مهدی اسماعیلی
اولین همایش هر مسجد یک حقوقدان با حضور هیات امنای مساجد ارومیه ، وکلا و مشاوران حقوقی ، حقوق دانان بسیجی ، سازمانها و نهادهای مرتبط در مورخه ۲بهمن ۹۸ درمحل سالن ولایت دادگستری کل استان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۱۰۴۱۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان کشور اولین همایش هر مسجد یک حقوقدان با حضور هیات امنای مساجد ارومیه ، وکلا و مشاوران حقوقی ، حقوقدانان بسیجی ، سازمانها و نهادهای مرتبط در مورخه ۲بهمن ۹۸ درمحل سالن ولایت دادگستری کل استان برگزار گردید.

برادر بسیجی دکترعلی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در همایش هر مسجد یک حقوقدان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام مردم ارومیه علیه رژیم طاغوت گفت: مسجد یک مکان مقدس و دارای برکات زیادی است و به لحاظ اهمیت معنوی بسیار زیاد مساجد و همینطور روحیه دینی و الهی اهل مسجد، می‌توان بهره‌برداری‌های زیادی از آن کرد.

وی افزود: مسجد مرکز فعالیتهای اجتماعی–فرهنگی–سیاسی و دینی بوده و هست، مسجد در واقع یک پایگاه آموزشی است و پیامبر گرامی اسلام هم آموزش در مسجد را تایید و تاکید می‌نمودند. مسجد بهترین مکان برای همدردی و همدلی اهالی با یکدیگر و با خبر شدن از احوال یکدیگر است.

دکتر گروسی با بیان اینکه قوه قضاییه در سند تحول خود، مسجد را به عنوان یک مرکز مهم برای انجام قسمتی از کارهای دستگاه قضایی انتخاب کرده است تا با عنایت خداوند متعال و یاری و همکاری اهل مسجد که انسانهای قابل اعتماد و ارزشمندی هستند بتوان مشکلات حقوقی و قضایی مردم را مرتفع کرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: در طرح هر مسجد یک حقوق دان در نظر است علاوه بر اینکه یک حقوق دان مشکلات حقوقی و قضایی مردم را پاسخگو است، ترتیبی اتخاذ شود تا دعاوی و شکایات مردم هم در مسجد با صلح و سازش خاتمه یابد.

این مقام قضایی در پایان سخنان خاطرنشان کرد:: اکنون یکی از مشکلات بزرگ مردم در مراجعه به دستگاه قضایی عدم آگاهی از مبانی حقوقی و قضایی است که نهایتاً موجب تضیع حقوق آنها می‌شود چه بسا اگر از وکیل یا مشاور حقوقی بهره‌مند می‌شدند حقشان ضایع نمی‌شد. از همه عزیزان خصوصاً روحانیون و امام جماعات مساجد و هیات امنای مساجد می‌خواهم دستگاه قضایی را در این طرح عظیم و ملی و استانی یاری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات