مدیرکل حوزه وزارتی فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سیاست وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی اینست که اعضای شورای فرهنگ عمومی در نشست‌ها مباحثی را مطرح کنند که از جنس فرهنگ عمومی است.
احمدی گفت: باید برای هر مشکل فرهنگی و اجتماعی به صورت ویژه راهکار ارایه شود، با یک نسخه نمی‌توان همه مشکلات را حل کرد.
وی در این نشست به اجرای "پیمایش ایرانیان " که درسه سال ۷۹، ۸۲ و ۹۴ انجام شد اشاره کرد و گفت: این پیمایش و سنجش‌ها برای برنامه ریزی و سیاست گذاری فرهنگی براساس واقعیت‌ها و نه براثر تمایلات و گرایش و نگاه‌های ذهنی انجام شد.
در این نشست تبیین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه شورای فرهنگ عمومی و تحلیلی از وضعیت فرهنگی کشور مورد بررسی قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها