خبرهای داغ:
دومین جشنواره ملی مهدویت با محوریت آمادگی برای ظهور و تمدن نوین اسلامی از سوی جهاد دانشگاهی قم در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۰۹۳۴۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،علی حسینی دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت در خصوص برگزاری این جشنواره عنوان کرد: مهدویت و منجی گرایی و موعودگرایی مهمترین حلقه از زنجیره تکاملی ادیان الهی است.

وی افزود: بی دلیل نیست که این جوهره ناب الهی شیرازه اصلی پیوند تمدن و ادیان الهی قرار گرفته است. امام زمان (عج) به عنوان منتهای آمال همه پیامبران و صلحا و آزادگان تاریخ در پرده غیبت به سر می‌برند تا به امر خداوند متعال بر زمین نزول اجلال کرده و دنیا را پر از عدل وداد کنند، ولی مهمترین چیزی که این ظهور را محقق می‌کند، گرایش منتظران به توسعه و رشد فرهنگی در عرصه انتظار است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی کشور با توجه به خلائی که در حوزه محتوا بخشی و فرهنگی و هنری در عرصه تمدن سازی نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور وجود داشت اقدام به برگزاری جشنواره ملی مهدویت نمود. این نهاد انقلابی و برگرفته از بن مایه تمدنی انقلاب اسلامی، استفاده از ظرفیت‌های هنری و ادبی در حوزه مهدویت و مهدی‌باوری و مهدی‌یاوری را با برگزاری این جشنواره در پیش گرفت.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت افزود: امسال دومین سال برگزاری جشنواره را پیش رو داریم و سال قبل اولین دوره آن با استقبال خوبی برگزار شد و آثار معتنابهی نیز به این جشنوراه رسید.

وی تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های ادبی، شعر، داستان کوتاه، دلنوشته، پوستر، تصویرسازی، عکس، تایپوگرافی، پادکست و بخش ویژه رسانه و فضای مجازی برگزار می‌شود.

حسینی بیان کرد: همچنین بخش کتابخوانی با محوریت کتاب "انسان ۲۵۰ ساله" از بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه معصومین (ع) و معرفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های برتر از دیگر بخش‌های مهم جشنواره است.

وی اظهار کرد: در حوزه رسانه محدودیتی وجود ندارد و به طور کلی در این جشنواره امتیاز ویژه‌ای برای دانشجویان در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت گفت: با توجه به محدودیت فرصت برای دانشجویان در ایام امتحانات، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۰ بهمن‌ماه تمدید شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای نام‌نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‎توانند به سایت رسمی جشنواره به آدرس www.mahdaviatfest.ir مراجعه کنند و اطلاعات کاملی از اخبار و زیربخش‌ها به دست بیاورند و فرم ارسال اثر را تکمیل و در حوزه کتابخوانی و سایر حوزه‌ها آئین‌نامه را مطالعه کنند.

حسینی عنوان کرد: در صورتی که دسترسی به فضای مجازی کمتر بود، علاقه‌مندان از طریق دبیرخانه جشنواره واقع در صفاشهر، کوچه جهاد دانشگاهی واقع در ساختمان جهاد انشگاهی قم می‌توانند اقدام به ارسال آثار کنند.

وی بیان کرد: همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با دبیرخانه از طرق شماره تماس ۳۷۸۳۲۸۷۸ ارتباط بگیرند و اطلاعات تکمیلی را کسب کنند.

دبیر دومین جشنواره ملی مهدویت تصریح کرد: امکان ثبت نام به صورت برخط و آن‌لاین در استان‌های دیگر نیز وجود دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها