خبرهای داغ:
امام جمعه موقت بیرجند:

خطای انسانی و اطلاع رسانی باعث سوءاستفاده دشمن از سقوط هواپیما شد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما ملت خوبی داریم که البته در جریان سقوط هواپیما یک خطای انسانی باعث ناراحتی مردم شد که باید در اطلاع رسانی دقت بیشتری می‌شد که دشمن و منافقین داخلی نتوانند سوء استفاده کنند.
کد خبر: ۹۲۰۸۷۵۸
|
۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سید محمد باقر عبادی امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار داشت: ترک گناه بسیار مهم و بر آن توصیه شده چرا که از انجام مستحبات و نماز شب مهمتر است.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: با یاد خدا و تفکر به فانی بودن دنیا باید با نفس عماره مبارزه کرد و آن را مهار کرد.

وی با بیان اینکه اگر ترک گناه نباشد حسنات بر باد می‌رود، افزود: ابتدا باید ترک گناه مد نظر باشد چرا که این‌مهم بر کار‌ها و اعمال مستحب اولویت دارد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه گناه نفس و روح ما را مریض و آماده آتش دوزخ می‌کند، افزود: در روایت و قرآم آمده که انسان باید مواظب غذای روح خود باشد و به آن دقت کند که مسائل از کجا به ما می‌رسد و در واقع نوع تحلیل ما غذای روح است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به تاکیدات قرآن به ترک‌گناه و امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اگر به این مرحله رسیدیم عبادات ما قبول می‌شود و به طاعات رغبت پیدا می‌کنیم چرا که مهار نفس و رسیدن به تقوا که یهترین توشه آخرت است در این گرو است.

وی ادامه داد: اگر تقوا نباشد دیگر اعمال ما هم قبول نمی‌شود.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: امام صادق فرمودند: عمل کم با تقوا بهتر از عمل زیاد بدون تقوا است.

وی با اشاره به شهادت نواب صفوی در این روز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: در دوران زندگی من کسی به اندازه نواب در من تاثیر نگذاشت و اولین جرقه‌های انقلابی را نواب صفوی در من ایجاد کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان، گفت؛ ماباید خودمان به فریاد هم برسیم، چون بیگانگان چشم دیدن ما را ندارد.

وی ادامه داد: امروز می‌بینیم نیرو‌های مسلح به مردم کمک می‌کنند لذا این‌ها از برکات انقلاب اسلامی است چراکه در قبل انقلاب این طور نبود.

حجت السلام عبادی گفت: حوادث طبیعی اگر برخی خسارات دارد، اما ده‌ها برکت هم به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه فلسطین و لبنان جبهه مقاومت و مقدم هستند، افزود: اگر در آن زمان حزب الله تشکیل نشده بود امروز اسرائیل نه تنها فلسطین بلکه لبنان را هم اشغال می‌کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان خود به تنهایی به دل دشمن و داخل خاک فلسطین اشتغالی و به کمک مردم مظلوم فاسطین می‌رفت و در زمان جنگ سی و سه روزه لبنان به حماس و حزب الله آموزش ساخت موشک داد که رژیم منحوس اسرائیل ظرف چند ساعت تسلیم شود این از برکت سپاه و سردار سلیمانی است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تا ابد در قلب ما و ملت ما می‌ماند گفت: زمانی که اشرار در شرق بودند سردار سلیمانی بود که به مقابله با آن‌ها رفت و در دوران اخیر که آمریکا داعش را به وجود آورد و قصد تصرف ایران و افعانستان را داشتند کسی که مردانه در مقایل جنایات این‌ها ایستاد سردار سلیمانی بود که ریشه داعش را کند.


امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تا کنون خونی به این با برکتی کم دیدم، افزود: میلیون‌ها جمعیت در زیر تابوت ایشان و همرزمانش امدند که تنها جز اخلاص چنین موجی را ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ترامپ واقعا از این جمعیت لرزید، افزود: ما ملت خوبی داریم که البته در جریان سقوط هواپیما یک خطای انسانی باعث ناراحتی مردم شد که باید در اطلاع رسانی دقت بیشتری می‌شد که دشمن و منافقین داخلی نتوانند سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام عبادی گفت: این‌عدم هماهنگی بود نه عدم صداقت که رخنه را برای شیطنت دشمن و منافقین باز کرد.

وی ادامه داد: حضور روباه پیر سفیر انگلیس در جریان عزاداری اخیر نشان از جریانات باطل و تحریک و فتنه دشمنان و منافقان داخلی است که باید حواسمان به این توطئه‌ها باشد.

وی ادامه داد: دست سپاه درد نکند که دقیقا پایگاه عین الاسد را هدف قرار داد چرا که بعد از جنگ جهانی تا امروز هیچ کشوری نتوانست پایگاه آمریکایی را هدف قرار دهد، اما سپاه این کار را انجام داد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند ایران یک کشور عادی باشد ادامه داد: آن زمان که کشور عادی بودیم شما بودید که حکومت مصدق را سرنگون کردید و امروز چه بر سر کشور‌های لیبی و مصر آوردید، چون اگر قدرت بگیرند اسرائیل ضعیف می‌شوند.

وی خطاب به دولت آمریکا گفت: شما می‌خواهید که ما کشور عادی و وابسته باشیم تا وقتی شما سرداری از ملت ما را شهید کردید ما نتوانیم کاری بکنیم این‌ها را برای کشوری بگویید که انقلاب نکرده باشد نه به ایران اسلامی که بزرگترین و مهمترین انقلاب را در طول تاریخ داشته است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با این تهدید‌ها و تحریم‌ها از پای در نمی‌آید و مقتدرانه از توطئه‌های دشمن عبور خواهیم کرد.

حجت الاسلام عبادی گفت: اصلا نگران آینده نباشید همان طور که سردار سلیمانی فرمود: پشت سر رهبری و ولایت حرکت کنیم آینده از آن ما و روشن است.
انتهای پیام/.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار