خبرهای داغ:

اجرای عملیات تست سل و بروسلوز در 67 واحد گاوداری صنعتی شهرستان قزوین

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: تعداد 67 واحد دامداری صنعتی این شهرستان زیر پوشش عملیات تست سل و بروسلوز قرار دارند.
کد خبر: ۹۲۰۹۲۳۷
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مهدی جلوخانی با اعلام این خبر اظهار کرد: واحد بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره دامپزشکی این شهرستان در 9 ماهه نخست سال 98 اقدام به تست 12 هزار و 893 رأس گاو و گوساله برای تشخیص بیماری سل و 8 هزار و 569 رأس خونگیری برای تشخیص بیماری بروسلوز کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان قزوین از جمله مناطق مهم در زمینه تولید فرآورده‌های دامی در سطح کشور است و تراکم زیاد دام در منطقه و نقل و انتقال غیرقانونی دام کنترل و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک در این منطقه را دشوارتر می‌سازد، گفت: بر این اساس این اداره در طول سال اقدام به انجام تست‌های سل و بروسلوز طبق برنامه زمانی تدوین شده در سطح دامداری‌های صنعتی این شهرستان می‌کند.

دکتر جلوخانی در خصوص روش‌های پیشگیری سل و بروسلوز نیز گفت: این دو بیماری از مهمترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام هستند که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون‌های آلوده و حذف دام‌های مبتلا، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر و کنترل جوندگان می‌توان با این بیماری‌ها مبارزه کرد.

 

1010/د20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها