خبرهای داغ:
مهندس بازوند استاندار کرمانشاه گفت : استان ما از نظر امنیت سرمایه گذاری اول است .
کد خبر: ۹۲۱۰۵۵۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه :  هوشنگ بازوند  در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به تواضع و خضوع سردار سلیمانی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این قهرمان ملی خلوص نیت ایشان بود و عاقبت به خیری ایشان نشأت گرفته از این رفتار بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه ضمن تقدیر از فعالان عرصه صادرات افزود: صادرکنندگان علی‌رغم تنگناهایی که وجود دارد در امر صادرات که منجر به اشتغال می‌شود دست از تلاش بر نمی‌دارند.

وی افزود: کشور در شرایط سختی به سر می‌برد و اجازه برخی کارها از جمله پایین آوردن سود بانکی را به دولت نمی‌دهد.

بازوند گفت: در حال حاضر کشور ما در حال تحریم به سر می‌برد و آمریکا تمام گلوگاه‌های اقتصادی ما را رصد می‌کند و همانند یک تروریست اقتصادی همه بنگاه‌های مالی ما را در سراسر کشور هدف قرار داده است که این امر تورم و مشکلاتی را در کشور به وجود آورده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در این شرایط ما نمی‌توانیم برخی کارها از جمله تک نرخی کردن سود بانکی را انجام دهیم این در حالی است که دولت نیز نگران این امر است.

وی بیان داشت: در حال حاضر صادرات نفت ما وضعیت مطلوبی ندارد و با تمام این مشکلات فرصت صادرات را نباید از دست دهیم چرا که یک اشتباه کوچک ما را ماه‌ها عقب می‌اندازد و چنانچه در بسته شدن مرز سومار شاهد بودیم که طی آن ۵ ماه طرف عراقی ایرادات عمده‌ای را بر ما وارد و برخی کارها از جمله احداث سکو را به ما تحمیل کرد.

بازوند ضمن بیان اینکه در استان کرمانشاه بانک‌ها به خوبی پای کار هستند، گفت: طی این مدت بانک‌ها توانستند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام ۴ درصدی و ۶ درصدی پرداخت کنند که هیچ استانی چنین میزانی پرداختی نداشته است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش یکی از مشقت‌هایی که بر خانواده‌های استان کرمانشاه وارد شده بحث بیکاری جوانان است، گفت: سال ۹۶ نرخ بیکاری استان بسیار نگران کننده بود و با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم این نرخ را کاهش دهیم.

وی اظهار داشت بر اساس آمار در پاییز ۹۸ میانگین نرخ بیکاری کشور ۱۰.۶ بود که این نرخ در استان کرمانشاه به ۱۶.۳ کاهش پیدا کرده علی‌رغم اینکه هنوز نرخ بیکاری بالایی داریم اما توانستیم نرخ بیکاری را نسبت به سال ۹۶ کاهش دهیم.

بازوند با بیان اینکه در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری را به میانگین کشور برسانیم، گفت: امسال توانستیم نرخ بیکاری را کاهش دهیم و برای سال ۹۸ و ۹۹ نیز هر سال کاهش ۲ و نیم درصدی را برنامه ریزی کردیم.

مدیر رشد استان کرمانشاه با بیان اینکه با سخنرانی نمی‌توان نرخ بیکاری را کاهش دهیم، اما یک سخنرانی می‌تواند چندین شغل را از بین ببرد، گفت: کاهش بیکاری نیازمند تدوین یک برنامه جامع است.

وی افزود: حدود ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که اگر موانع را برطرف کنیم و بهبود فضای کسب و کار می‌تواند این نقدینگی را به سوی ما سرازیر کند.

این مسئول، کرمانشاه را جزو ۱۰ استان اول از نظر امنیت سرمایه‌گذاری معرفی کرد و افزود: امسال شاهد ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به استان بودیم که این نوع سرمایه گذاری تاییدکننده امنیت سرمایه‌گذاری است.

ارسال نظرات