معرفی کتاب یک جرعه کتاب سخنرانی سردار سلیمانی در یادواره شهدای خانوک زرند
من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی که خدمت می‌کند تمایل ندارم. والله! علمای شیعه را از نزدیک می‌شناسم. سرآمد همه این روحانیت،از مراجع ایران غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی «آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» است.
کد خبر: ۹۲۰۹۷۶۷
|
۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
یک جرعه کتاب

سخنرانی سردار سلیمانی در یادواره شهدای خانوک زرند

نظر سردار شهید سلیمانی در مورد رهبر انقلاب امام خامنه‌ای مد ظله العالی

در حکمت این مرد، در اخلاق این مرد، در دین این مرد، در سیاست شناسی این مرد، در اداره حکومت این مرد، دقت کنیم و در بازی‌های سیاسی، مرز‌های خودمان را تفکیک کنیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مراسم یادواره شهدای خانوک زرند در خصوص رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: بزرگ‌ترین ارمغانی که امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) به این ملت هدیه کرد که بعضی‌ها حماقت می‌کنند و نمی‌دانند چه می‌گویند، «ولایت‌فقیه» است. ایران، بدون اسلام، منهای تشیع، بدون فاطمه اطهر (سلام الله علیها) بدون امیرالمؤمنین (علیه السلام) بدون امام حسین (علیه السلام) و امام حسن (علیه السلام) ۷۰۰ سال تاریخ این ملت گم بوده است. تا دوره صفویه، هر دوره‌ای یک کسی آمد بر این ملت حکومت و تارومار و تاراج کرد. ما بگوییم ما دنبال حکومت ایرانی در مقابل حکومت جمهوری اسلامی هستیم؟! این پندار غلطی است، تفکر غلطی است. قوام ایران اسلامی و بقای آن به رهبریت آن است.

مردم! از من قبول کنید، من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز کسی که خدمت می‌کند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید؛ والله! علمای شیعه را تماماً و از نزدیک می‌شناسم. الآن ۱۴ سال شغل من همین است. علمای لبنان را می‌شناسم. چه شیعه چه سنی، والله! اشهد بالله! سرآمد همه این روحانیت، این علما از مراجع ایران و مراجع غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی «آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» است.

من با خیلی از علمای شیعه مکاتبه و از نزدیک مراوده دارم و می‌شناسم آن‌ها را، ارادت داریم. دنبال تبعیت مردم از آن‌ها هستیم. اما اینجا کجا، آنجا کجا؟ بین ارض و سماء فاصله داریم. در حکمت این مرد، در اخلاق این مرد، در دین این مرد، در سیاست شناسی این مرد، در اداره حکومت این مرد، دقت کنیم و در بازی‌های سیاسی، مرز‌های خودمان را تفکیک کنیم. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. آن چیزی که مهم است اتصال ما به ولایت است. آنچه که مهم است، حمایت ما از این نظام است.
*سخنرانی در مراسم یادواره شهدای شهر «خانوکِ» کرمان، ۱۳۸۹.


بریده‌ای از کتاب "حاج قاسم"؛ جستاری در خاطرات شهید حاج قاسم سلیمانی (صفحه ۱۵۵)
به کوشش: علی اکبری‌مزدآبادی

ناشر: یازهرا ((سلام الله علیها))
ارسال نظرات