خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان مطرح کرد:

مکتب فاطمی منظومه فکری انقلاب اسلامی/ سپاه از عوامل اصلی اقتدار ایران اسلامی در ۴۱ سال گذشته

امام جمعه دامغان گفت: ما مکتب فاطمی را منظومه فکری انقلاب اسلامی ملت ایران میدانیم، مکتبی خانواده‌ساز، جامعه‌ساز و تمدنساز که حامی ولایت و تأمین کننده سعادت انسان‌ها است.
کد خبر: ۹۲۱۰۵۸۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) برگزارشد با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: مکتب حضرت زهرا (س) مکتبی تربیتی، تفکرساز و تأمین کننده سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی انسان‌ها است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در توصیف شخصیت و مقام حضرت صدیقه طاهره (س) همین بس که امام حسن عسگری (ع) میفرماید: " نَحْنُ حُجَجُ اللَّهِ عَلى خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیْنا " ما (ائمّه اطهار) حجت خدا بر مردم و مادرمان فاطمه (س) حجت خدا بر ماست. " ودر بزرگواری این وجود الهی همین بس که میفرماید: " إذا حَشرت یَوم القیامَة أرفع هذا إلى یَدی و أشفع فی عصاة أمّة أبی" " آن گاه که در روز قیامت برانگیخته شوم، دستم را بلند میکنم گناهکاران امّت پدرم را شفاعت خواهم کرد. "

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به اینکه مکتب فاطمی، مکتب حمایت از امامت و ولایت است، تفکری که باید آن را در جامعه جریان دهیم، افزود: ما مکتب فاطمی را منظومه فکری انقلاب اسلامی ملت مسلمان ایران میدانیم، مکتبی که خانواده‌ساز، جامعه‌ساز و تمدنساز است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تصریح کرد: تفکر فاطمی طهارت و تشکیل خانواده پاک اسلامی را آموزش میدهد، فرزندانمان را مؤدب، متدین و پاک دست و پاک دامن و براساس آموزه‌های سیره فاطمی تربیت کنیم، وجودی که آسمانیان از نور و وجود او بهره می‌بردند.

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۰۰ سال سیاست‌های استعماری و جنایتکارانه و غارتگرانه انگلیس در سطح جهان، منطقه و ایران پرداخت و گفت: آن‌ها ۹ تا ۱۱ میلیون ایرانی را در زمان قاجار با تحمیل قحطی ساختگی کشتند، جنایات آن‌ها در جریان مشروطه، نهضت ملی کردن صنعت نفت و کمک‌های بیشمار آنان به رژیم صدام در طول جنگ تحمیلی از جمله دادن ۷۸ نوع سلاح و تجهیزات به ارزش ۲۰ میلیارد دلار، و دشمنی‌های امروز این دولت فریبکار هیچگاه از حافظه تاریخی ملت بصیر ایران پاک نخواهد شد.

فرماندهانی همچون سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب سپاه و بسیج هستند

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به بیانات حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نمازجمعه ماندگار هفته گذشته تهران که باحضور میلیون‌ها نفر از مردم بصیر کشورمان برگزارشد، برلزوم قوی شدن ملت بزرگ ایران به عنوان لازمه اقتدار در همه عرصه‌ها تأکید کرد و افزود: هفت اصل در مسیر حرکت کشور به سوی قله اقتدار باید مورد توجه قرار گیرد، نخستین اصل اقتدار درونزا است، تقویت تولید داخلی مهمترین نکته در مسیر قوی شدن اقتصاد کشور است.

وی اقتدار ملی، علمی، هویتی، اقتصادی، قضایی و نظامی را دیگر لازمه‌های قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه‌ها عنوان و تصریح کرد: نابود کردن پایگاه آمریکایی عین الاسد، پیشرفت‌های صنایع دفاعی، هسته‌ای، بهره مندی تقریباً تمامی جمعیت کشور از آب، برق، گاز و ارتباطات، رشد روزن افزون راه‌های ارتباطی، برخورد قاطع ریاست قوه قضائیه با مفاسد و مفسدان و توان موشکی کشور را از جمله نمونه‌های اقتدار ایران اسلامی در بخش‌های مختلف برشمرد.

امام جمعه دامغان با محکوم نمودن تلاش برخی افراد و جریان‌ها برای پایمال نمودن و نادیده گرفتن ۴۱ سال خدمات و مجاهدت‌های مجموعه مردمی و ولایی سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف به بهانه رخ دادن خطای انسانی، اظهار داشت: حفظ امنیت خاکی، آبی و هوایی کشور، مجاهدت و ایثارگری در جنگ و بازسازی و تحریم و تهدید، خدمت رسانی به محرومان، سیلزدگان و زلزله زدگان و رشد توان موشکی کشور تنها شماری از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، فراموش نکنیم که فرماندهان تاریخ سازی مانند سردار سلیمانی در همین مکتب پرورش یافتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها