خبرهای داغ:

نشست بررسی و شناسایی موقوفات روستای میقان شاهرود

نشست بررسی و شناسایی موقوفات روستای میقان با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام، اعضای شورای اسلامی، دهیار و مؤثرین و مطلعین برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۰۹۴۶۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷
نشست بررسی و شناسایی موقوفات روستای میقانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهر بسطام، ضمن بازدید از موقوفات و رقبات روستای میقان در نشستی که با حضور شورا و دهیار و مؤثرین و مطلعین در محل دهیاری برگزار شد، اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است و به‌واسطه این اقدام خداپسندانه موقوفات متعددی که گذشتگان وقف نموده‌اند، امروز و پس از سال‌ها در اختیار ما قرار دارد.
حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی افزود: باید در احیاء و بروز رسانی اجاره‌بهای این موقوفات به‌منظور اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش تلاش کنیم.
وی عنوان کرد: در روستای میقان موقوفات زیادی وجود دارد که قدمت برخی از این موقوفات به بیش از ۱۳۰ سال می‌رسد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام تصریح کرد: باگذشت این مدت امروزه شاهد اجرای نیت این موقوفات برابر نظر واقف که در وقف نامه درج‌شده هستیم و می‌بینیم که مراسم عزاداری امام حسین (ع) و سایر نیات مندرج در وقف نامه‌ها اجرا می‌شود.
وی گفت: این اتفاقات ناشی از بیانگر راسخ مردم این دیار در اقدام به وقف اموال خود بوده و خواسته ما از مؤثرین و مطلعین روستا این است که در شناسایی و بروز رسانی اجاره‌بهای موقوفات و احیاء موقوفات ما را کمک و مساعدت کنند تا خدمات وقف به نحو احسن به جامعه هدف ارائه شود.
حجت‌الاسلام بخشی افزود: مستاجرین به‌منظور اجرای امینانه و به‌موقع نیات واقفین لازم است مستاجرین نسبت به پرداخت اجارات خود به موعد مقرر اقدام کنند تا اجرای نیت واقف مقدور باشد.
وی خاطرنشان کرد: برپایی مراسم از محل اجرای نیت واقفین باعث روشنگری و شفاف‌سازی درامد موقوفه و اعتماد مردم به وقف و ایجاد وقف‌های جدید خواهد شد و یکی از نکاتی که واقفین در هنگام اقدام به وقف اموال خود در حال حاضر لازم است مدنظر قرار دهند این است که نیات خود را منطبق با نیاز‌های روز جامعه در نظر بگیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها