مادر شهید مهدی زین الدین: اصول اصلی شهید مهدی زین الدین انجام تکلیف تحت امر ولایت فقیه بود.
کد خبر: ۹۲۱۰۶۶۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
 

 

 

به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت خبرگزاری بسیج،  جمعی از مسئولین سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت  با خانواده شهید زین الدین دیدار داشتند، که خلاصه این دیدار را  مشاهده می کنید:

 

مادر شهیدان مهدی و مجید زین الدین شرایط زندگی و تربیت در زمان طاغوت سخت دانست و گفت: در تهران اوضاع فرهنگی بدی حاکم بود، به جای کتاب فروشی،عرق فروشی بود،  به خاطر همین شرایط ما به شهر خرم آباد مهاجرت کردیم تا نزد دایی من که ازعلما بود استفاده نماییم.

 

مادر شهید زین الدین پول حلال همسر را در تربیت فرزندان بسیار مهم دانست و افزود: حاج آقا در کسب روزی حلال دقت زیادی داشت و سال خمسی داشت.

مادر شهیدان زین الدین ادامه داد: تاکید آقا مهدی ازهمان دوران به انجام تکلیف تحت امر ولایت فقیه بود و این موضوع را در دوران دفاع مقدس به رزمندگان اسلام نیز یادآوری می‌کرد.

 

 


وی در ادامه به ویژگی‌های تربیتی ودینی و سیاسی آقا مجید و حضور وی در فعالیت‌ها علی رغم سن کم او اشاره کرد و افزود: اگر زمینه فراهم می شد و خداوند عمری به مجید می‌داد، می توانست نقش همطراز وحتی بالاتر از مهدی برای انقلاب اسلامی ایفا نماید و خداوند خواست این دو برادر در کنار هم و همزمان به شهادت برسند تا ما مجید را جدای از مهدی ندانیم.

 

خانم اسلام دوست، عوامل موثر در موفقیت مهدی و مجید زین الدین را در بی توجهی آنان به زرق وبرق دنیا و نپذیرفتن بورسیه دانشگاه‌های فرانسه  دانست و افزود :تربیت در خانواده دینی و مذهبی، تلاش پدر برای بزرگ کردن و تربیت فرزندان با رزق حلال، ارتباط خانواده با روحانیت متعهد، تاکید برانجام وظایف دینی و حضور در صحنه‌های سیاسی و پیروی از ولایت فقیه و انجام امور براساس تکلیف را از زمینه‌های تربیتی شهیدان مهدی و مجید دانست.  

 

 


 

ارسال نظرات