خبرهای داغ:

بر اساس قانون همه دستگاه ها مکلفند با عوامل اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات همکاری داشته باشند

گردهمایی و برنامه ریزی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور رییس کل دادگستری، مسئولان قضایی استان، فرماندار شهر قزوین، شوراهای اسلامی،دهیاران در فرمانداری قزوین برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۰۹۲۴۱
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: تصويب قوانين جامع و كامل مستلزم آنست كه افراد صالح و شايسته جهت نمايندگي مجلس از سوي مردم انتخاب شوند تا در مصوبات با چالش هاي قانوني كمتري مواجه باشيم چرا كه وجود اشكال در قوانين در نهايت سبب به دردسرافتادن مردم و شهروندان خواهد شد،پس شايسته است بدون درنظر داشتن تعصبات قوميتي و ... وكلاي دانا و انديشمند را به صحن مجلس بفرستيم.

وی خاطرنشان کرد: برخی کانال های بی هویت در فضای انتخاباتی فعالیت می کنند و اقدام به حمایت از برخی کاندیدا و تخریب چهره برخی دیگر می کنند که سمت و سوی این کانال ها رصد و بررسی می شود و چنانچه جرائمی را مرتکب شوند، کاندیدایی که مورد حمایت این کانال ها قرار می گیرند باید پاسخگو باشند و بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی "با هر کانال، سایت و... در فضای مجازی، با داشتن ادمین های مشخص و در دسترس و یا نامشخص که مبادرت به تبلیغ برای احد از نامزدهای انتخابات مجلس و از سویی شایعه پراکنی و توهین علیه سایر داوطلبان و در نهایت تشویش اذهان و افکار عمومی و به خطر انداختن سلامت انتخابات می نمایند به طور جدی برخورد و نامزد مورد حمایت که برائت خود را از کانال مورد نظر به طور رسمی اعلام ننموده، باید پاسخگو باشد".

مقام ارشد قضايي استان گفت: همدلي وهمفكري و وحدت مردم در مقابل دشمنان در 8 سال دفاع مقدس ما را در برابر دشمنان با استقامت پيروز ميدان نمود وامروزه مردم بايد با انتخاب اصلح نمايندگان مجلس در كليه امور از جمله نقص قوانين ، مسدود نمودن را ههاي قانون گريزي ورفع مشكلات جامعه تمامي سعي وتلاش خود را بنمايند.

وی یادآور شد: دشمن در جنگ نرم علیه نظام از فضای مجازی به عنوان اصلی ترین حریه استفاده می کند و از این طریق به دنبال ناکارآمد جلوه دادن و خدشه دار کردن خدمات نظام است و ما نیز می توانیم از این ظرفیت برای انعکاس واقعیت ها و اقدامات انجام شده و در جهت مقابله با دشمن استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان نمود: تاثیر فضای مجازی در برگزاری انتخابات بسیار گسترده و حساس است و می‌تواند کارکردهای مثبت و منفی گوناگونی در فضای حقیقی انتخابات داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: اقدامات پیشگیرانه با توجه به وضعیت هر حوزه انتخابیه باید بومی سازی شود تا بتوان نظارت و کنترل دقیق تر و هدفمندی نسبت به موضوعات حوزه های مختلف داشته باشیم و با برنامه در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی گام برداریم که در این خصوص از سوی ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی برنامه و تمهیداتی اندیشیده شده است.

رییس کل دادگستری قزوینتاکید کرد: بر اساس قانون همه دستگاه ها مکلفند با عوامل اجرایی و نظارت برگزاری انتخابات همکاری داشته باشند و این به معنای جانبداری از یک کاندیدای مشخص نیست و همه باید تلاش کنیم تا انتخابات در فضایی امن و آرام و در سلامت کاملو رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی بیان داشت: در تمامی زمینه ها مردم بهترین ناظر هستند و در بحث انتخابات نیز می توانند به خوبی ایفای نقش کنند و در راستای سلامت و امنیت انتخابات کمک کار دستگاه های متولی باشند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: امروز دشمن از هیچ هجمه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی دریغ نمی کند و تمام این هجمه ها به دلیل مبارزه این نظام با استکبار جهانی است اما ما از این مسیر دست نخواهیم برداشت و با قدرت نیز ادامه خواهیم داد زیرا به این مبارزه اعتقاد و باور قلبی داریم.

وی گفت: اثر سلامت انتخابات این است كه مردم بیش از پیش به تاثیر اراده خود بر سرنوشت كشور اعتقاد پیدا كنند و این اطمینان در مردم ایجاد شود كه با رعایت قواعد حقوقی، در نهایت خواست آنها و رای مردم، تعیین‌ كننده خواهد بود. همه كسانی كه در مسیر سلامت انتخابات تلاش می‌كنند، افرادی هستند كه از نظام و پشتوانه مردمی آن حمایت می‌ كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها