امام جمعه کرج گفت: امروز در سطح کشور و در سطح منطقه گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش غلبه دارد و در سوریه و لبنان و یمن و عراق شاهد پیروزی گفتمان مقاومت هستیم.
کد خبر: ۹۲۰۸۹۰۱
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به خباثت‌های دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: در طی تمام سال‌های بعد از انقلاب و به ویژه  یک دهه اخیر ایران همواره مورد حملات چندضلعی و متنوع دشمنان قرار گرفته است و در سال‌های اخیر بی‌سابقه‌ترین جنگ اقتصادی به ایران تحمیل شده است.

امروز در سطح کشور و منطقه گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش غلبه دارد

امام جمعه کرج با اشاره به جنگ گسترده‌ای که رسانه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی ترتیب داده‌اند گفت: دشمنان از طریق رسانه و هنر سنگین‌ترین جنگ روایت ها را برای تحریف وقایع به کار گرفتند و سنگین‌ترین جنگ نیابتی و جنگ دیپلماتیک و سیاسی را برای شکستن محور مقاومت استفاده کردند. البته به فضل الهی تمامی راهبردهای استکبار به سرکردگی آمریکا شکست خورده است و برعکس در تمام این ها غلبه راهبردی با ایران بوده است و روز به روز در منطقه و دنیا قوی‌تر شده‌ایم و آمریکا به انزوا رفته است.

حسینی همدانی با تشریح مصادیقی از غلبه محور مقاومت بر آمریکا و اسرائیل ادامه داد: شکست‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در برابر ایران در سطح منطقه مانند حمله پهبادی حزب‌الله به مناطق استراتژیک رژیم اسرائیل و حمله به کشتی‌های نفتکش امارات یا حمله به تأسیسات آرام کو از جمله مواردی بود که دشمن را در منطقه دچار ضعف کرد.

وی با اشاره به غلبه گفتمان مقاومت در سطح خاورمیانه مطرح کرد: امروز در سطح کشور و در سطح منطقه گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش غلبه دارد و در سوریه و لبنان و یمن و عراق شاهد پیروزی گفتمان مقاومت هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد:  یکی از اهداف اصلی دشمنان این است که فشارها و تحریم ها بر مردم بیشتر کنند و با تحریک افکار مردمی در برابر نظام به ویژه در حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی با ایجاد گسل‌های قومی، اجتماعی و تحریم های اقتصادی نظام را مجبور به عقب نشینی و پذیرش سازش و مذاکره مجدد با آمریکا کنند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه راه نجات کشور خودکفایی داخلی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن تأکید داشتند توضیح داد: متاسفانه بعضی آقایان می گویند «ما بلد نیستیم بدون مذاکره و سازش مشکلی را حل کنیم و فقط به داخل نگاه کنیم». با موضع جدید اروپا در خصوص باج گرفتن از ایران چگونه می خواهید منافع ملی را حفظ کنید؟ منتقدان در ایام مذاکرات خطرات مکانیسم ماشه را به دولت تذکر داده بودند اما دولت گوش نکرد.

حسینی همدانی گفت: در ابتدا گفتید که با برجام تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران لغو می‌شود، آن روز تذکر دادیم که با مکانیزم ماشه چه می کنید؟ اروپایی‌ها وقاحت شان به آن جا رسیده است که توافق مورد نظر ترامپ را به جای برجام پیشنهاد می‌دهند یعنی همین برجامی را که هیچ دستاوردی برای ما نداشته را هم قبول ندارند و مطالبه بیشتری می‌کنند.

حسینی همدانی در رابطه با انتخابات پیش روی مجلس توضیح داد: بنده شاخص‌های انتخاباتی را مطرح می‌کنم و شأن بنده به عنوان امام جمعه و نماینده ولی فقیه اجازه نمی‌دهد که از فردی حمایت کنم و یا توصیه ای داشته باشم ؛ تمامی کسانی که از شورای نگهبان صلاحیت گرفته اند شاخص های ابتدایی را دارند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به هجمه هایی که به شورای نگهبان می‌شود اظهار داشت: اگر کسی بگوید من نظر شورای نگهبان را قبول ندارم به فرموده حضرت امام(ره) او طاغوت است. البته ممکن است که خطاهایی صورت بگیرد ولی راه آن را قانون مشخص کرده است اما باید از راه قانونی برخورد کرد و اگر کسی انصاف داشته باشد و نتایج اعلام شده از طرف شورای نگهبان را ببینند متوجه می شوند که برخوردها جناحی نبوده و افراد مختلفی از طیف های مختلف رد و تائید شده اند و معیار اسناد رسیده به دست شورای نگهبان است.

حسینی همدانی گفت: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده است، که رد صلاحیت این نمایندگان در بیشتر موارد مربوط به تخلفات اقتصادی بوده است و این امر ایجاب می‌کند که قوه قضائیه این پرونده های قضائی و مدارک را در جهت احقاق حقوق مردم داشته باشد و رسیدگی لازم را انجام دهد و اسیر حاشیه ها نشود.

نماینده ولی فقیه در البرز با توصیه به مسؤولان استان در رابطه با استفاده از ظرفیت های داخل استان برای بر هده گرفتن مسؤولیت ها گفت: بارها تذکر دادیم که از نیروهای داخلی استفاده کنید و اجازه دهید از این ریشه‌ها برای بهار شدن و گلستان شدن استان بهره مند شویم. بچه های ما در این استان ریشه دارند و مسؤولان باید اجازه دهند تا جوانان خود را نشان دهند.

ارسال نظرات