خبرهای داغ:
در بخشی از وصیت‌نامه شهید «اکبر آشتاب» آمده است: دنیا دار آزمایش است و خوشا به حال مقاومت‌کنندگان، آنانی که در حوادث زندگی راه بندگی پروردگار را پیشه خود کردند و با تحمل مشقات فراوان در عمل ثابت کردند که فقط بنده الله هستند.
کد خبر: ۹۲۰۹۰۴۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، دوران دفاع مقدس، تجلی دفاع قهرمانانه مردم ایران از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود که چون برگی زرین، بر تارک تابناک تاریخ ایران می‌درخشد.
آینده‌نگری و دوراندیشی از ویژگی‌های بارز شهدای آن دوران بود که پیام‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره دین، انقلاب، سبک زندگی، استقلال، آزادی و... در قالب وصیت‌نامه به آیندگان به یادگار گذاشته‌اند. وصایایی که در شـرایط روحی خاص و با شور و حال عارفانه دلاوران و جان‌برکفان نوشته‌شده و در  آن‌ها به معنویت، خدامحوری، تبعیـت از قـرآن و سـنت و سیره معصومین (علیهم‌السلام)، اخلاق و رفتار اسلامی توصیه شده است.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، با درایت و جامع‌اندیشی، نقشه راه پیشرفت و تحکیم انقلاب را در 40 سال آینده تبیین و ترسیم فرموده‌اند؛ که این رهنمودها، منشوری است برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی».
اینک تلاش بر آن است تا رهنمودهای هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را در آئینه کلام شهدای استان آذربایجان‌شرقی نشان دهیم.

شهید والامقام «اکبر آشتاب» بیستم فروردین 1341، در شهرستان تبریز به دنیا آمد. پدرش محمد، پارچه فروش بود و مادرش ملیحه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند  و دیپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هشتم آذر 1360، با سمت فرمانده گردان در بستان بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکر او در گلزار شهدای بقائیه زادگاهش به خاک سپرده شد.
 
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «اکبر آشتاب»
بسم الله الرحمن الرحیم
«و لنبلونکم بشیء من الخوف و الجوع و نفص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین».
و دنیا دار آزمایش است و خوشا به حال مقاومت‌کنندگان، آنانی که در حوادث زندگی راه بندگی پروردگار را پیشه خود کردند و با تحمل مشقات فراوان در عمل ثابت کردند که فقط بنده الله هستند و بس و شهادت دادند (در عمل) که لا اله الا الله ...
«جوانان من قدرتمند باشی که پشتیبان شما خداست» (امام خمینی) ... .
و من آرزو دارم هنگامی که شهید می‌شوم ضربه‌ای به دشمن زده باشیم. ضربه‌ای محکم و فراموش نشدنی تا دشمن بداند ما عاشقان شهادت تا دمار از روزگار مزدوران امریکایی و از اطرافیان او در نیاوریم ساکت نخواهیم نشست.
و تو ای امام از ما راضی باش و خشنود که برای احیای دین و دفاع از دین و زبان تمامی اعضای بدن و جانمان را هدیه می‌دهیم. تا اسلام و قوانین عدل گستر آن را در سراسر جهان گسترش یابد.
پدرم! درود من به تو که چونان ابراهیم (ع) فرزند خویش را به فرمان خدای بزرگ به قربانگاه فرستادی. پدرم بدان و آگاه باش که اسماعیلت هرگز از فرمان باری تعالی سر باز نمی‌زند و مرگ در راه خدا را جز سعادت نمی‌داند و زندگی را جز جهاد در راه عقیده درست نمی‌داند و شهادت را جزو بهترین نعمت‌های خداوند می‌داند... .
آری فرصت گران‌بهایی برای من پیش آمده تا از بودن و هستی خود استفاده کنم و حرکت کنم و آن چه را می‌خواهم و دوست دارم که به دست آورم، همانا رضایت خداست.
اگر رفتم و شهید شدم ... هیچ ناراحت بناشید که خداوند با صبرکنندگان است. فقط تا می‌توانید لااله الا الله را از ژرفای دل‌هایتان فریاد بزنید و خوشحال باشید که من به آرزوی خود که وصال با خداوند است، رسیده‌ام ... .
به امید پیروزی حتمی بر همه مستکبران درود بر خمینی سلام بر شهیدان.

ارسال نظرات